Alimentatia culturistilor trebuie sa fie diferita!

6
943

alimentatia-culturistilorIn trecut, in anii ’60, Larry Scott si Bill Pearl „faceau legea” in culturism. Apoi au venit Arnold si fratii Mentzer. Acum mai multi dintre culturistii profesionisti vin pe scena cu brate de 55 cm si cantaresc peste 110 kg in forma excelenta, adica aproape fara grasime vizibila sub piele. Se pare ca profesionistii acestui sport au evoluat catre o noua specie. Cum obtii o astfel de dezvoltare? Raspunsul este simplu: mananci mancare de calitate si o gramada de proteine pentru a construi muschi.

Ca mai toate lucrurile in viata, e nevoie de munca grea, dedicare si intensitate, daca vrei sa obtii ceva important. Cat de importanta este alimentatia? Sa spune ca lucrurile stau astfel: daca nu te indopi cu proteina, mai bine renunta complet la antrenamentele grele la sala.

In ordinea importantei, dupa antrenament vine alimentatia ca factor deciziv in obtinerea unei mase musculare impresionante. Iata cateva trucuri utile privind alimentatia:

Mesele

Fa un plan scris cu mesele zilei pentru toata saptamana. Trebuie sa ai 6 -7 mese zilnice, sa mananci la cel mult 3 ore distanta.
Unii spun ca trebuie sa mananci doar in timpul zilei, cand esti treaz. Da, si sa pierzi sansa de a deveni masiv. Pune ceasul sa sune la mijlocul somnului si ia o portie de concentrat proteic. Da, odihna este probabil cel mai important factor pentru acumularea de masa musculara dupa antrenament si alimentatie, dar in timpul somnului, la cateva ore dupa ce ai adormit, corpul incepe sa canibalizeze muschii in lipsa altei surse de proteine. Asa ca hraneste-i. Pentru cei care nu agreeaza ideea de a se trezi in toiul noptii, recomand un concentrat proteic cu absobtie lenta, chiar inainte de culcare.

Proteina

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

32 LEI

COMANDA ACUM

Probabil ai auzit ca, daca mananci 200 g proteina pe zi si apoi treci la 400 g, corpul tau nu va putea sa o metabolizeze. Nu crede asta, sunt multi profesionisti care mananca chiar si 450 g proteina pe zi. Ia 3-4 g/zi pentru fiecare kg pe care il ai. Dietele bogate in proteina sunt cele mai bune pentru crestere. Mananca la fiecare masa.

Calorii

Creste gradual, la fiecare saptamana, numarul de calorii consumat zilnic. Este dificil sa mananci suficienta mancare, asa ca ai rabdare sa progresezi cu pasi mici. Dieta trebuie sa fie bogata in proteina, moderata in carbohidrati si grasimi.

Referitor la mancare, sunt o gramada de optiuni. De preferat, alege carnea slaba de vita, curcan, pui, peste, oua si concentrate proteice. Ca sursa de carbohidrati: orezul, pastele fainoase, cartofii, amestecurile de seminte presate (musli), amestecurile de vegetale, broccoli, sunt surse bune de energie.

Din pacate, costa destul de mult sa ajungi mare, dar trebuie sa faci sacrificii daca vrei sa fii perceput ca facand parte dintr-o specie diferita. Acesta este lucrul care separa culturistii de restul lumii.

Nota!! Consumarea a mai mult de 2g/zi/kilocorp de proteina trebuie facuta cu precautie deoarece nu toata lumea poate tolera un nivel atat de ridicat. Va recomandam consumarea unor cantitati mai mari de apa, in perioada in care experimentati cresterea cantitatii de proteina.

dupa Ironman

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

6 COMENTARII

  1. Chiar si asa, articolul este dedicat celor ce vor sa devina culturisti dar au totusi un minim de antrenament si cunostinte.. se cumva subintelege ca si steroizii sunt pe acolo

  2. de acord, articolul este o abureala cu bune si rele.
    partea buna este ca nu exista o parte foarte rea :)) si ca indeamna la un regim alimentar echilibrat.
    Partile rele:
    1) sugereaza ca mancatul intensiv este singura cale spre 110Kg de muschi cu brate de 10 m latime si un spate de 6X4 m :))) dar nu spune nimic de HGH, hCH , insulina, steroizi anabolizanti, LH, ILF-1 si alte substante dopante ce construiesc Mr Olympia de maine
    2) in timpul somnului corpul nu „canibalizeaza” nici-un muschi! dimpotriva, enzimele si hormonii incep sa lucreze puternic (insulina, HGH-ul, LH-ul etc) …este o aberatie sa te trezesti (fortat) dupa ce intrii in starea de REM ca sa bei un pipi proteic..maaare abjectie!
    3)NOTA de la final este de-a dreptul imbecila :))=)) corpul se descurca cu oricata cantitate de proteina ar primii..nu risipeste nimic si nici nu respinge nimic. Cata proteina i-se da, atata primeste..pot fii si 10 kg / zi…este principala caracteristica a supravietuirii noastre in epocile cand hrana era rara si omul manca doar de 2-3 ori pe saptamana un biet vanat

  3. e clar e ca e vorba de steroizi.. acestia sunt foloziti in zilele noastre in aproape toate sporturile, cum credeti voi ca au evoluat sporturile asa mult ? cum credeti ca s-a ajuns la asemenea performante?
    Toata lumea vorbeste despre steroizi de parca ar fi cele mai daunatoare substante.. de parca te-ar baga in mormant. NU are rost sa ii criticati pe cei care folosesc aceste substante, nimeni nu va opreste sa ii folositi si voi, ii gasiti la fiecare pas ! !

  4. Nota: daca cititi atent, articolul e preluat si tradus din Ironman, o revista din America de culturism la nivel inalt, dedicata pentru cei care profeseaza/concureaza in domeniu, nu pentru un incepator de rand, se subintelege ca un tratament de steroizi este inclus in toate acele sfaturi care le ofera, pana la urma nu exista performanta la nivel inalt fara ei

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.