Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Pledoarie anti-aging: sfaturi esentiale pentru un corp puternic

anti-aging

Recomandari anti-aging

Atunci cand discutam despre cele mai importante masuri “anti-aging”, trebuie sa ne gandim in primul rand la sanatate, apoi la aspectul fizic.

Astfel, este important de stiut ca sistemul cardiovascular sufera odata cu inaintarea in varsta, in sensul in care inima si arterele isi pierd din capacitatea de a pompa si de a conduce sangele catre organe si muschi, tensiunea arteriala creste, iar riscul de atac de cord este iminent.

 

Practicarea exercitiilor de tip aerobic (minimum 20 minute/ zi) este calea sigura catre pastrarea/ imbunatatirea performantei cardivasculare.

Alte studii au relevant faptul ca, dupa 50 ani, plamanii isi pierd din elasticitate gradual si, implicit, capacitatea de respiratie scade cu 20%. Din nou, prin practicarea de exercitii aerobice, se poate incetini considerabil acest proces degenerativ.

In ceea ce priveste sistemul imunitar, odata cu varsta, acesta intra intr-un declin constant. Timusul, glanda responsabila cu imunitatea individului, isi restrange dimensiunile dupa varsta de 20 ani intr-un mod dramatic, ajungand ca la 60 ani sa nu mai poata fi depistata in corp. Acest proces poate fi incetinit prin imbinarea inteligenta a exercitiului fizic cu o nutritie adecvata.

Deloc de neglijat in acest context este si declinul functiei sexuale dupa varsta de 40 ani. Scaderea productiei de testosteron la barbati atrage dupa sine inconveniente precum erectii slabe, ejaculari insuficiente ca volum si intensitate si deteriorarea libidoului.

La femei, lipsa estrogenului produce, de asemenea, o serie de modificari cu consecinte nefaste asupra functiei sexuale. Studii stiintifice elaborate demonstreaza ca exercitiile fizice si nutritia de calitate sunt principalele masuri anti-aging care, alaturi de suplimente care stimuleaza productia hormonala, reprezinta o solutie in contracatrea acestor probleme.

Anti-aging: un corp puternic si o minte agera!

Imi amintesc o inregistrare a unui congres anti-aging al carui invitat de onoare era nimeni altul decat Arnold Schwarzenegger. Chiar mi s-a parut inspirat cea ce a sus in finalul disertatiei sale:

Daca corpul este ‘fit’, atunci mentalul va capata abilitatea de a se schimba si va deveni el insusi ‘fit’”.

Intr-o opinie personala, consider ca unul dintre cele mai importante beneficii ale practicarii exercitiilor fizice si, implicit, a unei forme fizice decente, este starea psihica buna, increderea crescuta in sine si, nu in ultimul rand, orientarea generala pozitiva a unei persoane.

As mai adauga faptul ca sunt nenumarate situatii in care indivizii “atinsi” de diverse vicii distructive au reusit sa renunte la acestea, angrenandu-se in practicarea unui sport.

In final, voi concluziona spunandu-va ca nu e niciodata prea tarziu sa iti schimbi modul de viata, sa incepi sa faci sport in mod regulat si sa ai o alimentatie sanatoasa, insa cu cat decizi mai devreme, cu atat vei trai mai mult si mai bine!

Daniel Oprea

campion balcanic

Pentru prima parte a articolului, click aici.

2 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate