Combaterea efectului unei diete hiperproteice

1
519
Fructe si legume

Fructe si legumeIn timp ce nimeni nu poate nega rolul unei diete hiperproteice pentru cresterea masei musculare, exista un dezavantaj trecut cu vederea: oamenii nu mananca o cantitate suficienta de alimente alcaline ca sa balanseze aciditatea provenita de la cantiatea mare de proteina.

Aminoacizii contin sulf, in special metionina si cisteina, care pot fi convertiti in acid sulfuric in corp. Cum functiile organismului cer un anumit PH ca sa se desfasoare in mod optim (PH-ul este masura aciditatii si alcalinitatii in sange), corpul are un numar limitat de rezerve care pot interveni in cazul cresterii aciditatii, precum bicarbonatii si fosfatii. Totusi, o cantitate mare de proteina poate coplesi sistemul nostru daca acesta nu e contrabalansat de alimentele alcaline, cum sunt fructele si vegetalele. Multi culturisti evita fructele si vegetalele deoarece contin cantitati mari de carbohidrati.

Corpul depune minerale alcaline, in principal calciu si magneziu, pentru a preintampina cresterea aciditatii. Pierderea calciului in acest proces a dus la ideea ca o dieta hiperproteica te face sa elimini excesul de calciu. Daca nu inlocuiesti calciul in dieta ta, simptome specifice, cum ar fi crampele musculare, pot aparea. Pe termen lung, daca nu iti asiguri o cantitate suficienta de calciu, poate duce la osteoporoza.

In timp ce multi dieteticieni avertizeaza inca despre pericolul pierderii de calciu datorat unei diete hiperproteice, o cantitate mai mare de proteina luata a demonstrat ca duce la cresterea densitatii oaselor. In plus, pierderea calciului este o problema doar daca corpului tau ii lipsesc fosfatii. Marea majoritatea a surselor naturale bogate in proteine sunt bogate si in fosfati si de aceea nu vezi la culturisti cum oasele se rup in timpul pozarii sau la antrenamente.

Potasiul este un mineral alcalin si mai multe studii au demonstrat ca suplimentand dieta cu potasiu poate preveni pierderea proteinei si a calciului care pot aparea intr-o dieta hiperproteica ce contine si alimente acide. Cele mai bune surse de potasiu sunt fructele si vegetalele, ceea ce explica faptul ca sunt considerate ca fiind alcaline.

Un studiu de 41 de zile a implicat 19 barbati si femei sanatosi, avand varsta curpinsa intre 54 si 82 de ani. Ei au urmat o dieta hipoproteica, apoi una hiperproteica si li s-au administrat fie potasiu bicarbonat, pana la 4,3 g zilnic, sau placebo. Rezultatele: suplimentarea cu potasiu a redus excretia de nitrogen care apare la dieta cu multa proteina si acizi. Potasiul a crescut, de asemenea, absorbtia calciului in timp ce erau la o dieta hipoproteica. Dar, cel mai interesant aspect descoperit in acest studiu a fost ca suplimentarea cu potasiu a crescut cantitatea de IGF-1 (Insulin-like growth factor 1). IGF-1, care este sintetizat in ficat si local in muschi, este un puternic hormon anabolic. Majoritatea oamenilor de stiinta cred ca aproape toate efectele anabolice atribuite hormonului de crestere apar deoarece el ajuta la sintetizarea IGF-1 in ficat. Studiul a aratat ca, mentinand o balanta favorabila intre aciditate si alcalinitate prin suplimentarea cu doze ridicate de potasiu, la batrani, pot aparea efecte anabolice prin cresterea eliberarii de IGF-1.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein

O dieta cu aciditate mare mai poate promova pierderea masei musculare prin cresterea eliberarii de cortizol, hormonul catabolic primar. Cand cortizolul este in crestere, hormonii anabolici scad, de obicei, ceea ce duce la pierderi semnificative de masa musculara. Studiile arata ca, mancand mai multe alimente alcaline, se poate contracara cresterea cortizolului. Deoarece cortizolul are legatura cu obezitatea, bolile cardiovasculare si depresia, asigurandu-ti rezerve alcaline adecvate, te poti proteja de aceste probleme. Mai mult decat atat, exercitiile in sine, antrenamentul cu greutati in particular pentru culturisti, ajuta la indepartarea aciditatii date de o dieta cu multa proteina.

Prin urmare, ce motiv ai sa nu vrei sau sa nu poti sa cresti cantitatea de fructe si vegetale? O optiune este sa suplimentezi cu potasiu si sa te asiguri ca iei o cantitate adecvata de alte minerale alcaline, cum ar fi calciul si magneziul. Crescandu-ti rezerva alcalina, nu numai ca va preveni pierderea de masa musculara si minerale, dar iti va creste sentimentul ca te simti bine, confortabil, linistit, mai ales daca esti adeptul unei diete cu cantitate mare de proteine.

Alexandru Bolborici

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

1 COMENTARIU

  1. Da, intr-adevar, conteaza enorm de mult alimentatia in procesul de formare a masei musculare si cine nu-i acorda o atentie deosebita pierde mult. Ouale, Pieptul de pui, Somonul, Cartofii dulci, Cereale integrale de grau, Broccoli, Spanacul, Branza de vaci, Ananasul, Ovazul… sunt alimente ce nu ar trebui sa lipseasca din casa ta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.