4 Intrebari comune legate de ciclizarea carbohidratilor

ciclizarea carbohidratilor

Ciclizarea carbohidratilor este o strategie destul de populara in randul culturistilor si nu numai, pentru pierderea in greutate si dezvoltarea musculara.

Strategia de ciclizare a carbohidratilor presupune alternarea zilelor cu mese bogate in carbohidrati cu zile in care consumul de carbohidrati este unul redus sau foarte redus.

Principalul beneficiu al acestei abordari este ca accelereaza arderea caloriilor. In zilele in care consumi carbohidrati in cantitate mare, alimentezi muschii cu glicogen si cresti nivelul de insulina, iar in zilele in care reduci consumul lor, determini organismul sa arda mai multe calorii prin mentinerea insulinei la un nivel scazut.

4 Intrebari frecvente despre ciclizarea carbohidratilor

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

1. Ziua cu mese bogate in carbohidrati si ziua de antrenament intens trebuie sa coincida?

ciclizarea carbohidratilor

Cei mai multi culturisti isi vor programa ziua bogata in carbohidrati in aceeasi zi cu cel mai intens antrenament de forta al lor. Nu este o regula! De fapt, poti obtine rezultate chiar mai bune daca fixezi ziua bogata in carbohidrati cu o zi inainte de antrenamentele intense.

Daca vrei sa profiti la maximum de cantitatea de carbohidrati pe care o mananci, vei vrea sa te asiguri ca exista o cantitate suficient de mare de glicogen in muschi. Daca in aceeasi zi in care te antrenezi, mai ales daca ai un antrenament intens, mananci o cantitate mare de carbohidrati, este foarte posibil sa nu asimilezi tot. Cel mai bine ar fi sa lasi timp cat trebuie pentru digestie, astfel incat sa primesti glicogenul necesar.

Sfatul nostru: Incearca sa mananci cateva mese bogate in carbohidrati inainte de antrenament, astfel incat muschii sa primeasca o cantitate optima, constanta de glucoza. Sa mananci aproape toata cantitatea de carbohidrati inainte de antrenament va fi indeajuns incat sa mentii stadiul anabolic chiar si dupa antrenament.

2. Sunt carbohidratii simpli o alegere buna in ziua de incarcare cu carbohidrati?

ciclizarea carbohidratilor

Dietele traditionale de ciclizare a carbohidratilor recomanda consumul de carbohidrati simpli precum cartofii albi, orezul alb etc. in zilele de incarcare cu carbohidrati. Este o metoda buna daca vrei sa-ti maresti apetitul in aceste zile.

Carbohidratii simpli se digera rapid si induc o crestere la fel de rapida a nivelului de zahar din sange, stimuland in acelasi timp eliberarea de insulina. Cresterea brusca a nivelului de insulina va epuiza zaharul din sange si va readuce nivelul glucozei in limitele normale. Rezultatul poate fi o scadere rapida a nivelului de energie si pofta mai mare de mancare, zahar in special.

Sfatul nostru: Carbohidrati simpli vor furniza rapid organismului energie, dar pentru o durata scurta de timp. In plus, este posibil sa ti se faca foame din nou si sa intervina oboseala, care te poate impiedica sa dai randament maxim in timpul antrenamentului. Cel mai bine este sa alegi carbohidrati complecsi atat in zilele de incarcare, cat si in zilele in care consumi o cantitate cat mai redusa de carbohidrati.

3. Trebuie sa mananc acelasi numar de calorii si in zilele cu mese bogate in carbohidrati si in cele sarace in carbohidrati?

ciclizarea carbohidratilor

Daca vrei sa slabesti, trebuie sa obtii un deficit caloric. Asa ca, in ambele zile (bogate si sarace in carbohidrati) numarul de calorii trebuie sa fie acelasi. In ciclizarea carbohidratilor se pune mai mult accent pe ratia de macronutrienti, nu pe numarul de calorii.

Un deficit caloric inseamna cel putin 500 de calorii pe zi, astfel incat sa pierzi in greutate, adica 3500 de calorii pentru intreaga saptamana.

In zilele cu mese sarace in carbohidrati ratia ta ar trebui sa fie formata in proportie de 50% din proteina, 20% carbohidrati (sau mai putin) si in jur de 30% grasimi (sau mai mult).

In zilele cu mese bogate in carbohidrati ratia de macronutrienti ar trebui sa fie formata 50% din carbohidrati, 30% proteina si 20% grasimi sau mai putin.

Ciclizarea caloriilor este si ea posibila in timpul ciclizarii carbohidratilor, dar impune dificultati. In timpul unei diete, numarul de calorii consumate va fi oricum foarte mic. Sa le reduci si mai mult ti-ar putea sabota eforturile de pierdere in greutate.

Sfatul nostru: In loc sa ciclizezi si carbohidratii si caloriile in acelasi timp, mai bine le iei pe rand.

4. Care sunt cele mai bune alimente pentru zilele bogate in carbohidrati si sarace in carbohidrati?

ciclizarea carbohidratilor

Proteine: carne de pui, curcan, vita, somon, ton, tilapia, cod, proteina din zer, oua, iaurt grecesc, branza proaspata de vaci;

Carbohidrati: fulgi de ovaz, cartofi dulci, dovleac, dovlecel, vanata, orez brun, verdeturi, sfecla, mere, fructe de padure;

Grasimi: avocado, nuci, masline, ulei de masline, seminte, ulei de cocos, ulei de seminte de in;

Sfatul nostru: Incearca sa alegi alimente cat mai naturale si putin procesate.

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ