De ce ar trebui sa faci antrenament pentru picioare, de fiecare data

6
1147
antrenament-pentru-picioare

antrenament-pentru-picioareMajoritatea culturistilor declara in interviuri ca au o grupa de muschi pe care prefera sa o antreneze sau macar un exercitiu care ii face placere mai mult decat altele. Acest lucru are si rezultate vizibile, daca e sa analizam concursurile.

Antenament pentru picioare – o practica rara

Dar ce se intampla atunci cand sportivul evita sa o antreneze? Am remarcat ca, in cele mai multe cazuri, picioarele sunt cele mai neglijate in antrenamente. Exceptand, evident, persoanele cu un potential genetic deosebit, cum este cazul lui Petru Ciorba, picioarele ar trebui antrenate la fel ca toate celelalte grupe.

Cunosc un caz in care cineva incepuse antrenamentele de 2 ani si a folosit foarte putin suplimente nutritive, dar cu toate acestea avea un fizic remarcabil, cu masa musculara si definire comparabila cu a celor care concureaza. Din pacate, avea si un defetct: refuza antrenamentul pentru picioare. Motivelepe care le invoca erau dintre cele mai diverse, dar ideea principala era ca nu suporta efectiv sa lucreze aceasta parte preferand ca in ”golul” ramas la anternamente sa faca piept.

Pare o meteahna veche in culturismul romanesc, lucru lesne observabil daca ne uitam in orice sala, aleatoriu. Situatia nu trebuie privita ca fiind disperata deoarece, daca nu ma insel, si Florin Uceanu a recunoscut ca, in primii ani de antrenament, nu isi lucra picioarele.

Prin aceste randuri nu incerc neaparat sa militez in favoarea antrenamentului pentru picioare, dar as vrea sa dau doua motive pentru includerea acestuia in orice program:

  1. Motiv de ordin estetic – lipsa de proportionalitate
  2. Nu te poti numi culturist daca nu faci genuflexiuni, cel mai complex exercitiu posibil in acest sport.

Sper ca v-am facut sa va razganditi si sa inlocuiti impinsul din culcat cu impinsul la presa. Ce spuneti?

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

32 LEI

COMANDA ACUM

Vlad Hosu

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

6 COMENTARII

  1. cine nu face picioare…..ar trebui sa ii fie rusine….nici mie nu imi place sa le lucrez si cu toate astea fac 5 serii de geno si 5 serii de presa….care ma lasa fara aer si ma doare ieptul dar rezultatul de vede….in primul an de sala nu am facut deloc….erau extrem de mici si cand am inceput sa le antrenez….au crescut foarte repede…..in schimb pieptu iubesc sa il antrenez si cu toate astea nu creste la fel de repede din pacate 😀

  2. Picioarele, de obicei, e grupa care raspunde cel mai rapid antrenamentelor cu greutati, cu rezultate vizibile in timp. Si eu am aceiasi problema cu pectoralii, sunt foarte deficitar pe aceasta grupa, forta este, dar nu forma.

    Doar 2 exercitii a cate 5 seturi faci ? 😀 eu dupa antrenamentul de picioare sunt epuizat psihic si fizic, am vreo 4 ex pentru cvadricepsi, 2-3 pentru femurali si 1-2 de gambe

  3. Neglijarea picioarelor nu e o meteahna strict romaneasca.In orice sala luni e ziua internationala a impinsului din culcat.
    Situatia devine cu atat mai ridicola cu cat un tip obtine o dezvoltare bunicica a trenului superior si atunci pare gata sa concureze la Mr.Johny Bravo.Am vazut ca au introdus aceasta categorie si la Mr.O.
    Adevarul e ca antrenamentul picioarelor separa baietii de barbati.

    Totusi am o mica observatie legata de genuflexiuni:daca ai structura corporala potrivita poate fi un ex.extraordinar;daca nu o sa antrenezi mai mult lombarii si fesierii decat coapsele.
    Yates nu a facut nici o serie de genuflexiuni in cariera lui ca profesionist,si nu cred ca nu poate fi numit culturist.

  4. Bine spus Wolfman.
    Nu genuflexiunile te fac bodybuilder.
    Trend-ul de a nu antrena picioarele este general…observ asta si in sala la Bruxelles spre exemplu (nici-un african de-aici nu antreneaza picioarele si arata ca niste pasari emu :))) )
    Francezii ce mai antreneaza picioarele in virtutea apetitului lor pentru ciclism (toti se viseaza campioni la Tour de France)
    Personal antrenez picioarele astfel : 2 zile/ saptamana
    3x serii x 10 repetari PRESA PICIOARE
    2x serii x 8 repetari flexia genunchiului din sezut
    2 x serii x 8 repetari extensia genunchiului din sezut
    Aductorii si abductorii ii antrenez din sezut la aparatele speciale de flexii si extensii laterale, 3 serii x 10 rep. fiecare grupa.
    Va pot spune ca genuflexiuni nu fac din cauza unor „defecte” la genunchi, insa suplinesc cu presa.
    PS: fetele remarca imediat fesierii foarte bine dezvoltati…sunt mult mai eficienti decat pieptul 😉

  5. Nu inteleg cum poate cineva sa refuze antrenamentul unei grupe musculare care pana la urma face parte din EL???!?!?! Incredibil, sa fie ceva psihologic? Nu pot realiza de ce oricine ar neglija o grupa musculara, in special una atat de importanta. Cel putin in cazul meu nu exista sa nu lucrez picioarele, in fond si la urma urmei lucrez orice inseamna muschi ce alcatuieste corpul meu pt proportionalitate, forta, estetic etc. In fine cred ca am fost educat si in asa maniera cand vine vb de antrenamentul picioarelor (ca tot ele sunt in lumina) deoarece am facut si 8 ani de fotbal, iar lucrul asta si-a lasat amprenta asupra mea la nivel psihologic, cu alte cuvinte NU exista saptamana de antrenament in care sa nu lucrez picioarele.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.