Inflamatia (febra) musculara – factor major al cresterii masei musculare

0
150

Inflamatia musculara sau febra musculara, cum este cunoscuta mai des, este in general privita ca un lucru negativ, contra caruia trebuie sa iei masuri atunci cand apare. In acest articol, vom incerca sa demonstram ca febra musculara nu este deloc rea atunci cand iti doresti sa iti cresti masa musculara.

Febra musculara si efectele benefice asupra organismului

Nimic nu poate fi atins fara efort. Diamantele trec prin procesul slefuirii, copiii se nasc in durerile crunte ale mamelor lor, plantele cresc numai dupa ce semintele ingropate in pamant se crapa, iti primesti salariul numai dupa munca, etc. Totul necesita o anumita cantitate de efort.

Conform Bayesian Bodybuilding, inflamatia muschilor are o reputatie proasta, cand, de fapt, ea are o multime de efecte benefice asupra organismului. Ce este inflamatia? Un semnal ca organismul sa-si concentreze atentia intr-o anumita zona. Inflamarea unui muschi duce la anumite raspunsuri din partea sistemului imunitar care isi trimite “ajutoarele” sa rezolve “problema”.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

Antrenamentul la sala nu are cum sa nu se soldeze cu febra musculara. Ce se intampla atunci? Sistemul imunitar primeste comanda din partea creierul sa se focuseze pe zona “afectata” de febra musculara si sa o repare. Cand o “repara”, se intampla fenomenul de crestere.

Febra musculara si interleuchinele IL-6

Tot conform Bayesian Bodybuilding, in procesul de reparare a muschilor afectati de febra musculara, un rol important il joaca interleuchinele IL-6. Aceste interleuchine sunt citochine, adica proteine mici cu rol de semnal, si au o caracteristica interesanta: pot actiona atat ca citochine, cat si ca miochine, avand rol anti-inflamator.

Acest dublu rol al IL-6 depinde de cantitatea de molecule secretata de organism si daca aceasta eliberare de molecule IL-6 a fost generata de contractarea musculara sau de tesutul adipos. O cantitate prea mare nu duce la cresterea musculara, ci dimpotriva, la o crestere negativa a masei musculare.

Concluzia este ca nu trebuie sa te extenuezi la sala ca sa faci muschi. Daca vrei sa arati bine si sa mai si slabesti, efortul pe care trebuie sa il depui nu trebuie sa te bage in spital. Eliberarea de interleuchine IL-6 duce la inceput la activarea celulelor satelit care repara muschii.
Daca aceste molecule IL-6 sunt eliberate in continuare, acest lucru poate avea intr-adevar efecte negative, ducand la o inflamare cronica ce poate sa insemne dureri mari, risc crescut de ranire in timpul antrenamentelor, niveluri scazute de testosteron.

Inflamatia muschilor si sistemul imunitar

Inflamarea muschilor inseamna transmiterea unui mesaj catre creier de a activa sistemul imunitar pentru a-si trimite soldatii pe campul de lupta. Insa daca aceasta inflamare e de durata, semnalul trimis de zona afectata se pierde, iar “soldatii” nu mai fac fata.

Modul in care functioneaza interluchinele IL-6 nu este singular cand privim organismul uman. Conform lui Menno Henselmans de la Bayesian Bodybuilding, si cortizolul are o dubla functie. La inceput, cortizolul are efecte benefice asupra corpului, pentru ca mai apoi, daca el continua sa fie eliberat de catre organism, se transforma intr-un dusman, afectand in mod negativ corpul.

Multi dintre cei care merg la sala, sperand sa slabeasca prin transformarea grasimii in masa musculara gresesc. Acestia nu vor obtine efectul dorit prin faptul ca ei nu au greutatea considerata optima pentru varsta, inaltimea si sexul pe care il au. Numai cand aceasta conditie este indeplinita, poate incepe transformarea musculara.

Cum influenteaza tesutul adipos febra musculara?

Ce se intampla cand esti plin de grasime si mergi la sala, tragand de fiare ore in sir? Vei capata o febra musculara de nu te vei mai putea ridica din pat. Mai multa grasime inseamna mai multa durere. Sa vedem ce se intampla si din punct de vedere al stiintei.

La nivelul tesutului adipos, sunt secretate citochine care sunt prin definitie pro inflamatie. Cantitatea de zahar din sange creste si ea, fiind ca si citochinele, la fel de inflamatoare. In aceste conditii, grasimea viscerala acumulata in jurul ficatului si raspunsul insulinic care este scazut din cauza cantitatii de grasime din corp, participa impreuna cu tesutul gras la inflamarea cronica. Iar inflamatia cronica blocheaza sau diminueaza semnalul de reparare a muschilor din zona afectata.

Dar ce este de facut atunci cand mergi la sala o data pe saptamana sau pe luna si vrei sa scapi de durerea inerenta unei sesiuni de aerobic sau fitness? Este ok sa iei medicamente de suprimare a durerii?

Ar trebui sa combatem inflamatia musculara?

Atat timp cat esti tanar, ingerarea de medicamente nu este ok, oricat de mare ar fi febra musculara. Se considera ca anti-inflamatoarele blocheaza semnalul organismului de a isi trimite ajutoarele sa repare muschii afectati, iar acest lucru nu duce la cresterea masei musculare si nici nu iti imbunatateste puterea fizica.

Daca vorbim de oameni mai in varsta, totusi, anti-inflamatoarele pot fi o solutie. In mod ciudat, in cazul acestora s-a raportat si o crestere a masei musculare. Se pare ca dupa o anumita varsta, semnalul de a reduce inflamatia care porneste de la creier catre sistemul imunitar este mai puternic, organismului fiindu-i mai necesar sa diminueze durerea cauzata de inflamare si mai putin necesar sa pastreze inflamarea cauzata de exercitiile la sala pentru a creste masa musculara.

Concluzia este ca inflamarea nu este un lucru rau, atat timp cat iti faci antrenamentul la sala fara sa te extenuezi, atat timp cat iti iei in fiecare noapte doza de odihna necesara, si atat timp cat mananci ce trebuie. Inflamarea este iminenta procesului de crestere a masei musculare si suprimarea inflamarii va duce, de cele mai multe ori, la scaderea cresterii. De partea cealalta a baricadei, trebuie sa eviti inflamarea cronica si foarte intensa cu orice pret. Pentru rezultate maxime la sala in ceea ce priveste obtinerea de masa musculare, trebuie sa existe o combinatie intre inflamarea acuta si care apare des si inflamarea cronica de nivel scazut.

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.