Indreptarile … cu sau fara pauza?

0
524
indreptari

indreptariCa regula de baza, efectueaza o mica pauza in partea de jos, cand bara se sprijina cu toata greutatea ei pe podea, la fiecare repetare la indreptari. Ai nevoie sa dezvolti forta de inceput pentru fiecare ridicare si nu vei reusi asta daca nu ridici o greutate moarta (termenul tehnic in engleza pentru indreptari este „deadlift”, dead – mort, lift – ridicare).

Pentru a efectua indreptari cu pauza, trebuie sa ridici si sa cobori haltera intr-o forma perfecta pentru a-ti proteja spatele si genunchii. Sa efectuezi partea negativa a repetarii intr-o forma corecta cere experienta. Altfel e prea periculos, bara te trage inainte, spre degetele de la picioare, si risti sa-ti curbezi coloana. In schimb, nicio pozitie prea verticala a trunchiului, cu genunchii mult impinsi inainte, nu e buna. Chiar daca spatele nu e curbat, presiunea pe genunchi e periculoasa iar stresul din femurali dispare.

O repetare corecta inseamna:

– priza pe bara trebuie sa fie la latimea umerilor;

– haltera trebuie sa fie in contact (nu sa se sprijine, doar sa atinga) cu partea anterioara a picioarelor, pe tot parcursul repetarii;

– inaintea ridicarii, fundul sa fie cat mai jos, lombarii si abdomenul sa fie incordati, inspirati si tineti aerul in plamani;

– ridicati controlat haltera prin indreptarea trunchiului si a picioarelor in acelasi timp; nu ridicati fundul mai intai si apoi sa indreptati picioarele;

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein

– tineti aerul in plamani, lasand continuu sa iasa putin aer pe masura ce va indreptati, nu il expirati pe tot deodata pentru ca destabilizati trunchiul;

– partea negativa sa fie efectuata lent (2 secunde), intr-o maniera controlata, lasand haltera sa atinga usor podeaua.

Indreptarile cu pauza sunt cele mai bune pentru invatarea tehnicii indreptarilor, fiecare repetare fiind ca si prima.

Pentru marea majoritate dintre noi, indreptarile reprezinta cel mai puternic exercitiu, unde putem efectua repetari cu cea mai mare greutate folosita la antrenamente. Doar powerlifterii de performanta ajung sa foloseasca greutati mai mari la genuflexiuni decat la indreptari. Asadar, greutatea cu care efectuam indreptarile este foarte importanta. Ea nu trebuie, sub nicio forma, sa influenteze tehnica corecta. Recomand alegerea unei greutati care sa permita efectuarea a 10-12 repetari corecte.

Alexandru Bolborici

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.