Go Back   FITNESS . NUTRITIE . ANTRENAMENT . CULTURISM . SUPLIMENTE NUTRITIVE . SCADERE IN GREUTATE > NUTRITIE
User Name
Password
FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

View Poll Results: Informatii folositoare ?
Da 10 100.00%
Nu 0 0%
Voters: 10. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 08-08-2010, 16:05   #1
Enzo
Registered User
 
Enzo's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Vizavi de Geamandura
Posts: 1,160
Post Mythbuster : Excesul de proteine

Toti am auzit de faptul ca excesul de proteine este daunator, proteinele in exces ajungand sa fie arse pentru a alimenta corpul.
Cu atat mai mult, aproape orice gram de proteina peste minimul necesar in functie de activitatea zilnica se duce la WC.
In ultima instanta, acele proteine se sintetizeaza sub forma de tesut adipos.

Afirmatii false ? Oarecum.. haideti sa elaboram putin.

Cel putin la nivel teoretic, proteinele in exces se transforma in carbohidrati care sunt asimilati sub forma glicogenului in muschi. In anumite conditii, aproape imposibile de replicat, acesti carbohidrati se transforma la randul lor in grasimi, ajungand sa fie depozitati sub forma de tesut adipos intr-un proces numit de-novo lipogenesis.

Daca ar fi conditiile "ideale" , doar o cantitate de 700-1000g carbohidrati ingerate pe o perioada de cateva zile, insemnand aproape 100% peste nivelul optim necesar al unui individ mediu, ar putea duce la conversia respectiva.

Deci practic este imposibil sa mananci atatea proteine cat sa se transforme in glicogen si mai departe in tesut adipos. Acest lucru nu exclude insa folosirea proteinelor de catre organism pentru energie. Cu toate aceste, oxidarea proteinelor este un proces mai lent (3-9 zile).

Locul de depozitare al proteinelor in corp este subsumat undeva la 10-15kg - mult mai mare decat minimul necesar caloric dpdv al proteinelor. Chiar si indivizii ce au un aport de 200-300g proteine pe zi mananca destul de putin in comparatie cu capacitatea de depozitare a corpului la nivel proteic, de aici tragandu-si importanta oxidarea proteinelor.

Cand corpului i se da proteine in exces la foc automat, aceste nu are cum sa le stocheze, drept urmare le oxideaza pentru a crea mai multa energie. De aici si importanta calitatii proteinelor in sensul ca cele care dureaza mai mult sa fie "dezmembrate" pentru a fi asimilate in continuare, sunt mai bune.
De ce mai bune ? Pentru ca ajung sa fie asimilate un procent mai mare din ele si sunt mai putin oxidate pentru energie.

Din punctul de vedere al multor nutritionisti, pe langa transformarea in glicogen, corpi cetonici si alte nebunii de catre proteinele in exces in cadrul ficatului, singurul dezavantaj in acest sens ar fi surplusul caloric.

-= sunt deschis la orice adaugari, completari, etc =-

Va urma : Cantitatea de proteine per masa (42g maxim sau chiar nu conteaza?)
__________________
Nicht Aktiv - career reasons

Last edited by Enzo : 08-08-2010 at 16:09.
Enzo is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2010, 20:06   #2
kombat
Registered User
 
Join Date: Aug 2010
Location: Barlad
Posts: 36
Mitul nr. 1: "Aportul mare de proteine e periculos pentru rinichi."

Originea mitului: Prin 1983, cercetătorii au descoperit că un aport mare de proteine creşte rata filtrării glomerulare - pe scurt, RFG. Gîndeşte-te la RFG ca la cantitatea de sînge filtrată de rinichii tăi într-un minut. În urma acestei descoperiri, mulţi oameni de ştiinţă au tras concluzia că un RFG mai mare e un factor de stres pentru rinichi.


Ce spune de fapt ştiinţa:

Acum vreo două decenii, cercetătorii olandezi au descoperit că, deşi o masă bogată în proteine duce într-adevăr la creşterea RFG-ului, acest fenomen nu afectează în nici un fel activitatea rinichilor. De fapt, nu există nici un studiu care să arate că o cantitate mare de proteine ingerate - mai exact, pînă la 2,4 grame per kilogram-corp -poate dăuna rinichilor.

Concluzia: Regula generală e următoarea: încearcă să consumi atîtea proteine cîte ţi-ar fi necesare dacă ai avea greutatea ideală. De exemplu, dacă ai 100 de kg, dar ţi-ai dori să ai 90, atunci trebuie să consumi 180 g de proteine pe zi. La fel şi dacă ai 80 de kg şi îţi doreşti să devii un musculos de 90 de kg.
kombat is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2010, 20:59   #3
dedera
Registered User
 
Join Date: Oct 2008
Location: Bucuresti
Posts: 1,850
Quote:
Originally Posted by Enzo
Toti am auzit de faptul ca excesul de proteine este daunator, proteinele in exces ajungand sa fie arse pentru a alimenta corpul.
Cu atat mai mult, aproape orice gram de proteina peste minimul necesar in functie de activitatea zilnica se duce la WC.
In ultima instanta, acele proteine se sintetizeaza sub forma de tesut adipos.

Afirmatii false ? Oarecum.. haideti sa elaboram putin.

Cel putin la nivel teoretic, proteinele in exces se transforma in carbohidrati care sunt asimilati sub forma glicogenului in muschi. In anumite conditii, aproape imposibile de replicat, acesti carbohidrati se transforma la randul lor in grasimi, ajungand sa fie depozitati sub forma de tesut adipos intr-un proces numit de-novo lipogenesis.

Daca ar fi conditiile "ideale" , doar o cantitate de 700-1000g carbohidrati ingerate pe o perioada de cateva zile, insemnand aproape 100% peste nivelul optim necesar al unui individ mediu, ar putea duce la conversia respectiva.

Deci practic este imposibil sa mananci atatea proteine cat sa se transforme in glicogen si mai departe in tesut adipos. Acest lucru nu exclude insa folosirea proteinelor de catre organism pentru energie. Cu toate aceste, oxidarea proteinelor este un proces mai lent (3-9 zile).

Locul de depozitare al proteinelor in corp este subsumat undeva la 10-15kg - mult mai mare decat minimul necesar caloric dpdv al proteinelor. Chiar si indivizii ce au un aport de 200-300g proteine pe zi mananca destul de putin in comparatie cu capacitatea de depozitare a corpului la nivel proteic, de aici tragandu-si importanta oxidarea proteinelor.

Cand corpului i se da proteine in exces la foc automat, aceste nu are cum sa le stocheze, drept urmare le oxideaza pentru a crea mai multa energie. De aici si importanta calitatii proteinelor in sensul ca cele care dureaza mai mult sa fie "dezmembrate" pentru a fi asimilate in continuare, sunt mai bune.
De ce mai bune ? Pentru ca ajung sa fie asimilate un procent mai mare din ele si sunt mai putin oxidate pentru energie.

Din punctul de vedere al multor nutritionisti, pe langa transformarea in glicogen, corpi cetonici si alte nebunii de catre proteinele in exces in cadrul ficatului, singurul dezavantaj in acest sens ar fi surplusul caloric.

-= sunt deschis la orice adaugari, completari, etc =-

Va urma : Cantitatea de proteine per masa (42g maxim sau chiar nu conteaza?)

Enzo aici nu ai vrut sa scrii ''proteine''?
__________________
The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow.

One major thing that stands in between you and the fulfillment of your dream
is the willingness to start,the courage to move ahead and the faith to finish !


The only supplement people need is motivation !
dedera is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2010, 23:50   #4
Enzo
Registered User
 
Enzo's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Vizavi de Geamandura
Posts: 1,160
Nope.. carbohidrati Acele cifre ar fi o conditie esentiala, un factor favorizant daca vrei pentru DNL (de-novo lipogenesis).
__________________
Nicht Aktiv - career reasons
Enzo is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2010, 23:55   #5
dedera
Registered User
 
Join Date: Oct 2008
Location: Bucuresti
Posts: 1,850
Sa vad daca am inteles ceva din partea aia.Cand vorbesti de 700-1000g carbo pe o perioada de cateva zile,te referi la carbo aia rezultati din proteine?
__________________
The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow.

One major thing that stands in between you and the fulfillment of your dream
is the willingness to start,the courage to move ahead and the faith to finish !


The only supplement people need is motivation !
dedera is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2010, 00:01   #6
Enzo
Registered User
 
Enzo's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Vizavi de Geamandura
Posts: 1,160
Quote:
Originally Posted by kombat
Concluzia: Regula generală e următoarea: încearcă să consumi atîtea proteine cîte ţi-ar fi necesare dacă ai avea greutatea ideală. De exemplu, dacă ai 100 de kg, dar ţi-ai dori să ai 90, atunci trebuie să consumi 180 g de proteine pe zi. La fel şi dacă ai 80 de kg şi îţi doreşti să devii un musculos de 90 de kg.

Pai greutatea aia ideala s-ar traduce intr-un LBM mediu.Media este de 12-15% bodyfat. Deci pentru un individ care are 100kg, LBM-ul lui este de 88kg Pentru o zi "sedentara" daca putem numi asa, 0.9g per lbs (pound-livra) de LBM. Deci 0.9 x 88kg (193.6 lbs) = 174.24g proteina.
Deci adevarul este undeva pe la mijloc. N-am vrut sa demontez afirmatia ta, doar sa-i dau putin contur prin cifre concrete.
Multumim pentru contributie

O singura chestie totusi nu acopera ce ai postat tu, si anume : cresterea LBM-ului. Chiar si in cadrul procesului de slabire se poate mari LBM-ul printr-un proces numit body recomposition. In cadrul unei astfel de abordari, te vei afla la un moment dat cu aceleasi kilograme care le aveai inainte sa slabesti, dar cu mai putin strat adipos, LBM-ul marindu-se semnificativ, din el rezultand diferenta de kg.
Deci s-a marit LBM-ul s-a marit si cantitatea de proteine necesara. Asta a fost dovedita de mult.. google it daca nu ma crezi.
Analog, un individ de 100kg care are 30% bodyfat sa zicem mananca X grame proteina, deci un bodybuilder care are tot 100kg si un 6% bodyfat mananca la fel ? Aici e buba .. trebuiesc actualizate la fiecare 2-3 procente de grasime pierdute si/sau kg de LBM marit, altfel bodybuilderul nostru pierde la masa musculara intr-o veselie.
Cheers.
__________________
Nicht Aktiv - career reasons
Enzo is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2010, 19:24   #7
alexg17
Registered User
 
Join Date: Nov 2009
Location: Bucuresti
Posts: 1,043
^deci sa inteleg ca mie mi-ar trebuie mai multa proteina in alimentatie decat o persoana sedentara cu aceeasi greutate si inaltime...chiar mi-a trecut prin gand o data de aceea mananc mai multe proteine...
__________________
"Eat like a son of a bitch and train like a motherfucker"
alexg17 is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2010, 19:29   #8
dedera
Registered User
 
Join Date: Oct 2008
Location: Bucuresti
Posts: 1,850
Era logic,toata chestia e sa-ti stii/monitorizezi LBM-ul mereu.
Daca eu am 80 de kg si am 8% bf si altul are 80 la aceeasi inaltime si 15% bf,e logic ca eu am nevoie de mai multa proteina,masa mea ''curata'' fara grasime este mai mare.
__________________
The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow.

One major thing that stands in between you and the fulfillment of your dream
is the willingness to start,the courage to move ahead and the faith to finish !


The only supplement people need is motivation !
dedera is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2010, 19:32   #9
alexg17
Registered User
 
Join Date: Nov 2009
Location: Bucuresti
Posts: 1,043
LBM - lean body mass adik masa musculara nu?
__________________
"Eat like a son of a bitch and train like a motherfucker"
alexg17 is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2010, 19:38   #10
dedera
Registered User
 
Join Date: Oct 2008
Location: Bucuresti
Posts: 1,850
Adica greutatea corpului cu masa,oase,apa etc
__________________
The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow.

One major thing that stands in between you and the fulfillment of your dream
is the willingness to start,the courage to move ahead and the faith to finish !


The only supplement people need is motivation !
dedera is offline   Reply With Quote
Reply


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is Off
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT +4. The time now is 19:33.