Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Sfaturi anti-imbatranire: ramai in forma pentru mai multi ani!

anti-imbatranire

Preocuparea pentru metodele anti-imbatranire

Dintotdeauna oamenii au fost preocupati de propria lor viata si in special de durata acesteia, iar perspectiva unei vieti mai lungi si mai bune a fascinat, motiv pentru care metodele anti-imbatranire reprezinta un subiect de interes general.

In traditia fiecarui popor exista acele elemente specifice, uneori cu pretinse puteri magice (elixiruri, plante miraculoase, izvoare etc.), despre care se considera ca ar ajuta la intarzierea procesului de imbatranire, iar numeroase legende si povesti, din tot atatea culturi, au ca tema principala tineretea fara batranete si viata fara de moarte.

In zilele noastre, problematica anti-imbatranire (anti-aging) a fost abordata stiintific, iar in jurul nevoii omului modern de a trai mai mult si mai bine s-a dezvoltat o intreaga industrie. In tari precum SUA sau Canada, fenomenul a atins cote uimitoare, iar cei care promoveaza metodele anti-aging nu ezita sa isi prezinte pe orice cale metodele si succesul.

In Romania, conceptual “anti-aging” (sau anti-imbatranire), in ansambul lui, nu este foarte comun desi, privit sub diferite aspecte, scoala romaneasca de gerontologie detine o serie de prioritati pe plan mondial, cum ar fi: infiintarea primului institut de geriatrie din lume (22 ianuarie 1952), avand ca obiectiv de activitate cercetari de gerontologie clinica si asistenta medicala de varsta a treia, elaborarea unui medicament cu eficienta in profilexia imbatranirii si in terapia starilor patologice ale varstei a treia – Gerovital H3 – organizarea unuei retele sanitare nationale de profilaxie a imbatranirii.

Principalele masuri anti-imbatranire

Sigur, latura clinica a gerontologiei are o pondere mare in intarzierea proceselor de imbatranire, insa conceptul de anti-imbatranire, in esenta lui, promoveaza acele metode, recunoscute unanim si evaluate de experti, care au rolul de a creste durata vietii:

– diete alimentare cu aport caloric redus si postul alimentar periodic;

– administrarea cu regularitate de medicatie anti-aging;

alimentatia corecta, echilibrata, sanatoasa;

diete personalizate in functie de nevoile fiecarui individ;

– cresterea calitatii vietii (prosperitate, relaxare, vacante periodice, eliminarea stresului);

– practicarea in mod regulat a unui sport si a activitatilor fizice, moderate d.p.d.v al duratei si al intensitatii;

Potrivit cercetatorilor, aceste metode aplicate cumulativ ar aduce un plus de 20-30 de ani la durata de viata a unui individ. Este adevarat ca cifrele si statisticile au rol pur informativ si ca factori precum zestrea genetica sau mediul in care individual traieste pot fi de multe ori determinant.

Efectul trecerii timpului si sfaturi anti-imbatranire

Este de stiut faptul ca, odata cu inaintarea in varsta, rata metabolica inregistreaza un regres constant, al carui rezultat se materializeaza in acumularea de tesut adipos.

Avand in vedere ca regimul alimentar nu influenteaza prea mult cresterea ratei metabolice, rezulta ca cel mai eficient mod de a optimiza metabolismul este practicarea unui sport.

Unul dintre simptomele specifice imbatranirii este pierderea masei musculare. Combinand exercitiile cu greutati cu o alimentatie bogata in proteine se poate evita acest neajuns. De asemenea, antrenarea fiecarei grupe musculare o data pe saptamana rezolva in mare masura aceasta problema.

Studiile au aratat faptul ca, dupa 35 ani, oasele incep sa piarda din densitate. Aceleasi studii sustin ca practicarea exercitiilor fizice este mult mai eficienta chiar si decat administrarea suplimentelor cu calciu.

In ceea ce priveste flexibiliatatea ligamentelor si a tendoanelor, aceasta poate fi mentinuta in conditii bune chiar si la varste inaintate, incluzand in programul de antrenament elemente de stretching, yoga, pilates.

Despre sistemul cardiovascular, sanatatea plamanilor si imbunatatirea functiei sexuale, in articolul de maine.

Daniel Oprea

campion balcanic

5 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate