Antrenamentul ideal pentru incepatori

0
527

anrteCand o persoana incepe sa se antreneze cu greutati, progresele initiale sunt in principal rezultatul cresterii eficientei neuromusculare. Cu alte cuvinte, conexiunile dintre creier si muschi se intaresc.

In general, se recomanda, pentru incepatori, un volum minim de antrenament pentru procesul de acomodare creier-muschi. Ceea ce urmeaza insa dupa, este un subiect continuu controversat.

Cei mai  multi cercetatori spun ca progresele in masa musculara si forta mandateaza cresterea volumului de antrenament conform teoriei ca volumul mai mare de antrenament, insemnand mai multe serii pe exercitiu, duce la o eliberare crescuta de hormoni anabolici in corp, incluzand testosteron, hormon de crestere si IGF-1.

Cei care sprijina activitatea de intensitate maxima cred ca aceasta are o importanta cruciala in stimularea cresterii fortei si a masei musculare: nu este important cat antrenament faci, ci cat de intens.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

Dar ce sa faca incepatorii, care nu se pot antrena pana la epuizare totala? Trebuie ei sa faca serii suplimentare pentru a compensa lipsa de intensitate?

Acesta a fost subiectul unui nou studiu facut pe 18 barbati, incepatori, cu varste cuprinse intre 20 si 30 de ani, care si-au antrenat tot corpul de 3 ori pe saptamana, timp de 6 saptamani. Ei au facut 3 exercitii pentru picioare si 4 pentru partea de sus a corpului. Un grup a facut 3 serii pe exercitiu pentru partea de sus si o serie pe exercitiu pentru partea de jos, iar celalalt a facut invers, 3 serii pe exercitiu pentru partea de jos si o serie pe exercitiu pentru partea de sus.

Dupa 6 saptamani, cei care au facut 3 serii la exercitiile pentru picioare au progresat in forta cu 21%, comparativ cu 14% la cei care au facut cate o serie. Ambele grupuri au facut progrese aproximativ egale in partea de sus a corpului.

Concluzia care se desprinde de aici este ca antrenamentul pentru incepatori efectuat cu un volum mai mare de serii pentru picioare sunt mai productive, dar pentru partea de sus a corpului nu sunt la fel de importante.

Autorii au notat, de asemenea, ca antrenamentul pentru picioare genereaza cea mai mare eliberare de hormoni anabolici, care isi „revarsa” efectele si asupra cresterii partii superioare a corpului.

dupa Ironman

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.