Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Cum iti dai seama cand te supra-antrenezi?

 

Supraantrenarea este unul dintre cele mai prost intelese concepte din bodybuilding. Cuvantul “supraantrenare” este aruncat adesea la intamplare de catre specialistii fratiei de la sala, care ii avertizeaza pe cei care muncesc prea intens.

Majoritatea acestor “specialist” ai fratiei nici macar nu inteleg exact ce inseamna supraantrenarea. Nu trebuie sa iti faci griji cu privire la supraantrenare daca faci cateva repetari sau serii in plus, din cand in cand. In plus, nu este deloc usor sa te supraantrenezi, iar pentru a ajunge in aceasta stare va trebui sa te fortezi pana la limita, iar corpul tau poate rezista mult mai mult decat iti imaginezi.

Simptomele supraantrenarii

Sistem nervos slab

Potrivit definitiei de pe Wikipedia, supraantrenarea este rezultatul supunerii corpului la mai multa activitate sau stres decat poate suporta el. Supraantrenarea apare atunci cand o persoana resimte stres si trauma fizica in urma faptului ca atrenamentele se succed mai rapid decat perioada necesara corpului pentru a reface pagubele cauzate de antrenamentul anterior.

Sistemul nervos central este foarte afectat atunci cand te supraantrenezi. De asemenea, te vei imbolnavi mai des, pentru ca sistemul imunitar va fi mai slabit.
Daca esti mereu bolnav si nu intelegi motivele, mergi sa stai de vorba cu medicul tau pentru a descoperi cauzele dar si solutiile pentru problema ta.

Citeste si: Cum evitam un supraantrenament

Dureri musculare prelungite

reguli de baza pentru imbunatatirea rezultatelor

Recuperarea este dificila atunci cand te supraantrenezi. Muschii pot fi durerosi, chiar si dupa un antrenament relativ usor. Durerea poate ramane pentru mai mult de doua zile, ceea ce poate afecta celelalte antrenamente.
Administrarea de suplimente pentru recuperare este un mod bun de a gestiona durerea musculara. Muschii se vor repara numai atunci cand vor fi odihniti in mod adecvat. Durerea musculara este un semn ca muschii tai nu se recupereaza, ceea ce poate aduce un regres in drumul catre acumularea de masa musculara.

Epuizare

Supraantrenarea te poate face sa te simti epuizat in permanenta. Daca te supraantrenezi, te vei simti obosit chiar si dimineata, cand te trezesti.
Epuizarea prelungita poate duce la multe probleme, precum lipsa de concentrare si de motivatie, sau chiar la depresie.
Daca te simti epuizat fara un motiv anume, o idee buna poate fi sa renunti la sala de sport pentru cateva zile. In mod sigur te vei intoarce in sala cu mai multa motivatie decat inainte.

Ritm cardiac modificat

In cazurile de supraantrenare e posibil sa resimti, de asemenea, si un ritm cardiac modificat. O idee buna este sa folosesti un dispozitiv pentru monitorizarea ritmului cardiac, pentru a-ti analiza pulsul atunci cand te antrenezi, dar si de-a lungul zilei.
Este normal sa ai un puls accelerat atunci cand faci un antrenament HIIT. Insa daca resimti un puls neobisnuit de mare sau de scazut atunci cand te odihnesti, e cazul sa iti faci griji, si este indicat sa consulti cat mai curand un medic.

Accidentari

Supraantrenarea te face slab, ceea ce poate duce la tesut muscular slabit si, de asemenea, la articulatii mai slabe. Daca te supraantrenezi, corpul tau nu va avea suficient timp pentru a-si reveni si a se reface dupa antrenamente, ceea ce poate agrava leziunile vechi. Ridicarea de greutati mari sau faptul ca te fortezi prea mult in sala de sport pot cauza si ele accidentari frecvente.

Reabilitarea musculara este singura optiune pe care o ai daca te afli intr-o astfel de situatie. Incearca sa adaugi perioade fortate de odihna in programul tau obisnuit si schimba intensitatea antrenamentelor. Daca ai un stil de viata activ, poti incerca sa treci la sporturi de recuperare activa, care au o intensitate redusa.

Te-ar putea interesa si: Cele mai frecvente 13 greseli in atrenamentul de forta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate