Mitul aerobicului pe stomacul gol

4
1227
aerobic

aerobicPentru multi ani, am avut in minte mitul, specific culturistilor, ca „mai mult este mai bine” cand vine vorba de volumul de aerobic pentru a intra in forma. Acel fel de gandire a facut sa pierd masa musculara pretioasa si rotunjimea muschilor in fazele finale ale pregatirii pentru concurs. Un motiv pentru care ajunsesem sa fac astfel era ca sa compenseze prostul meu obicei de a manca foarte mult si ceea ce nu trebuia in perioada de masa. Faceam aerobic zilnic in perioada de masa, dar si mancam mult. Cand incepeam dieta pentru concurs, corpul meu era deja acomodat cu lungile sesiuni de aerobic, asa ca, pentru a avea rezultate vizibile, nu aveam alta optiune decat sa fac si mai mult aearobic. Ce altceva am ars pe langa grasime? Daca raspunsul tau este muschi, atunci primesti nota 10! Solutia era de fapt sa ma controlez putin in perioada de masa, sa am ocazional mese de trisare, nu sa ma indop ca porcul in fiecare seara.

O alta problema critica legata de aerobic si cum sa fii sigur ca arzi grasime, nu muschi este cea a mitului aerobicului pe stomacul gol. Pentru multi ani s-a crezut ca cea mai eficienta metoda de a arde grasimea este sa faci aerobic, dimineata, pe stomacul gol. Rationamentul era ca glicogenul din muschi (carbohidratii pe care ii mancam sunt convertiti de ficat in glicogen si depozitati in muschi) este consumat de-a lungul noptii si atunci corpul nu are la dispozitie aceasta rezerva drept combustibil, asa ca trece imediat la rezervele de grasimi. Studii recente au testat aceasta teorie, desi multi culturisti au observat ca pot arde aproximativ aceeasi cantitate de grasime si daca fac aerobicul dupa ce iau micul dejun normal, care contine si carbohidrati.

Am incetat sa fac aerobicul pe stomacul gol cu cativa ani in urma. Instinctiv, am simtit ca era catabolic, ardeam muschii. Am inceput sa iau un shake proteic inainte de aerobic. Am ajuns la aceasta strategie dupa ce am facut aerobicul pe stomacul gol la multe pregatiri pentru concurs, unde, in final, am pierdut din marime mai mult decat trebuia.

Hany Rambod, cel care i-a antrenat, printre altii, pe ultimii doi Mr. Olympia, Jay Cutler si Phil Heath, isi sfatuieste clientii sa nu faca aerobic pe stomacul gol. Daca sunt tipi mari, precum Jay, care nu pierd din greutate usor, el ii indeamna sa ia o doza consistenta dintr-un supliment anticatabolic, precum BCAA, sau macar leucina. Daca sunt tipi mai mici, si atunci riscul de a pierde muschi e si mai mare, el ii sfatuieste sa manance un mic dejun mai intai, compus din albusuri de ou sau muschi de vita. Daca faci aerobicul dupa antrenamentul cu greutati, e bine sa iei o portie de BCAA inainte de aerobic, nu sa astepti pana termini totul. Aerobicul este pentru ars grasimea, nu pentru ars muschii pentru care muncim atat de mult.

Alexandru Bolborici

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

4 COMENTARII

  1. Buna stirea…. si eu aveam aceleasi dubii … cand ai stomacu gol corpu nu intra asa repede in grasimi…corpu mai repede iti sacrifica din muschi decat din grasimi

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.