De ce nu trebuie sa faci abdomene dimineata

5
1237
abdomene

abdomene

Abdomene – exercitii intelese gresit si realizate la ore gresite

Obiceiul matinal al multor persoane este sa faca putina miscare pentru dezmortiere sau chiar un mic antrenament pentru intretinere. Nimic rau in acest lucru, insa de obicei, in cadrul acestui mini-antrenament, sunt incluse cateva miscari de stretching pentru musculatura adiacenta coloanei vertebrale, cateva execitii pentru muschii abdominali (abdomene cel mai adesea) si extensia coloanei vertebrale.

Conform cercetatorilor de la Universitatea Waterloo din Canada, care au realizat un studiu prezentat in revista „Spine” („Coloana vertebrala”), cel mai nepotrivit si periculos moment pentru a face exercitii ce implica flexia coloanei este dimineata. Profesorul Stuart McGill, expert in biomecanica si tratarea accidentarilor la acest nivel, este de parere ca dupa o perioada mai lunga de stat intins in pat, la ridicare inelul fibros care uneste vertebrele si nucleul pulpos ce se afla intre acestea sunt supuse unui stres considerabil.

Unul dintre experimentele efectuate la universitatea canadiana s-ai propus sa demonstreze faptul ca un control riguros al flexiei lombare dimineata poate fi o metoda eficienta de reducere a durerilor lombare.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

Astfel, un grup format din 85 de subiecti care prezentau dureri lombare persistente sau recurente, adica intermitente, a fost impartiti in 2 subgrupuri. Unuia dintre grupuri i s-a cerut sa-si limiteze numarul de miscari de flexie a trunchiului (aplecare inainte) dimineata, iar celuilalt grup i-a fost prescris un asa-zis „tratament” constand in 6 exercitii despre care se stia sigur ca nu au nicio eficienta in reducerea durerilor lombare.

Dupa 6 saptamani s-a constatat o reducere considerabila a durerilor lombare in cadrul primului grup. Studiul a urmarit in continuare ambele grupuri, iar cercetatorii au realizat faptul ca evitarea flexiilor matinale diminueaza durerile lombare.

Renunta la abdomene imediat dupa trezire!

Sunt destui cei care inca mai sunt de parere ca sute sau mii de abdomene pot eliminia stratul adipos excesiv din zona abdomenului, iar daca timpul le permite sa faca acest efort dimineata, in mod sigur vor profita din plin.

Este un lucru demonstrat ca „spot reduction”, adica eliminarea grasimii doar dintr-o anumita parte a corpului, este o idee complet imposibila, iar studiile despre care v-am vorbit arata ca flexiile coloanei vertebrale efectuate dimineata solicita excesiv discurile intervertebrale.

Conclusia este ca, daca iti doresti sa faci abdomene sau alte exercitii care presupun flexia coloanei dimineata, este bine sa astepti 1-2 ore timp in care, evident, pozitia corpului trebuie sa fie verticala.

Tu obisnuiesti sau obisnuiai sa faci abdomene dupa trezire?

Dr. Serban Damian

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

5 COMENTARII

  1. Bun articol, sunt multi care ar trebui sa-l citeasca, e plin de lume dezinformata, si nu inteleg cum, cand avem atatea metode de a descoperi singuri adevarul

  2. Bun articol;
    Uimitor cum persistsa mituri absolut ridicole in ciuda informatiei abundente si practic gratuite.Mii de ”abdomene”-care de fapt nu lucreaza abdomenul ci flexorii soldului,pungi de plastic,zahar inainte de antrenament,fara apa in timpul antr.,antrenamente zilnice de cate 3 ore,in care se zace pe aparate navigand pe smartphone,pull over pt.pectorali-sau pt.largirea cutiei toracice…
    Si ”mitologii” sunt atat de convinsi in stupiditatea lor incat nu pot fi lamuriti nici cu cele mai pertinente argumente.

  3. intr-adevar,sunt inca f multi care cred ca scad burta facand abdomene cu sutele…totusi cum se face ca sunt profesionisti care fac antrenamente dure pe la 5-6 dimineata imediat dupa trezire?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.