Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

E bine sau nu sa iei masa de seara tarziu?

masa de seara

Masa de seara, dupa ora 18

Nu cred ca exista controverse mai mari legate de un subiect ce tine de alimentatie decat ora 18, cea dupa care „nu este bine sa mananci”. Deseori se spune ca seara este cel mai nepotrivit moment pentru a manca, iar logica acestei afirmatii consta in faptul ca noaptea corpul se relaxeaza, existand tendinta de a acumula grasime. Are sens, dar este adevarat ca este daunator sa luam masa de seara dupa ora 18?

Studiile arata ca, mai degraba, alte variabile precum frecventa meselor, indexul glicemic al alimentelor, continutul lor caloric sau balanta hormonala sunt elementele cu impact major asupra capacitatii organismului de a arde sau de a acumula grasime.

Chiar si asa, credinta conform careia mesele luate tarziu cauzeaza acumularea de grasime corporala este adanc inradacinata in mintea multor persoane. Pentru ele, care in mod normal iau cateva mese de-a lungul zilei, o masa la ore tarzii poate fi o masa aditionala, deci ceva in plus. Asadar, rezultatul este acumularea grasimii, dar inseamna acest lucru ca e o idee proasta sa mananci tarziu?

Din contra.

Masa de seara atent planificata

Daca planuiesti mesele corespunzator si masa de seara devine masa principala a zilei, atunci ea poate fi o recompensa (desigur, nu este bine sa mananci chiar inainte de culcare). Intr-adevar, corpul uman este programat sa fie activ ziua si sa se relaxeze noaptea, cu rezultatul ca digeram si utilizam mai bine nutrientii noaptea. Mai mult, noaptea este momentul in care hormonul de crestere (GH) atinge nivelul maxim.

GH este cunoscut ca un potent constructor de muschi si oase, care totodata contribuie semnificativ la arderea grasimii. Mesele tarzii, daca sunt constituite corect, pot fi anabolice. De notat ca actiunea GH-ului nu poate fi finalizata efectiv fara implicarea insulinei.

O masa de seara tarzie te poate ajuta sa beneficiezi de avantajul nivelului maxim al GH, promovand sinteza proteinelor in tesuturile musculare si arderea grasimilor prin asigurarea nutrientilor necesari. Nu in cele din urma, o masa tarzie (dar nu exagerat de bogata) are si un efect relaxant asupra corpului, pregatindu-l pentru odihna. Atentie, totusi, necesarul caloric zilnic trebuie respectat indiferent de ora la care luam masa de seara.

Tu la ce ora mananci seara?

5 Comments

  • inutil:P nu cred ca era cazul sa copiati ce au scris alti si alti, care au umplut internetul. ati dovedit inca odata ca sunteti disperati sa atrageti atentia, poate ati reusit dar negativ:P

  • Buna ziua! O rugaminte, daca se poate si aveti timp sa ne prezentati cateva retete sau combinatii de alimente potrivite pentru cresterea masei musculare care pot fi consummate seara( ca ultimate masa a zilei). Multumesc!

  • @Florin

    In primul rand masa de seara trebuie luata cu cel putin 1 ora si 1/2 inainte de somn (asta cred ca e stiut deja).

    Ce recomand eu sa contina masa de seara:
    – proteina cu absortie lenta ( eu folosesc concentrat din lapte )
    – proteina cu absortie medie ( eu folosesc 2 oua sau proteina din ou )
    – proteina cu absortie rapida ( zer )
    – acizi grasi, grasimi dietetice ( eu folosesc 2 linguri de ulei din seminte de in )
    – optional: suplimente stimulatoare de testosteron, glutamina.

    Cu aceasta combinatie o sa ai parte de o noapte cu adevarat anabolica !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate