Lista alimentelor cu cea mai mare cantitate de aminoacizi

5
11271

alimente-bogate-in-aminoaciziAminoacizii sunt printre cele mai importante substante de care culturistii au nevoie pentru a dezvolta masa musculara. Acestia joaca un rol major in sinteza proteinelor, dar ajuta si la buna functionare a organismului in general (ei ne protejeaza, reconstruiesc celule si ne dau forta).

O buna parte dintre aminoacizii esentiali provin din alimentatie, iar pentru culturisti cei mai importanti sunt taurina, arginina, glutamina si alanina. De ce este important sa incluzi aminoacizii in dieta ta? Pentru ca, spre deosebire de grasimi, aminoacizii nu sunt stocati in corp sub forma de tesut adipos, ci din contra, ajuta la constructia musculara. Poti lua acesti aminoacizi sub forma de suplimente sau poti sa apelezi la o alimentatie adecvata.

Lista alimentelor bogate in aminoacizi esentiali

Soia

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

Boabele de soia si proteina din soia au o concentratie mare  de aminoacizi, utilitatea lor fiind dovedita mai ales in cazul vegetarienilor, care au nevoie de o alternativa la proteina din carne pentru a putea construi muschi. Soia este bogata mai ales in izoleucina, lizina, metionina, triptofan si valina.

Oua

Ouale contin destul de multi aminoacizi si sunt o excelenta sursa de proteina cu calorii putine. Ouale contin metionina, izoleucina si lizina, dar sunt si o sursa excelenta de triptofan, un aminoacid esential implicat in productia de neurotransmitatori responsabili cu starea noastra generala de spirit, cum este serotonina.

Peste

Pestele, indiferent de tipul ales, este o sursa buna de aminoacizi. Exista insa specii de pesti cum ar fi somonul, tonul, hering-ul sau sardinele care contin o cantitate mare de acizi grasi omega-3 si care au un rol esential in protejarea inimii. Si dupa cum stim, inima este unul dintre organele cele mai afectate de efortul sustinut. Pestele este bogat in izoleucina, lizina si metionina.

Nuci si alune

Alune, migdale, caju, nuci, etc, toate sunt bogate in aminoacizi, in special in L-arginina. Arginina este cunoscuta ca substanta care intareste functiile sistemului imunitar, ajuta metabolismul si masa musculara sprijinind productia de colagen si cresterea oaselor. Migdalele si caju sunt printre cele mai bogate surse de izoleucina, dar si de fenilalanina.

Voi ce alte alimente bogate in aminoacizi mai cunoasteti? 🙂

Sursa: Livestrong.com

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

5 COMENTARII

  1. Cu adevarat Aminoacizii sunt „caramizile” necesare structurii de rezistenta a masinariei noastre biologice, atit cit traim aici si acum , in acest ‘cort’ de care insa trebuie sa fim constienti ca ne vom debarasa mai devreme sau mai tirziu- si conteaza cum am folosit aceasta ‘structura’ de rezistenta!
    Avem la dispozitie si proteine complete, diferite de cele de origine animala:
    – semintele de canepa ( ex. brandul Canah – judet Bihor ) ;
    semintele de chia;
    cereala quinoa ;
    si nelipsitul POLEN !
    Incercati-le si observati-va gradul de satietate si capacitatea de rezistenta la efort si forta !

    Sa va bucurati de seninatate si de o viata cit mai naturala !
    Cu respect,

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.