4 moduri de a fi sanatos si masiv in 2020

0
195

Antrenamentele hardcore la sala pot avea uneori costuri foarte mari pentru sanatatea si stilul tau de viata, insa nu trebuie neaparat sa se intample asa! Iata mai jos cum se antreneaza un medic care se chinuie sa le aiba pe toate si sa fie totusi capabil sa zrobeasca tot in sala de forta.

“Au fost momente in viata mea in care spuneam ca nu imi pasa daca mor tanar. Voiam doar sa am cel mai mare cosciug cu putinta” isi aminte Kaleb Redden. Pe atunci Kaleb era fotbalist si bodybuilder inrait, cu destul de multe performante si castiguri, dar si cu accidentari care erau dovada eforturilor sale. Era urias, intr-adevar, dar era si sanatos? In mod cert nu!

Aproximativ 15 ani mai tarziu, totul s-a schimbat, mai putin pasiunea sa pentru ridicat greutati. Redden este acum tata, sot, medic ortoped si medicul de echipa al Kaged Muscle Suplements si al atletilor pe care ei ii sponsorizeaza. Cu alte cuvinte, are o multime de motive sa functioneze la un nivel foarte inalt cu mult dupa ce antrenamentele sale istovitoare se incheie.

Redden este acum la fel de mare si de puternic ca intotdeauna si “rupe”, efectiv, in sala de forta. Insa acum o face fara dezavantajele care i-au facut rau in cariera sa de tanar bodybuilder. Dar la aceste progrese nu a ajuns din intamplare. Iata cum se poate schimba in bine viata unui pasionat de greutati.

Citeste si: 3 Exercitii pentru tricepsi masivi si puternici

1. Urmareste intensitatea, nu numarul

La sala de forta, cantecul etern de sirena este forta de efort maxim. Stivele uriase de greutati parca te privesc si te intreaba daca le poti ridica si daca esti gata sa renunti la orice ca sa poti face asta. Ridicatorii de elita stiu asta foarte bine.

Inainte de a fi culturisti, ridicatorii de performanta sunt si tati si soti, au cariere si vieti personale. Iar daca ei se gandesc ca vor fi cei mai tari si mai puternici tatici din cartier, copiii lor au alte planuri cu ei: copiilor nu li se va parea cool, pentru ei nu conteaza cifrele, nu conteaza cat de mult ridici sau cat de mari sunt greutatile cu care lucrezi tu la sala! Lor le pasa daca joci fotbal cu ei, sau daca puteti sa va plimbati impreuna cu bicicletele si tot felul de lucruri de genul asta.

Exista momente cand culturistii trebuie sa lucreze mai targetat la antrenamente, dar si mai deschisi la minte cu privire la obiectivele pentru care se antreneaza. Atingerea unui PR solid low-rep sau un heavy single este o ocazie importanta, desigur, insa daca faci din acestea o prioritate prea mare, vei ajunge sa oferi mult mai mult decat primesti.
O strategie inteligenta este sa iti impingi in continuare corpul la extrem, insa nu in ceea ce priveste numarul, ci in ceea ce priveste intensitatea. Nu este totul despre cifre, iar acum se calculeaza mult mai mult decat in urma cu 15-20 de ani.

Lectia pentru tine? Nu lasa, asadar, un singur numar sau realizare sa te defineasca, nici in bine si nici in rau. Modul in care iti alcatuiesti cea mai mare parte a antrenamentelor este cel care arata care iti sunt prioritatile.

2. Antrenament si odihna, fara exceptie

Chiar si atunci cand au o cariera importanta, cand au un job care poate salva vieti, bodybuilderii inraiti stiu ca saritul peste un antrenament nu este o optiune si ca trebuie sa gaseasca o cale sa le poata face pe amandoua. Kaleb Redden, acum medic la Kaged Muscle, a avut problema asta in perioada facultatii, atunci cand a gasit pana la urma solutia de a pleca cu 15 minute mai devreme de la ultima ora si de a veni cu 15 minute mai tarziu la ora urmatoare. Alerga pana la sala, se antrena, asculta cursurile in timpul antrenamentelor… ceea ce nu era deloc placut, evident!

Cu toate acestea, nu lucra niciodata duminica, din simplul motiv ca voia sa petreaca timp cu familia in loc sa mearga la sala.
Nu este intotdeauna usor si de multe ori ajungi sa pierzi nopti intregi de somn pe parcurs, dar cu cat avansezi in antrenamente (si in cazul lui Redden si in medicina) cu atat vei intelege ca schimbarile importante si de durata din organism se intampla numai ca raspuns la stimuli constanti si repetati.
Insa oamenii au totusi joburi, familie, o viata de trait. E greu de gasit un echilibru si necesita mult exercitiu, dar pana la urma invatarea este un proces continuu, desfasurat pe toata durata vietii…

Lectia pentru tine? Corpul tau are nevoie de incurajare constanta, daca iti doresti sa ai parte de o schimbare de durata. Dar viata ta privata este cea care face posibila placerea antrenamentelor. Da atat vietii private cat si antrenamentelor la sala ceea ce au nevoie pentru a obtine rezultatele pe care ti le doresti si apoi repeta procesul de mai multe ori decat poti numara.

3. Iubeste bodybuilding-ul in sine, nu doar rezultatele pe care ti le ofera

Foarte multi dintre cei care merg la sala si ridica greutati aud tot timpul indemnul “ar trebui sa mergi la competitii” si chiar si lor le trece adesea prin minte gandul ca ar trebui sa mearga la competitii de acest gen, de fiecare data cand incepe perioada inscrierilor, invariabil. Insa unul dintre motivele pentru care nu toti cei de la sala merg la competitii este ca nu toti urmaresc neaparat succesul pe o scena. Motivele pentru care oamenii merg la sala pot fi foarte diferite.

Redden insusi spune ca motivul pentru care vine la sala este ca vrea sa aiba un corp frumos, nu pentru ca este bodybuilder. “Sunt un om care vrea sa isi cladeasca trupul, nu sunt un bodybuilder” spune el. “Am invatat in tot timpul asta sa simt ca am parte de succes datorita procesului in sine, iar lucurile pe care le-am invatat mi se par mai valoroase pentru mine decat orice medalie” spune Kaleb Redden.
Iar ceea ce Redden a invatat si ar vrea sa transmita tututor este ca iubeste antrenamentul in sine. “Asta imi place cel mai mult sa fac. Ador sa ridic greutati. Daca mi-ai spune acum “E vineri seara, ai patru ore libere, nimic de facut si toti banii din lume, ce ai vrea sa faci?” Ti-as spune – Hai sa mergem la sala, sa ridicam greutati!”.

Lectia pentru tine? Participarea la competitii este o decizie majora si un angajament foarte important pe care ti-l iei, si desi multe persoane trateaza acest lucru ca un pas natural in antrenamentele lor, sau il folosesc ca motivatie, nu trebuie sa fie niciuna dintre acestea. Nu e nicio rusine sa te antrenezi pur si simplu pentru viata, sau pentru placerea fiecarei repetari pe care o faci la sala.

4. Foloseste medicii pentru a te ajuta, nu pentru a te limita

control medical

Te antrenezi intens, dar ai dureri si incepi sa crezi ca acestea sunt durerile provocate de diverse leziuni. Care e pasul urmator? Poti continua sa suferi si sa rezisti acestei dureri; poti petrece un numar foarte mare de ore, fara sprijin si fara ingriire de specialitate, pe rollere cu spuma sau lucrand la dispozitive punctuale; poti merge la fizioterapeut, la un specialist in tesuturi moi sau la orice alti specialisti in medicina.

Poti face foarte multe, insa locul din care ar trebui sa incepi este cabinetul medicului de familie. Acolo vei primi un diagnostic, vei afla ce anume se intampla, iar apoi planul de tratament va putea include antrenament pentru tesut moale, antrenament pentru mobilitate, stretching, acupunctura, fizioterapie, sau orice altceva.

Daca esti bodybuilder, ar fi ideal sa iti gasesti un medic care sa ridice si el greutati. Nu trebuie sa fie cine stie ce culturist inrait sau sa participle la competitii, dar ai nevoie de cineva care sa iti inteleaga activitatea si care sa nu isi dea ochii peste cap de fiecare data cand iti aude stilul de antrenament si sa iti spuna sa te opresti dintr-o activitate care iti face atat de multa placere! Iar acest lucru se aplica nu numai in cazul celor care ridica greutati, ci in cazul oricarui sportiv care se straduieste sa duca la parametri de performanta orice activitate fizica pe care o face.
“Ca medic, mi-as dori sa iti poti trai viata asa cum vrei tu, in conditiile tale”, spune Redden. “Dar vreau si sa intelegi riscurile. Odata ce intelegi aceste riscuri, poti lua o decizie informata si sa faci orice modificari pe care le consideri necesare. Jobul meu este sa educ – asta inseamna cuvantul medic”, mai spune el.

Lectia pentru tine? Nu te feri de tratamentul de care stii ca ai nevoie, sau despre care doar crezi ca ar putea fi util pentru tine. A fi un culturist informat inseamna, practic, sa fii un culturist mai bun, atata timp cat esti dispus sa mergi mereu inainte!

Te-ar putea interesa si: Reguli de aur pentru crestere musculara masiva

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.