7 sfaturi utile despre cum sa faci dietele mai suportabile

0
419
Dieta suportabila

Oamenii spun adesea ca in viata nu exista decat doua lucruri sigure: moartea si taxele. Cand vine vorba despre diete, insa, iti vin in minte inca doua lucruri garantate 100% si pe care crezi ca nimeni nu le poate schimba, nicicum: plictiseala si munca grea. Ei bine, gresesti! Nici plictiseala si nici munca grea nu trebuie sa aiba nimic de-a face cu dieta, daca te informezi ceva mai mult.

dieta

Dieta ca instrument pentru atingerea scopului propus

Desi va necesita putin efort sa te conectezi la un program de nutritie care sa te duca incet si sigur catre obiectivul pe care ti l-ai fixat, nu trebuie neaparat ca totul sa se transforme intr-o corvoada, pentru ca astfel vei ramane in scurt timp si fara motivatie si fara dorinta de a lupta. Fie ca te folosesti de dieta ca un instrument care sa te ajute sa slabesti, sa iti construiesti o masa musculara mult dorita sau ca sa le faci pe ambele in acelasi timp, iata mai jos sapte ponturi care te vor ajuta sa aduci ceva mai multa bucurie si pofta in dieta ta, fara sa adaugi insa calorii!

Lectia 1. Invata sa asezonezi carnea!

Evitarea sosurilor si condimentelor extrem de bogate in calorii este una dintre cele mai usoare cai de a reduce aportul de energie. Insa este, de asemenea, si unul dintre cele mai sigure si simple moduri de a-ti transforma dieta in ceva complet fad. Stii si tu, la fel cum o stim cu totii, ca un pui uscat si niste broccoli la abur puse intr-o casoleta de plastic nu inseamna tocmai fine dining-ul la care visam cu totii si care ne rasfata papilele gustative.
Chiar daca vei gasi pe rafturile supermarketurilor mustar sau sos iute fara calorii, ele nu pot depasi niciodata gustul carnii bine gatite, care poate fi cu adevarat delicios.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

Invata sa asezonezi carnea!

Daca vei invata modul corect de a pregati carnea vei reusi sa reduci extrem de mult aportul de calorii din dieta si sa imbunatatesti in acelasi timp gustul meselor tale zilnice.

Odata ce vei sti exact ce condiment se potriveste cel mai bine cu ce tip de carne, vei scapa de condamnarea la mesele fade, singurele la care te poti gandi cand spui dieta. De la variantele clasice precum pui sau vita, pana la carnuri precum miel, exista cateva moduri de a-ti condimenta perfect masa, atat la propriu cat si la figurat. Poti experimenta toate variantele, astfel incat sa ti le gasesti pe cele favorite, pentru ca, desigur, nu se asteapta nimeni sa le gasesti perfecte pe toate.
Cu certitudinea ca am deschis un nou capitol in preocuparile tale, iata mai jos doar in linii mari, cateva variante de condimente care te vor face sa te bucuri de mese cu mult mai gustoase.

  • Vita merge perfect cu busuioc, foi de dafin, piper negru, cayenne, chimen, pudra de curry, pudra de mustar, usturoi, piper verde, ceapa, oregano, rozmarin, salvie si cimbru.
  • Pestele face pereche buna cu foile de dafin, cayenne, pudra de curry, seminte de telina, arpagic, marar, fenicul, coaja de lamaie, maghiran, menta, pudra de mustar, ceapa, paprika, patrunjel, piper rosu, sofran, salvie, seminte de susan, tarhon, cimbru si curcuma.
  • Mielul isi gaseste desavarsirea gustului in compania busuiocului, scortisoarei, chimenului, pudrei de curry, usturoiului, maghiranului, mentei, cepei, oregano-ului, rozmarinului, salviei, cimbrului, semintelor de susan.
  • Puiul este desavarsit gatit cu busuioc, frunza de dafin, coriandru, scortisoara, pudra de curry, usturoi, nucsoara, maghiran, menta, ceapa, paprika, patrunjel, rozmarin, salvie, sofran, cimbru sau tarhon.
  • Porcul poate fi gatit cu ienibahar, seminte de telina, cuisoare, coriandru, fenicul, ghimbir, fructe de ienupar, pudra de mustar, paprika, salvie sau cimbru.
  • Vitelul cu frunza de dafin, piper negru, pudra de curry, marar, ghimbir, lamaie, maghiran, menta, oregano, paprika, patrunjel, sofran, salvie, tarhon.
  • Ouale au un gust mult mai bun combinate cu busuioc, arpagic, pudra de curry, pudra de mustar, piper verde sau rosu, ceapa, paprika, patrunjel, tarhon.
  • Branza are un gust amplificat de arpagic, nucsoara, oregano, piper rosu, salvie, tarhon si cimbru.

Dieta „in dungi”

Lectia 2. Prepara legumele pe grill sau la cuptor!

Ne amintim cu totii eternele indemnuri ale mamei – “mananca-ti legumele!” – si stim si groaza cu care ne uitam la o farfurie plina de broccoli, varza de Bruxelles sau morcovi si cine mai stie ce… Insa trebuie sa recunoastem ca “mananca-ti legumele” este unul dintre cele mai inteligente sfaturi pe care ti le poate da cineva atunci cand vine vorba despre dieta.

dieta in dungi

A gati legumele cum se cade, pe de alta parte, este ceva ce poate da batai de cap multora dintre noi, mai ales daca aversiunea fata de legume nu ne da voie sa le vedem cu alti ochi decat cei al copilului chinuit de mama sa manance legumele din farfurie.
Sa fim seriosi acum, cati dintre noi mancam legume pentru gustul lor?! Sa luam de exemplu celebrul broccoli, considerat atat de sanatos, dar pe care mai toate mamele il gatesc gresit, fierbandu-l pana se sfarama si pe care il pun apoi pe farfuriile copiilor nefericiti (dar si ale adultilor care in adancul sufletului lor simt la fel).

De ce nu ai incerca sa pui legumele pe gratar in loc sa le fierbi?

Nu sunt necesare decat 5 minute pe o parte, putin otet balsamic picurat deasupra si apoi intoarse pe partea cealalta. Dupa ce le iei de pe grill, fie le poti manca asa cum sunt, daca le preferi „al dente”, fie le poti pune intr-o casoleta cu capac alte doua minute, pentru ca aburul sa le gateasca in continuare pana devin moi. Totul e in functie de preferinte!
Si morcovii au aceeasi soarta, in general. Sunt fierti si rasfierti in supe sau ca atare si au un gust din care nu mai ramane nimic din savoarea initiala. Ai incercat insa sa ii pregatesti la cuptor? Ii poti pune in tava langa carne, indiferent ce varianta de carne gatesti, fara sa folosesti niciun fel de ulei. Lasa-i pur si simplu acolo si isi vor imprumuta gusturile, pentru ca la final sa devina vedeta platoului tau.

Lectia 3. Cumpara-ti un slow cooker!

Fie ca esti un bucatar lenes, care de cele mai multe ori nu are chef sa isi faca nimic de mancare, cu exceptia unui sandwich rapid, fie ca ai aspiratii sa devii un chef desavarsit dar nu ai timp, solutia ideala pentru tine este un slow cooker (sau un crock pot, asa cum mai este el cunoscut). Timpul extins de gatire il face ideal pentru carne, care devine astfel mai frageda. De asemenea, tot timpul indelungat de gatire aduce un grad mai mare de aroma si savoare multor preparate pe care le vei gati la slow cooker. In plus, cu ajutorul unui astfel de aparat iti poti diversifica foarte mult dieta, pentru ca poti adauga legume in majoritatea retetelor gatite la Crock Pot.

slow cooker

Nu trebuie sa faci nimic decat sa arunci in vas cateva bucati de carne, sa adaugi legumele pe care ti le doresti si sa le lasi sa sa gateasca, amestecand doar o data la cateva ore. In general timpul ideal este de 8 ore.
Gatirea indelungata permite o mai buna distribuire a aromelor, temperatura redusa de gatire diminueaza sansele de ardere a mancarii, care nu se va prinde de fund, carnea mai tare devine mult mai moale gatita la slow cooker decat gatita in mod traditional, astfel ca un astfel de aparat este ideal pentru carnea de vanat. In plus, scapi de caldura si de mirosul de mancare in toata casa, iar daca iti iei toate masurile de precautie, poate gati singur cand tu esti la birou si poti ajunge acasa seara sa iti gasesti mancarea preferata gata pregatita.

Dieta si arta sotatului

Lectia 4. Invata arta sotatului!

Sotarea este una dintre cele mai simple modalitati de a crea o masa sanatoasa. Tot ce ai nevoie este un wok sau o tigaie mare si o cantitate foarte mica de ulei. Dupa ce incingi uleiul, poti adauga carne sau legume taiate mici si sa ai masa pregatita in 5-10 minute. Ca la orice preparat pe care il vei face, condimentele si ingredientele ideale sunt cruciale pentru o mancare gustoasa.

Iata mai jos un exemplu de reteta delicioasa pe care o poti face in mai putin de 10 minute si pe care o vei gasi desavarsita pentru dieta ta.

Ingrediente: sos de soia, ghimbir ras, ceapa verde, usturoi taiat, broccoli, carne de vita, pui sau porc, mix chinezesc de condimente si noodles.

Pune o cantitate moderata de ulei intr-un wok sau o tigaie, adauga usturoiul si ghimbirul si apoi caleste rapid. Adauga carnea si gateste-o pentru cateva minute. Poti adauga apoi ceapa verde si buchetele de broccoli. Pune deasupra condimentele si adauga sosul de soia. La final, adauga noodles-ii si amesteca pana sunt gatiti.
Daca nu esti pasionat de gatit si nu ai nici timp, poti pune masa gatita astfel in doua trei casolete si sa iti asiguri cina pentru urmatoarele doua trei zile.

Lectia 5. Cauta retete pe placul tau!

A te folosi de o dieta cat mai sanatoasa pentru a-ti atinge scopul legat de slabire si de a deveni cat mai fit este foarte asemanator cu a face obiecte de mobilier. Ai in jur o multime de piese cu ajutorul carora sa creezi obiectul la care te-ai gandit dar ai nevoie si de instructiuni ca sa te asiguri ca le pui laolalta corect. Din pacate, multe persoane nu au rabdare sa urmeze instructiunile asa cum trebuie si cred ca stiu dinainte ce au de facut, astfel ca ajung la final sa se uite la sertare puse prost sau la scaune cu trei picioare, sau le raman mult mai multe suruburi decat ar fi trebuit. In cazul nostru, aceasta se traduce prin diete instabile, cu rezultate deloc satisfacatoare.

Cauta retete pe placul tau!

Daca vei face putina cercetare inainte sa te apuci de dieta sau in primele etape ale acesteia, vei gasi nu numai variante sarace in calorii ale mancarurilor tale preferate dar poti descoperi si multe alte stiluri de gatit despre care nu stiai nimic si pe care le poti experimenta.
Spre exemplu, daca iti place mancarea altor culturi, poti invata sa prepari cateva mancaruri mexicane, chinezesti sau indiene. Vei fi surprins de cat de bune sunt si, in general, sunt si mai sanatoase decat bucataria noastra.

Tot ce trebuie sa faci este sa cauti cateva retete sanatoase si vei gasi sute de rezultate, din culturi si bucatarii diferite.

De asemenea, te poti bucura de avantajele retelelor de socializare, poti urmari pagini cu retete sau grupuri de profil si vei afla retete noi si moderne, interpretari interesante, ingrediente pe care nu te-ai fi gandit sa le folosesti. Ca sa nu mai vorbim de grupurile comunitatilor de fitness sau paginile unora dintre nutritionistii cunoscuti, de unde poti invata lucruri noi, care cu siguranta iti vor fi extrem de folositoare.
Nu te putem opri sa iti creezi propriile retete in cadrul dietei, mai ales daca esti pasionat de gatit si de incercari noi, insa calea mult mai eficienta – este dovedit! – este aceea in care urmezi carari batute deja. In plus, exista retete unde in afara de ingrediente vei gasi si cantitatea de calorii a produsului finit, astfel ca iti va fi mult mai usor sa iti controlezi aportul zilnic de calorii din cadrul dietei.

Lectia 6. Combina legumele cu carnea adecvata

Adaugarea de legume la intamplare in diferite preparate poate duce la un gust nu tocmai placut, la fel cum se intampla si in cazul condimentelor. Nu orice leguma se poate combina cu orice tip de carne, la fel cum aratam mai sus ca nu orice condiment poate complimenta un tip anume de carne. Exista foarte multe surse de informare online care te pot invata ce tip de legume se potriveste cu ce tip de carne, iar daca ai timpul necesar poti studia cu atentie aceste informatii.

Combina legumele cu carnea adecvata

  • Pestele poate fi servit cu cartofi si rosii, in orice forma. De asemenea, merge cu castraveti, ceapa si fasole verde, daca pregatesti pestele cu sos de curry, e bine sa folosesti si orez ca garnitura. Daca il prepari cu un sos alb, poti servi alaturi orice tip de cartofi, cu exceptia celor prajiti. Pestele este foarte delicat, astfel ca este bine sa eviti legume cu aroma foarte intensa, asadar ceapa trebuie sa fie cat mai bine gatita.
  • Oaia si mielul, la fel ca si vita, pot fi servite cu o varietate foarte mare de legume, insa mielul gatit la cuptor este cel mai frecvent servit cu fasole verde si salata verde.
  • Carnea de porc la cuptor poate fi servita cu cartofi albi sau dulci, dovlecei, ceapa, napi, morcovi, bame, pastarnac, rosii, spanac, conopida, varza de Bruxelles, gulii, cu orez sau cu mamaliga.
  • Vitelul la cuptor sau inabusit merge cel mai bine cu morcovi noi, napi albi sau spanac. Printre alte legume care sunt adesea servite alaturi de vitel se numara fasole proaspata, fasole, sparanghel, bame, rosii, salata, pastarnac, varza sau sfecla.
  • Puiul si curcanul la cuptor se pot manca alaturi de cartofi, conopida, napi, telina coapta, ceapa sau pastarnac.
  • Vanatul de orice tip trebuie gatit si servit in asa fel incat sa nu i se altereze aroma naturala. De aceea sosurile si legumele trebuie sa se combine intr-un mod placut cu aroma vanatului. Telina este mereu excelenta si poate fi servita simpla, coapta, cu sos alb sau cu dressing de maioneza.

Pe de alta parte, daca alegi sa gatesti retete specifice anumitor tari sau culturi, te poti documenta despre legumele care se folosesc cel mai mult in tara respectiva, in preparatele lor traditionale si daca tot recreezi retetele sa adaugi si ingredientele potrivite.

Lectia 7. Planifica-ti mesele cu o saptamana in avans!

Acest ultim pont este una dintre cele mai importante schimbari pe care le poti face pentru ca dieta ta sa nu mai para la fel de chinuitoare si sa te ajute sa redescoperi placerea mancatului, chiar daca de data aceasta este vorba despre o mancare sanatoasa. “A nu planifica inseamna a-ti planifica esecul” este deja un cliseu, insa exista si un motiv pentru care a devenit cliseu: este o fraza mereu adevarata si dovedita! Nici macar cea mai buna reteta din lume nu te va ajuta si nu va insemna nimic daca nu ai ingredientele potrivite. Daca vei incerca sa improvizezi, sa faci tot felul de inlocuiri si sa sari peste ingrediente care nu ti se par foarte importante, nu vei face decat sa schimbi gustul unei mancari pe care ti-o doresti mai buna, pentru ca pana la urma despre asta am vorbit pana acum in toate ideile de mai sus.

Este foarte adevarat ca improvizand poti face uneori descoperiri foarte interesante de retete noi, insa de cele mai multe ori nu vei face decat sa ajungi la acelasi gust plictisitor sau dezgustator chiar, care te tine mereu departe de diete.

Creaza-ti asadar un plan al meselor pentru toata saptamana, fa-ti lista de cumparaturi, iar cand mergi in weekend la hipermarket pentru cumparaturile obisnuite, cumpara-ti tot ce ai nevoie pentru retele de peste saptamana, fara sa neglijezi nici macar cele mai mici detalii, pentru ca de obicei tocmai ele sunt cele care fac diferenta. De gatit te poti ocupa fie in avans si sa iti tii mancarurile in caserole, fie poti gati in fiecare seara cand ajungi acasa, daca ai timp si dispozitie.

In concluzie

Nici chiar cel mai bun plan pus pe hartie nu inseamna nimic daca mancarea este atat de fada incat te determina, in cele din urma, sa renunti la planul gandit cu atata migala. Desi toata lumea stie cat de importanta este dieta pentru a-ti atinge obiectivele legate de slabit si de forma perfecta, multi oameni inca mai vad in dieta cel mai dificil obstacol pe care il au de trecut. Iar realitatea trista este ca oricat de mult ai merge la sala, oricat te-ai antrena… nu poti lasa neobservate efectele unei diete proaste sau a lipsei dietei, pentru ca intotdeauna sala si dieta merg mana in mana pentru rezultate desavarsite.
Asa ca nu ai nevoie doar sa te antrenezi bine la sala, ci si sa devii un bucatar ceva mai bun sau macar mai documentat, daca nu chiar inspirat. Astfel, este recomandabil sa urmezi instructiuni simple pana vei cladi o fundatie cu ajutorul careia sa fii destul de increzator cat sa experimentezi gusturi si tehnici cat mai wow. Echipamentele de bucatarie adecvate iti vor fi si ele de folos si te vor invata sa gatesti in moduri cat mai diferite, la fel ca si cautarile neobosite pentru a gasi retete cat mai speciale. Nu uita de carti de bucate, de retele de socializare si de filme pe YouTube! Trateaza totul cu atentie si depune efort cel putin la fel de mult cat depui la sala si vei ajunge sa ai rezultatele pe care ti le doresti!

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.