Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Exercitii pliometrice: ce sunt si cum te pot ajuta

exercitii pilometrice

Exercitii pliometrice = viteza + putere

Iata combinatia ideala pentru cresterea performantei: viteza si putere, o imbinare ce poate fi obtinuta cu ajutorul catorva minute de exercitii pliometrice, ideale pentru dezvoltarea fortei „explozive”.

Pe scurt, exercitiile pilometrice presupun contractii musculare rapide si puternice; pentru un rezultat maxim, contractiile musculare trebuie sa se produca intr-un timp foarte scurt, acesta fiind principul de la baza exercitiilor pliometrice.

Insa, inainte de a detalia ce inseamna aceste exrcitii pilometrice si care sunt beneficiile lor, trebuie sa stii ca, pentru a nu te expune riscului de accidentare, trebuie sa fii intr-o conditie fizica buna inainte de a le incerca.

Exercitii pliometrice: beneficii si atentionari

Initial, exercitiile pliometrice au fost gandite pentru alteltii participanti la diverse concursuri sportive, dar in timp au castigat popularitate si printre sportivii amatori. Aceasta forma de „power training” mai este cunoscuta si sub numele de „jump training”, iar miscarile presupun o succesiune rapida de contractii excentrice si concentrice . Insa aceste miscari nu reprezinta doar un eveniment muscular, ci unul neuromuscular, fiind o combinatie intre un reflex involuntar si o contractie musculara.

Exercitiile pliometrice mimeaza miscarile folosite in sporturi precum schiatul, fotbalul, tenisul, boxul sau baschetul, iar toate aceste miscari exercita o presiune mare asupra sistemului muscular si osos. Din acest motiv, cei mai multi specialisti recomanda experienta in antrenamentul cu greutati inainte de a include aceste exercitii in rutina unei persoane. Totodata, un bun echilibriu si o flexibilitate mare a corpului sunt esentiale pentru diminuarea riscului de accidentare.

Sprintul si sariturile sunt doua exemple de exercitii pliometrice pure. Intinderea muschiului, anterioara contrectiei explozive, se numeste „faza de incarcare”, iar cel mai bine poate fi observata la un jucator de baschet: inainte de a sari foarte sus, la cos, face cativa pasi pentru a-si lua avant.

Iata si exemplul concret: saritura de pe o treapta  cu o inaltime de 15-30 cm, apoi imediat saritura inapoi pe treapta. Gradul de dificulate al acestor exercitii pliometrice este unul ridicat, deci asigura-te ca esti pregatit pentru a le incerca si cere ajutorul unui antrenor.i

Important este ca exercitiile pliometrice pe care le facem sa se aproprie cat mai mult de miscarile presupuse in competitie, in functie de sportul pe care il practicam, pentru a creste considerabil forta si performanta.

De asemenea, daca esti adolescent sau ai copii, atentie mare inainte de a include aceste exercitii pliometrice in antrenament intrucat, la aceasta varsta, structura osoasa nu este dezvoltata complet, iar sariturile ce exercita o asemenea presiune ar trebui evitate.

Iata si un exemplu de antrenament cu exercitii pliometrice:

Tu ai incercat exercitiile pilometrice?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate