Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

5 sfaturi pentru imbunatatirea performantei atletice

imbunatatirea-performantei-atleticeCei mai multi dintre cei care doresc sa ridice greutati mai mari sau sa aiba miscari mai usoare la sala nu acorda insa atentie alimentatiei si somnului. Alimentatia corecta si odihna sunt primele care asigura maximizarea performantelor, indiferent daca esti culturist, fotbalist, jucator de baschet sau alergator. Exista suplimente care pot mari nivelul de energie, dar niciunul la fel de eficient precum dieta de zi cu zi.

Vrei sa fii mai rapid, mai puternic si mai bun la antrenamente? Foloseste aceste 5 sfaturi pentru a creste performanta atletica si pentru a avea mai multa energie in timpul antrenamentelor:

Cum sa imbunatatesti performanta atletica

1. Mananca inteligent

Mancarea este combustibilul trupului. Daca umpli frigiderul cu junk food, cu greu vei atinge obiectivele pe care ti le-ai propus. Indiferent de cat de ocupat esti, mananca alimente de calitate. Pregateste meniul in avans si gateste cat de des poti. Alege alimente integrale, legume, frunze verzi, cereale integrale si carne slaba.

2. Incarca-te cu energie in timpul antrenamentelor

Daca vrei sa maresti performanta atletica, o dieta bazata pe un consum scazut de carbohidrati nu este o solutie buna. Este recomandat sa consumi alimente bazate pe zaharuri simple sau complexe (in functie de antrenament) de fiecare data inainte de antrenament. Mananca orez alb, cartofi dulci si alte tipuri de carbohidrati cu digestie rapida dupa antrenament. Orice forma de exercitiu intens are nevoie de glucoza drept combustibil, asa ca ai nevoie de o multime de carbohidrati in dieta ta.

3. Fa exercitii de respiratie

Cercetatorii au descoperit ca sportivii alearga mai repede si mai mult atunci cand fac exercitii de respiratie. Facand astfel de exercitii vei fi capabil sa recrutezi mai multe fibre musculare cand inspiri in timpul exercitiilor. Desi extrem de importanta, aceasta metoda este deseori trecuta cu vederea de multi sportivi.

4. Dormi suficient

Lipsa somnului are un impact negativ asupra procesului de recuperare musculara si afecteaza memoria, capacitatea de concentrare si vigilenta, performanta in general. Daca nu poti dormi 8 ore pe noapte, atunci dormi 30 de minute in timpul zilei. Somnul ajuta la recuperarea tesuturilor musculare si somnul profund imbunatateste rezistenta, timpul de reactie, agilitatea si viteza sportivilor.

5. Acorda atentie miscarilor compuse

Culturistii care doresc sa atinga performanta maxima ar trebui sa se concentreze pe miscari precum genuflexiuni, ridicari de greutati sau impins la presa. Acestea implica toate grupele musculare, articulatiile si presupun o serie complexa de miscari. Indiferent daca esti incepator sau nu, antreneaza-te folosind miscari compuse, dar tine minte ca rezultatele vor aparea in mai mult de o luna. Pentru inceput, fa o serie de genuflexiuni sau exercitii cu gantere ori de cate ori mergi la antrenament.

dupa Fitness&Power

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate