Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Flexii cu bara

In timp ce multe greseli facute cand antrenezi bicepsii pot micsora eficienta exercitiilor, tot trebuie sa incerci, neintrerupt, schimbarea pozitiei prizei pe bara la flexiile din stand, chiar daca tehnica ta de executie e aproape perfecta. Schimbarea pozitionarii prizei la aceste flexii cu bara, altereaza tipul de rotatie a bratelor.

Flexii cu bara – priza larga vs priza ingusta

Priza larga

Cand tii bara cu o priza apropiata de latimea umerilor, bratele se afla in asa-numita pozitie anatomica, drepte, nerotite. Cand folosesti o priza mai larga decat latimea umerilor, coatele stau mai departate de trunchi, iar bratul este ridicat din articulatia umarului, pozitie care se mai numeste rotatie exterioara.

Cu cat priza este mai larga, cu atat ai o rotatie exterioara mai mare. Cu cat avem o rotatie exterioara mai mare (folosirea unei prize largi), cu atat mai mult este implicat capul scurt, interior (cel apropiat de trunchi) al bicepsului.

Priza ingusta

Cand folosesti o priza mai ingusta decat latimea umerilor, coatele ating trunchiul, bratele sunt apropiate, ceea ce este cunoscuta ca rotire interna. Cu cat priza este mai apropiata, cu atat mai multa rotatie interna avem si cu atat capul lung al bicepsului, exterior, este mai mult implicat in miscare.

Asadar, schimband modul de efectuare a exercitiilor este doar un mod de adaugare de varietate la antrenamentul tau. Poti efectua schimbarea latimii prizei la flexiile cu bara din stand si daca utilizezi o bara EZ care este mai „blanda” cu incheietura pumnilor.

Flexii cu bara. Cum se executa corect.

La flexiile cu bara pozitia este din stand in picioare. Se apuca bara cu o priza de tip supinatie, se expira la ridicarea barei (pana la nivelul gatului) si se inspira cand se revine la pozitia initiala. Intrucat este un exercitiu stresant pentru articulatii si coloana vertebrala, alege greutatea pe bara astfel incat sa executi corect miscarea.

 

2 Comments

  • Probabil s-a strecurat o greseala de scriere.
    Referitor la inspiratie – expiratie: momentul de efort presupune expiratie. Adica, se inspira in pozitia initiala, iar ridicarea greutatii este insotita de expiratie.
    Aceasta este metoda fireasca de functionare a organismului, foarte putine fiind situatiile cand se inspira pe partea pozitiva a efortului.
    Dar, cred ca aceste lucruri le stiti mult mai bine si ceea ce este scris in articol este doar o eroare de scriere.
    Spor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate