Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

5 trucuri care te feresc de accidentarile la spate

Accidentari-spateCrezi ca spatele tau e „sanatos”? Mai gandeste-te. M-am antrenat timp de 15 ani fara sa am vreo problema cu spatele, dar in ultimii 13 ani am avut accidentari la disc de 6 ori. Daca nu ai avut niciodata probleme cu spatele sau chiar daca ai avut, dar vrei sa le eviti, tine cont de sfaturile pe care am sa ti le dau.

Accidentari la spate: cum sa le eviti

Foloseste o centura!

Ani la rand am militat impotriva ei si am gresit. Pentru cei care au structura partii de jos a spatelui mai putin puternica, recomand folosirea unei centuri mai ales pentru exercitiile care necesita repetari cat mai joase (cum ar fi genuflexiunile) sau cele de forta majora (de tip „powerlifting”sau superseturi). Pe langa faptul ca vei proteja spatele, centura te va ajuta si sa lucrezi mai bine muschii in cauza. Cei care au avut probleme cu spatele ar trebui, dupa parerea mea, sa foloseasca centura pentru TOATE EXERCITIILE! De la genuflexiuni, pana la exercitiile la presa sau extensii, chiar si atunci cand pun discuri pe bara.

Stretching

Nu pot sa mint, urasc stretching-ul. Problema e ca acesta chiar protejeaza spatele. Fa stetching pentru extensori si flexori, pentru fesieri, pentru bicepsii femurali si pentru muschii erectori. Stretching-ul va incalzi muschii si va elimina eventualele dureri de spate pe care le ai, mai ales in partea de jos a spatelui, unde se pune cea mai mare presiune. Am avut sesiuni de antrenament pentru picioare in care credeam ca o sa mor din cauza durerilor de spate, dar dupa cateva exercitii de stretching durerea a disparut complet.

Controlarea greutatii

Nu vorbesc despre greutatea de pe bara, ci despre greutatea ta. Primele mele doua acidentari au aparut dupa ce am pus bara jos. Mi-am terminat setul si in timp ce puneam bara jos abdomenul a creat un efect de levier care mi-a afectat spatele. Dupa parerea mea, e bine sa ai o greutate sub 100 kg.

Selectia exercitiilor

Toata lumea vrea sa foloseasca greutati cat mai mari la genuflexiuni, indreptari,etc. Dar cel mai bine este sa tii in balanta ceea ce vrei cu ceea ce e posibil pentru tine. Poate fi intelept sa admiti ca genuflexiunile sunt prea riscante si ca daca le inlocuiesti cu presa vei afecta mai putin spatele. Exista oameni care si-au dezvoltat foarte bine musculatura picioarelor fara sa fi apelat la genuflexiuni sau indreptari.

Alege un medic chiropractician bun

Acesta este poate cel mai important sfat. Chiropraxia este o terapie care analizeaza problemele coloanei vertebrale si este o tehnica de masare a oaselor foarte eficienta.

dupa MuscleMag

2 Comments

  • Chiropraxia .. adica..nu mai exista ortopedia?..
    :)) au americanii astia un stil: „chiropraxia este o terapie care analizeaza problemele coloanei” ..blah blah.. serios? o terapie care analizeaza coloana? „si este o tehnica de masare a oaselor” :)))=)))) de cand masam oase? si pana la urma e o terapie sau un masaj?…analizeaza prbleme sau maseaza oase chiropraxia asta?..MERGETI LA ORTOPED daca aveti probleme de spate. in rest articolul este bun

  • Chiropraxia ajuta enorm in afectiunile oase-muschi…..vorbesc din experienta!!!! Ortopedul trateaza cu pastile, infiltratii, chirurgie alea,alea…Articol foarte bun.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate