Alimente probiotice – beneficii pentru sanatate si slabit

2
810

alimente-probioticeCine ar fi crezut ca cea mai rapida cale de a slabi si de a te mentine sanatos este sa aplezi la microogranisme, cum sunt bacteriile si drodjiile? Da, ai citit bine, acestea sunt in realitate organismele care asigura sanatatea tractului digestiv si imbunatatesc sistemul imunitar. Recenta popularitate de care se bucura probioticele in randul oamenilor de stiinta si nutritionistilor este bazata pe date concrete: „bacteriile bune” care se gasesc in probiotice te ajuta sa slabesti si tin la distanta multe afectiuni. Probioticele sunt asadar organismele care ajuta la mentinerea balantei normale a microflorei la nivel intestinal.

Digestia bacteriilor sanatoase din probiotice te poate ajuta sa-ti imbunatatesti sistemul imunitar si sa tii la distanta raceala, gripa si alte infectii si sprijina sistemul digestiv. Pentru ca actioneaza direct asupra organelor care se ocupa cu digestia alimentelor, probioticele ajuta tractul digestiv si tin deoparte:

  • inflamatia,
  • sindromul colonului iritabil
  • constipatia cronica
  • diareea,  etc.

Legatura directa care exista inte alimentele probiotice si procesul digestiv are efecte benefice si asupra programelor de slabit. Bacteriile „rele” sunt hranite de alimentele nesanatoase, procesate sau cu mult zahar. Balanta nu poate atarna favorabil in procesul de slabire decat daca alegem sa consumam si bacterii bune, cum sunt cele pe care le gasim in probiotice.

O dieta echilibrata care contine si probiotice, insotita de exercitii moderate, creste rata de ardere a grasimilor si te ajuta sa slabesti de doua ori mai repede decat ai slabi in mod normal. Tot ele reduc hormonul numit leptina, deci ajuta la controlarea apetitului. Asta inseamna ca vei fi capabil sa rezisti mai bine tentatiilor culinare si sa iei deciziile corecte.

Alimentele probiotice care merita incercate

Desi probioticele se gasesc si in suplimentele alimentare, majoritatea prefera ingredientele naturale. Iata care sunt cele mai cunoscute alimente probiotice:

Iaurt

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein

Nu orice iaurt este insa bun, asa ca asigura-te ca nu contine zahar si alti indulcitori si ca are ingrediente naturale. Din iaurt poti obtine cele mai bune efecte probiotice.

Supa Miso

Supa Miso este o specialitate japoneza cu tofu si putine calorii, foarte bogata in probiotice. O poti gasi in meniul multor restaurante japoneze si nu numai, dar o poti prepara si acasa.

Lapte de soia si kefir

Laptele de soia are beneficii probiotice majore, dar este important ca acesta sa provina din surse naturale. La fel se intampla si in cazul kefirului.

Ciocolata neagra

Delicioasa si sanatoasa, contine antioxidanti si probiotice care iti mentin stomacul sanatos.

Voi ce alte alimente probiotice mai cunoasteti? Completati lista lasand un comentariu mai jos:

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

2 COMENTARII

  1. Probiotice si Prebiotice … in mod egal necesare !

    Mai rapid si destul de sanatos: http://www.cosmopharm.eu/product-info.php?productid=53 pentru Probiotic complex, ( Probioticele sunt pentru tranzitul intestinal !)
    iar pentru tarite de psyllium : http://www.sanovita.ro/produse/psyllium-tarate-500g–3431.html = 100g tarite psy: 3,14Lei cu tva inclus .

    Personal folosesc Taritele Psyllium dar sub forma de gelatina adica le pregatesc cu apa clocotita: ~7ooml apa fierbinte turnata peste ~ 5-6 linguri tarite, eventual cu adaos de codimente, sare, intr-un pahar tip shake, si , important, in timpul turnarii apei amestec energic, cu o lingura cu coada lunga, compozitia respectiva. La inceput nu reuseam sa obtin o gelatina uniforma si erau multe ‘cocoloase’ dar fie se poate folosi apa la o temperatura mai mica(dar daca temperatura apei este prea mica nu se va obtine o gelatina tip „piftie” ci se va pastra o granulatie oarecare ) fie inveti cum sa amesteci rapid compozitia!Si iese bine! Si mai ales regleaza eficient tranzitul intestinal indiferent de tipul de afectiuni digestive ! Pot fi folosite de asemenea ca adaos in orice mincaruri preparate termic, dupa finalizarea gatitului , crescind consistenta acelei mincari si gradul de satietate.
    P.S. Taritele Psyllium reduc destul de mult din gustul condimentelor – de ex. eu am folosit si 1/2lingura – 1 lingura sare la compozitia de mai sus si nu prea se simtea gust de sare !! Asa ca am renuntat la sare! Le folosesc mai des acum la leguminoase fierte: naut, linte, mazare – adaug (dupa ce au fiert! ) uleiul crud si taritele in timp ce leguminoasele sunt inca fierbinti .
    Cit despre Prebiotice ( sunt pentru digestie)(Enzimele) : http://www.cosmopharm.eu/product-info.php?productid=30 dar si fructe crude, coapte, naturale cu un continut de enzime digestive si care se pot consuma imediat dupa ce ai mincat: ananas, papaya, kiwi .

    Sa va fie cu adevarat bine!
    Cu respect,

  2. Scuze pt lipsa mea de informare asupra semnificatiei celor doua notiuni de : Probiotice si Prebiotice!!
    Am citit citeva articole , am gasit chiar un magazin online specializat in Probiotice si va transmit acum informatiile corecte despre definitiile celor doi termeni
    ” probioticele sunt bacterii „vii”, similare celor care locuiesc în tractul digestiv și se găsesc în produsele alimentare fermentate (cum ar fi iaurtul, laptele bătut, varză murată) sau sub formă de capsule sau prafuri. Probioticele au multe proprietăți benefice pentru organismul uman, cum ar fi întărirea sistemului imunitar, prevenirea diareii, a constipației și a vaginitei ,
    iar prebioticele nu sunt organisme vii, ci fibre care ajung în intestinul gros, fără a fi afectate de digestie și hrănesc bacteriile bune din intestine. Prebioticele, precum fructooligozaharidele (FOS) și galacto-oligozaharidele (GOS) se găsesc în legume (ceapă, praz, varză, anghinare, sparanghel), produse din grâu,ovaz, mere, banane și rădăcină de cicoare sau inulina, psyllium .
    Prebioticele ajută probioticele să se dezvolte și opresc dezvoltarea bacteriilor patogene, de aceea se recomandă consumarea simultană a ambelor.

    Sa va fie intotdeauna bine in tot ceea ce faceti!
    Cu respect,

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.