5 lucruri imperative pentru cei inalti, care urasc sa fie slabi

29
2457
culturism

Esti inalt si slab? Nu dispera!

culturismNoi, cei inalti, sa recunoastem: suntem buni la volei, putem da dunk la baschet, putem degaja mingea cu mana destul de departe, suntem primii la alinierea de la ora de sport, insa la culturism… ooffff, parca ne ia un veac sa punem un kilogram de muschi pe noi. Dintre cele 3 tipuri somatice, mezomorf – atletic, musculos, endomorf – robust, grasut si ectomorf – slab, subtire, noi suntem cei mai dezavantajati: ectomorf inalt.

Daca ai peste 1,85 m si esti slab, nu dispera. Poti adauga ceva masa musculara. Iata 5 lucruri pe care trebuie sa le faci.

1. Baga presa! De ce? Picioarele sunt fundatia oricarui fizic bun si trebuie sa le antrenezi tare din prima zi. Numarul 1 la exercitii pentru tine este presa! Cu cat e mai lunga parghia, cu atat mai mare este forta. Acest lucru se aplica foarte bine in cazul nostru. Avem segmentele picioarelor foarte lungi. Poti include ocazional si genuflexiuni insa, datorita mecanicii, nu vor avea acelasi impact precum la un tip mai scund.

Incearca sa faci la presa cu cat mai multa greutate, sub forma corecta, lenta si sub control. Nu strica forma executiei de dragul greutatii. Antrenamentul de picioare sa-l faci o data la 5-7 zile, cu greutati mari. Astfel vei obtine o crestere generala, nu numai la coapse, de eliberarea de hormoni de crestere, datorata antrenamentului de picioare, vor beneficia si restul grupelor musculare.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

2. Fa-ti spatele mare! Repeta dupa mine: „Spate mare egal corp mare!” Ai vazut vreodata pe cineva care sa aiba spatele mare si sa fie mic? Nu ai vazut, si nu ai cum sa vezi, pentru ca nu exista asa ceva. Toti marii culturisti, castigatorii Mr. Olympia, au avut un spate imens. Cand ai un spate mare, vei construi mai usor si restul muschilor. Care miscari sunt cele mai bune pentru spate? Imi plac toate exercitiile de tractiuni, dar fiindca suntem asa de inalti sunt greu de executat cum trebuie. In schimb fac indreptari cu bara cu greutati mari, forma stricta, cam 15 repetari pe serie, urmate de ramat la aparatul Smith.

3. Lucreaza pieptul doar la inclinat! Multi incepatori te intreaba cu cat impingi la piept, de parca dupa acest criteriu se cuantifica forta si puterea unui culturist. Pentru noi cei inalti, impinsul este o problema, bratele lungi ne impiedica sa putem manevra greutati mari.

Impinsul inclinat ajuta la obtinerea unor pectorali mai rotunzi si mai plini in partea de sus fata de pieptul lasat al celor pentru care impinsul orizontal reprezinta egoul lor in culturism. Tine minte ca 80% din muschii castigati provin de la grupele mari: picioare, piept si spate.

4. Limiteaza cardio! De ce? Orice antrenament sau activitate aditionala va consuma din energia pentru crestere. Daca chiar nu rezisti si vrei sa faci cardio, atunci limiteaza-te la 20 de minute dupa cel cu greutati sau la 3 sedinte separate pe saptamana. si astea sa fie singurele activitati cardio pe care le faci, altele sa nu existe.

5. Asigura-ti o alimentatie corespunzatoare! Jack LaLanne a spus odata: „Exercitiul este regele, iar nutritia este regina, impreuna obtii un regat.” Trebuie sa alimentezi organismul pentru crestere: 6 mese pe zi sau 3 normale si 3 cu shake-uri proteice. Mananca, dormi, antreneaza-te intens si limiteaza cardio!

Alexandru Bolborici

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

29 COMENTARII

  1. Ce exercitii as putea face (daca exista bineinteles) pentru a creste in inaltime? Sau mai bine zis cati centimetri as mai creste daca acum am 17 ani?

      • „Proteinele afecteaza la potenta sexuala si creatinele ce as putea sa iau sa fie sanatos si sa ma fac mare?”
        ………………………………………………….

        Bai baietzi voi n-aveti nici o treaba cu fitness-ul sau bodybuilding-ul sau alimentatie sau etc… din cate ise vede!?

    • =)))))))))))))))))) Nu exista asa ceva , =))))))))))))))))))))))))))))) Te uiti la taicatu si maicata vezi cat de inalti sunt aman 2 si probabil asa o sa ajungi si tu.

    • injectaza-ti hormon de crestere in coloana, am auzit ca merge. Nu serios, voi ganditi inainte sa puneti intrebari retardate? Ai impresia ca inaltimea e dictata de vreun muschi pe care il poti lucra?

    • ca sa cresti, nu exista studii care sa arate faci ceva si cresti.
      am un prieten care la de la 13 la 16 ani era mai inalt decat mine, la 17 ani s-a oprit din crestere. atunci a inceput sa faca fitness. eu m-am oprit din crestere la 21, desi fitness am inceput sa fac de la 19 ani. acum sunt mai inalt decat el.
      sfatul meu:
      1. nu incepe fitness pana la 18-19 ani. sau cel putin fa cardio (orice sport doresti) si exercitii compuse fara greutati (flotari, genuflexiuni, tractiuni, abdomene etc.)
      2. fa-ti analize de calciu si consuma alimente bogate in calciu ca sa aiba oasele tale cu ce sa lucreze (sa creasca, pentru ca inaltimea e data de lungimea oaselor)
      3. mananca FRUCTE si LEGUME in fiecare zi a vietii tale ca sa poti sa asimilezi antioxidanti dar si substante care nu se gasesc in fructe si legume. Antioxidantii din fructe si legume regenereaza foarte repede celulele (te intineresc) si astfel ai sanse sa mai cresti in inaltime si sa fii foarte, foarte sanatos.
      Toate acestea sunt cercetari ale mele pe un grup de 5-7 prieteni, deci este doar sfat, nu iti garantez nimic. Deci fa ce crezi tu de cuviinta.
      Daca mai ai intrebari sau cunosti persoane care se lupta cu Kilogramele sau vor sa mai puna masa musculara, ma poti contacta, nu vand nimic: [email protected]

  2. „Multi incepatori te intreaba cu cat impingi la piept, de parca dupa acest criteriu se cuantifica forta si puterea unui culturist.”
    Ai pus foarte urat problema pentru ca exercitiile de la piept mai ales in plan orizontal is aproximativ cele mai grele exercitii, dar ii adevarat nu asta ii „criteriu pentru a se cuantifica forta si puterea unui culturist” dar si asta ii unu din ele. Si sa sti ca incepatori care intreaba asa ceva ii stimuleaza intr-un fel sau altul faptul ca il vede pe unu ca face mai mult ca el 😉 tu din forumu asta incerci sa ajuti pe cineva aratand cu degetu spre ceilalti cum ca ce fac restu ar fi gresit sau incorect. Parerea mea este sa gasesti alta modalitatea de-a explica unui tip mai inalt cum sa procedeze….

  3. De unde ai venit cu asemenea afirmatii gen „Proteinele afecteaza la potenta sexuala si creatinele” , 1-antrenament corect, 2-alimentatie corespunzatoare pe langa produse suplimentare, 3-odihna = „sanatos si sa ma fac mare” si daca tot citesti pe acest website te sfatuiesc sa intri si pe forum sa te documentezi !

  4. am 1,84 m 98 kg fac culturism de 15ani..art de mai sus e in general bunicel dar in cazul meu cel putin daca nu fac genuflexiuni nu simt mai nimic pompare la coapse,am facut si 8,9 serii de 30,25,20etc repetari la presa dar nu se compara cu 5 serii la genu..pt albert szolti–potenta este afectata doar de steroizii sintetici si asta se simte doar cand nu ii mai folosesti pt ca glandele proprii au fost in pauza cand ai bagat steroizi care sunt substituienti ai testosteronului propriu asa ca trebuie un timp sa se refaca secretia proprie timp in care te cam rogi de scula sa se intareasca dar se revine cam in 3 saptamani daca iei zinc…proteinele nu te afecteaza decat daca faci diaree de la ele..creatina e buna dar acum se recomanda cocktailuri gen nano vapor,intravol etc…dar daca ai luat doar proteine si ai probleme sexuale atunci du-te la medic sau la o prostituata mai intelegatoare si te rezolva ea pt ca e posibil sa ai o problema pe fond psihic..daca ai luat steroizi atunci nu mai lua

    • pai care dintre voi folositi proteine vau afectat cu ceva sau ele afecteaza daca le iei o viata astept raspuns de la voi care stiti proteinele si creatina ca de steroizi stiu
      ca nus buni
      ………….
      ??????????????????????///

      • Albert Zsolti,proteina e o substanta care se gaseste in carne de toate felurile,branza,lactate,oua,fasole,mazare,soia,zer….de altfel si suplimentele din reviste si de pe site-uri,contin proteine extrase din:zer,caseina(lapte),soia,ou.
        Creatina se gaseste in carne,in special in carnea rosie(de vita,de exemplu),in 2 kg de carne de vita,gasesti cam 10gr. de creatina.

  5. deci nu au cum sa afecteze sanatatea aceste suplimente(care sunt avizate de Ministerul Sanatatii) si care sunt facute sa suplimenteze alimentatia sportivilor si a celor ce depun munca fizica grea.

    • MULTUMESC FRATE DECI NU TE AFECTEAZA LA NIMICA MAI ALES SA RAMAI IPOTENT SAU CEVA DE GENU DAR NICI PE MAI TARZIU LA OVARSTA MAI INAINTATA?MS DE RASPUNSUL PRECEDENT

  6. nu te afecteaza deloc(daca iei conform instrctiunilor de pe etichete),daca ai o alimentatie bogata….in fine,cel mai important e sa nu te lasi de sport,si la o vartsa inaintata,sa zicem 40-50-60 de ani sau mai mult,vei arata mai bine ca bunicii si taticii de aceeasi varsta care au renuntat de mult la orice tip de activitate fizica…si vei fi mai potent(ca tot intrebi de asta)….motivul?este simplu:facand sport la o varsta inaintata,vei avea o masa musculara mai mare decat daca nu ai face sport iar o masa musculara mai mare inseamna nivel de testosteron mai ridicat=POTENTA:)…daca mai ai intrebari,cu mare placere raspund.spor

    • M ersi din suflet esti un domn frate tu faci sala ?as vrea sa imi dai un sfat am 197 cm si 80 de kile as vrea
      sa am macar 100 de kile sa nu arat slab ce suplimente imi recomanzi???/
      cand iau proteine trebuie sa iau si glutamina si minerale si vitamine si creatina ???????

    • pai fac de 2 sau 3 ani
      dar mai mult
      natural asa pe sec am luat si eu vreo 10 kile de proteine si le inparteam cu prieteni si nu prea luam eu multe si bagam
      dar problema e ca nic mult nu pre mananc
      ……..
      si ce imi luam imi comandam dupa net dipa pronutritions…

    • pai fac de 2 sau 3 ani
      dar mai mult
      natural asa pe sec am luat si eu vreo 10 kile de proteine si le inparteam cu prieteni si nu prea luam eu multe si bagam
      dar problema e ca nic mult nu pre mananc
      ……..
      si ce imi luam imi comandam dupa net dipa pronutritions…ce sa iaqu jumbo mas as vreu sa pun kile macar vreo 10 in plus

  7. iti trebuie un produs bogat in proteine,dar mai ales in carbohidrati….incearca GFX….6-8 cupe pe zi….2 cupe la o portie….dimineata la trezire,inainte si dupa antrenament si seara inainte de culcare.in rest,cantitati insemnate de carne,oua,branza,lapte,fasole,mazare,fructe,legume,ulei de peste si de masline.odihna cat mai multa,nu fuma si evita alcoolul.

  8. bhai oameni buni… cine v-a bagat voua in cap faza cu potenta sexuala???
    in primul rand voi habar nu aveti pe ce lume traiti… sunteti paraleli… pai sa incepem prin a face o distinctie intre substantele „rele” si cele „bune”.
    in alimentele pe care le mananci( fie carne, lapte, fructe, legume, etc) se gasesc anumite substante… in carne se gaseste multa proteina, substanta care ajuta la cresterea tesutului muscular.. adica faci muschi sa intelegi si tu.. cand iei proteina aceea este ca si cum ai mai manca o portie in plus de carne… adica daca tu nu mai poti sa mananci fiindca ai stomacul plin iei suplimentu ala si faci mai multa proteina adica mai multi muschi….
    tu confunzi proteina cu steroizii…. steroizii sunt de fapt niste medicamente, nu suplimente…sunt niste substante care se injectaeza in muschi si ii fac sa explodeze… ca si cum ti-ai droga muschii si le-ai da putere… astia ai efecte negative si alte cele… unul dintre efecte este potenta despre care vorbeai tu…. asa ca ia proteina cata vrei (in cantitatile prescrise de firma respectiva) si o sa faci copii cat pentru o echipa de fotbal…

    • Nu e chiar asa de greu sa pui masa musculara pe tn dak esti inalt.eu am 15ani si vara trecuta aveam 56 kg iar acum dupa 10 luni am 64 kg si am luat doar proteine.oricum treb sa ai multe mese pe zi eu am 7 nese din care doua sunt shake- uri proteice si treb sa te antrenezi de 3 ori pe saptamana .cam asta e tot bafta!!!

  9. Eu unde ma mai incadrez ?

    Sunt inalt 1. 87 , oase subtiri , pina in 25 de ani eram foarte slab de la 67 constant .

    Dupa aceasta varsta am inceput sa ma ingras si am ajuns la un maxim de 106 Kilograme la 32 de ani .

    Cind am vazut ca deja am intrecut masura am pus mina pe fiare si in 2 luni am slabit 11 Kilograme , acum am 95 de Kilograme .

    Mai pot fi considerat un Ectomorf ?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.