Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Beneficiile postului intermitent pentru testosteron

Este adevarat ca postul intermitent iti poate ridica sau impulsiona nivelul de testosteron? Ei bine, poate ca informatiile de mai jos despre testosteron si postul intermitent nu te vor da pe spate, insa in mod cert te vor face sa iei serios in calcul postul intermitent la intervale regulate, daca esti interesat de optimizarea naturala a nivelului tau de testosteron.

1. Postul intermitent creste drastic nivelurile de hormon luteinizant si testosteron

Studiile despre postul intermitent si testosteron au aratat ca la barbatii non-obezi postul creste nivelul de LH (hormon luteinizant – un hormon precursor al testosteronului) cu pana la 67% si testosteronul general cu pana la 180%.
Asta se intampla doar cu un singur post pe termen scurt. Capacitatea de a controla in mod regulat nivelurile de LH si T cu ajutorul postului zilnic poate fi un instrument extrem de puternic din arsenalul tau de crestere a nivelului de testosteron.

2. Testosteronul este corelat in mod pozitiv cu sensibilitatea la insulina

Din acest motiv, o abordare inteligenta este sa sari peste micul dejun. Iata de ce: ciclul circadian al corpului are o crestere naturala a nivelului de cortizol la putin timp dupa trezire, momentul in care majoritatea persoanelor ia, in general, micul dejun.

La indivizii fit sau relativ fit, insulina creste o data cu aportul alimentar, alaturi de o sensibilitate deja mare la insulina, iar nivelurile mari de cortizol circulant in acest moment al zilei determina o scadere rapida a glucozei din sange.
Aceasta declanseaza ceea ce este cunoscut drept senzatie de falsa foame, cea care te face de obicei sa consumi mai multe calorii decat ar fi necesar.
Sarind peste micul dejun, iti vei regla nivelul de glucoza din sange, nivelul de insulina si de cortizol, in perioadele zilei in care sunt cele mai sensibile.

3. Postul intermitent da corpului sansa de a arde zilnic grasimea corporala in exces

Corpul tau utilizeaza acest exces de grasime corporala pentru a se alimenta si pentru a scapa de toxinele minore inainte de a fi nevoie sa aloce energie pentru procese precum digestia si sinteza glicogenului. Cel mai rapid mod de a creste nivelul de testosteron este sa scapi de excesul de grasime corporala. Iata de ce postul si cresterea nivelului de testosteron merg mana in mana.

Mai pe scurt, nivelurile de testosteron (atat testosteronul liber cat si cel legat de SHBG) sunt corelate invers cu masurile comune de rezistenta la insulina (precum insulina, peptida C si HOMA-IR) si cu nivelurile de grasime corporala.
Asocierea inversa dintre testosteron si rezistenta la insulina este mediata de tesutul adipos si independent de SHBG (globulina legata de hormonul sexual).
Practic, cu cat ai mai multa grasime corporala, cu atat vei putea produce mai putin testosteron in mod natural.

4. Postul intermitent creste nivelurile hormonului numit adiponectina

Aceasta crestere a adiponectinei in timpul postului contribuie la imbunatatirea sensibilitatii la insulina. Adiponectina este atat de puternica, de fapt, incat s-a dovedit ca anuleaza rezistenta la insulina la soareci, in cadrul studiilor de specialitate.

Citeste si: Intermittent fasting sau postul intermitent – 5 mituri demontate

5. Cu 24 de ore de post poti creste nivelul hormonului de crestere cu pana la 2000%

Nivelurile hormonului de crestere si ale testosteronului sunt in stransa legatura, ambele actionand anabolic (imbunatatind absorbtia de glicogen in muschi, sinteza proteinei si crescand capacitatea de antrenament si toleranta).

Acestea sunt doar cinci dintre beneficiile postului intermitent pentru productia de testosteron. Nu ai nevoie sa fii super strict cu privire la numararea orelor de post, poti avea parte de aceste beneficii si facand ceva simplu precum saritul peste micul dejun si consumarea primei mese la pranz, ceea ce incurajeaza, de asemenea, si flexibilitatea psihologica si pe cea legata de stilul de viata.

Sursa: https://kinobody.com/diet-and-nutrition/intermittent-fasting-testosterone/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate