Primii pasi in competitiile feminine de fitness

0
108

Femeile devin din ce in ce mai implicate in lumea fitnessului, insa nu doar mergand la sala si ridicand greutati o data pe saptamana. Ele lucreaza intens si pentru a avea corpuri perfect definite si ajung sa concureze la evenimente care erau odinioara dedicate exclusiv barbatilor.

Esti gata sa iti duci capacitatea de fitness la un cu totul alt nivel si sa incerci o astfel de competitie? Chiar daca esti antrenoare, pregatirea pentru o competitie de fitness va fi mai grea si va necesita mai multa implicare decat poti realiza cu adevarat, pana cand nu o faci in mod real.

Fii pregatita sa investesti mult timp in antrenamente si alimentatie corecta, sa cheltui o suma considerabila de bani si sa te urci pe scena, intr-un bikini minuscul, etalandu-ti toate progresele.

Esti gata cu adevarat sa incerci o competitie de fitness?

Desigur, la fel ca in cazul oricarei competitii, exista si aici planificare, munca asidua si o multime de alti factori implicati. In plus, chiar si in comparatie cu alte tipuri de competitii sportive, asa cum sunt sunt cele de atletism sau triatlonurile, fitnessul necesita foarte mult angajament si implicare!

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein

Competitiile de fitness nu seamana cu niciun alt eveniment sportiv, si este greu de stiut la ce sa astepti daca nu ai asistat sau nu ai participat niciodata un astfel de eveniment.
Inainte de a face pasul final si de a te inscrie la o competitie in lunile urmatoare, mergi efectiv la un show de profil. Vezi exact despre ce e vorba, si apoi decide. Intre timp, iata mai jos si unele aspecte extrem de importante pe care trebuie sa le iei in considerare.

Care este motivatia ta?

Partea intunecata a unei competitii de fitness include monitorizarea obsesiva a aspectului fizic, tulburarile alimentare si chiar utilizarea medicamentelor. Si toate acestea ne duc inapoi la motivatie… Daca nu ai un motiv sanatos care sa te motiveze sa faci asta, te expui riscului de a ajunge in zona intunecata a povestii.

  •  Motivatia pozitiva – “Vreau sa ma fortez sa realizez un nou obiectiv si sa ma distrez facand asta”.
  •  Motivatia negativa – “In sfarsit o sa fiu slaba, o sa am intotdeauna muschi si corpul pe care l-am visat mereu”.

Nu face greseala de a crede ca trupul pe care ti-l creezi pentru o competitie de fitness este unul pe care il vei mentine pana la finalul vietii! Nu este sanatos si nici realist sa arati atat de definita prea mult timp. O motivatie pozitiva mai sanatoasa este dorinta de a-ti lansa efectiv o provocare intr-un mod care sa fie sanatos si plin de satisfactii, dar de asemenea si realist.

Citeste si: Cele mai bune planuri de antrenament pentru culturism

Ai timp sa te antrenezi pentru o competitie de fitness?

Intreaba pe orice cunoscut care participa la competitii de fitness cat de mult timp isi petrece antrenandu-se. Daca nu stii pe nimeni personal, intreaba la sala si vei afla rapid despre cineva. Probabil ca iti vor spune ca au nevoie de cel putin doua ore pe zi, in majoritatea zilelor saptamanii. De asemenea, tine cont de timpul pe care va trebui sa il aloci planificarii, pregatirii meselor sanatoase, cumpararii de tinute, exersarii la poze si calatoriilor la diverse competitii.

Poti sa sustii financiar acest demers?

Exista mai multe costuri asociate in mod natural cu participarea la competitii de fitness, si vorbim in mod cert despre cheltuieli de care habar nu ai avut pana cand nu ai ajuns sa treci prin asta.

  •  Abonamentele la sala;
  •  Platile pentru antrenarea in nutritie si pozare pentru competitie;
  •  Taxele de inscriere la competitii;
  •  Alimentatia si suplimentele;
  •  Costurile pentru procesul de bronzare;
  •  Tinutele scumpe;
  •  Cheltuielile pentru deplasari in cazul competitiilor care nu sunt in zona ta;
  •  Costurile pentru bona atunci cand mergi la sala sau la competitii si nu poti sta cu copiii.

Esti pregatita sa urci pe scena?

In final, un impediment major pentru multe persoane este competitia in sine. Iti vei pune un bikini minuscul sau un costum de fitness – cel mai probabil fiind nevoita sa il lipesti pe piele ca sa stea asa cum iti doresti –, sa aplici ulei vegetal pe tot corpul, sa te urci pe o pereche de pantofi cu tocuri cui, si in final sa mergi si sa pozezi pe scena in fata juratilor si a publicului. O poti face? Sigur ca poti, si nu trebuie sa te simti prost ca ai emotii, pentru ca oricine se teme de aceasta parte, pana si profesionistii experimentati.

Afla care sunt tipurile de competitie si alege unul

Acum ca stii mai bine despre competitii si despre ce presupun ele, e momentul sa alegi. Vei intra intr-o competitie bikini, vei alege fitness sau figure, sau vei da tot ce ai si vei opta pentru o competitie de physique sau de bodybuilding?

Bikini

Daca problema este legata de timp, sau daca nu vrei sa iti construiesti corpul complet definit si accentuat al concurentelor care merg la competitii de physique sau de figure, competitiile bikini sunt varianta ideala pentru tine. In plus, ele reprezinta un mod bun de a pasi in lumea competitiilor de fitness.
Antrenamentul pentru aceasta categorie este mai putin intens, dar necesita totusi timp, devotament si implicare. Corpul pe care il vei obtine pentru o competitie bikini este putin mai soft si are o structura de clepsidra, dar este tot slab, fit si musculos.

Fitness Modelling

O competitie de fitness modelling poate include o varietate de niveluri de definire si masa musculara, dar in general este tipul de competitie cel mai similar evenimentelor bikini, punand un accent mai mare pe partea de modelling.
Vei purta mai multe tinute frumoase si vei face cateva poze diferite pe scena, dincolo de cele tipice pentru competitiile de fitness. In plus fata de faptul ca esti fit, trebuie sa fii si incantatoare si dispusa sa joci putin teatru.

Figure

Competitiile de fitness figure duc lucrurile la un alt nivel in ceea ce priveste masa musculara. Daca participi la un concurs de figure, corpul tau va fi mai dur, mai slab, si mai putin in forma de clepsidra decat la un eveniment bikini.
Concurentele la aceasta categorie au mai mult forma triunghiulara clasica de bodybuilding, cu umeri mari si musculosi si talie ingusta si cu o definitie mult mai mare intre muschi.

Physique

Pentru o competitie physique vei avea nevoie sa lucrezi si mai intens si sa fii si mai slaba si mai musculoasa decat tot ce ai vazut mai sus. Ideea este sa ai un echilibru intre o forma feminina si o musculatura reala.
Concurentele care participa la competitiile de physique trebuie sa aiba extrem de multa definitie intre muschi.

Componenta Antrenament

Exista doua tipuri principale de antrenament pentru o competitie de acest tip.
1. Antrenamentul de forta si greutati.
2. Antrenamentul cardio.

Antrenamentul de forta este important din motive evidente. El este cel care contruieste dimensiunea musculara si definitia. Planifica-ti sa lucrezi grupe diferite de muschi in fiecare zi si sa ai una sau doua zile de odihna in fiecare saptamana. O saptamana normala ar putea arata astfel:

Luni – picioare
Marti – piept si umeri
Miercuri – odihna
Joi – abdomen si spate
Vineri – picioare
Sambata – brate si abdomen
Duminica – odihna

Aceste zille de odihna nu sunt, insa, zile de leneveala, pentru ca vei avea nevoie de asemenea sa faci si ceva cardio. Majoritatea planurilor de antrenament includ 30-60 de minute de cardio, cinci zile pe saptamana, care sa te ajute sa scapi de grasime. Foloseste-ti zilele de pauza de la antrenamentele de forta, pentru a face cardio. Dubleaza antrenamentele si fa atat cardio cat si greutati de trei ori pe saptamana si deodata nu mai ai nicio zi de pauza.

Chiar daca esti tu insuti antrenoare, nu strica niciodata sa lucrezi cu cineva experimentat in competitii de fitness daca esti pentru prima data la acest gen de experienta.
Antrenamentul pentru figure sau physique este diferit de cel pentru evenimente de fitness sau sportive. Cineva cu experienta te poate ajuta sa iti creezi planul adecvat pentru tine si sa te mentii motivata si pe drumul cel bun.

Dieta este la fel de importanta ca antrenamentul

Ce mananci si cum mananci este o parte esentiala a obtinerii unui corp slab, definit si musculos. Inca o data, daca aceasta este prima data cand incerci sa te pregatesti pentru o competitie, lucreaza cu cineva care a mai facut asta inainte, sau cel putin mergi la o consultatie initiala cu un nutritionist care te poate ajuta cu un plan de dieta.
In general strategia alimentara pentru competitiile de fitness inseamna:

  •  Cateva mese mici (in general cinci sau sase) spatiate pe durata unei zile.
  •  Accent pe proteine si pe carbohidrati si grasimi sanatoase.
  •  Consumul a cel putin 3,5 litri de apa pe zi.
  •  Consumul unei cantitati mari de legume, pentru a te simti satula atunci cand tii o dieta cu aport caloric limitat.

De asemenea, exista o strategie dietetica importanta in saptamana si zilele dinainte de competitia efectiva. De pilda, majoritatea persoanelor incep sa creasca portia de carbohidrati cu doua zile inainte si se opresc din a bea apa, pentru a se deshidrata. Ambele accentueaza aspectul muschilor.

Competitiile de fitness nu sunt pentru cei slabi de inima! Ele sunt o treaba serioasa si necesita resurse de timp, efort si o dieta fara cusur. Dar daca esti gata de provocare si ai o atitudine pozitiva, pregatirea pentru competitie poate fi un mod distractiv de a-ti duce antrenamentele la un alt nivel. Iar experienta are capacitatea de a te face un antrenor mai bun pentru clientii tai de toate genurile.

Te-ar putea interesa si: Culturism pentru femei – de ce este indicat

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.