Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Antrenarea muschilor nu este acelasi lucru cu ridicarea greutatilor

antrenarea-muschilorBarbatilor le este greu sa se maturizeze. Aproape in fiecare sala de sport intalnim eternii adolescenti, cei  care au o atitudine gresita fata de antrenament. Vin acolo doar ca sa-si satisfaca ego-ul ridicand cele mai mai greutati posibile, prin orice metoda, in loc sa se concentreze pe o cursa completata in mod corespunzator.

Odata am vazut un tanar facand „impins” din culcat cu bara in apropierea locului unde ma antrenam. Impingea peste 100 kg, dar nu prea se vedea mare lucru in ceea ce priveste dezvoltarea fizicului sau. A trebuit sa pun ghilimele la cuvantul „impins” pentru ca:

a) Avea un partener care ridica o mare parte din greutate in locul lui.

b) Ridica bazinul de pe banca facand „podul” si lovea cu putere, la fiecare coborare, bara de pieptul lui osos facand lungimea cursei barei sa fie redusa la jumatate din cea normala, in cadrul unei executii corecte.

c) Desi nu aveam la mine un aparat de masurat solicitarea musculara, puteam sa pun pariu pe 10 cutii de concentrate proteice ca pectoralii sai erau foarte putin implicati in ridicarea barei.

Antrenarea muschilor, nu inconstienta!

Cu siguranta multi dintre voi se afla in aceeasi situatie. Te straduiesti, folosind o forma perfecta, sa faci flexii pentru bicepsi cu 45 kg, incercand sa stimulezi in profunzime toate fibrele muschiului, in timp ce langa tine, un „cap sec” face acelasi execitiu cu 65 kg, folosind o miscare puternica din tot corpul de parca ar avea o puternica criza de epilepsie.

Stii ca tu lucrezi corect, dar te temi ca o sa arati ca un handicapat in ochii blondei apetisante din apropiere, comparativ cu „cap sec”.

Iata cateva lucruri pe care ar trebui sa le tii minte cand iti vin in cap astfel de ganduri:

1. Cand vezi ca altii in jurul tai triseaza exagerat executia corecta si in felul asta folosesc greutati mai mari, uita-te la dezvoltarea la care au ajuns astfel.

2. Daca iti antrenezi muschii corect si ii tii sub tensiune puternica, in timpul repetarii, rezultatele vor vorbi de la sine. In acest caz, vei observa ca unul dintre tipii care folosesc o forma de „2 lei” vor reduce din incarcatura. De ce? Pentru ca vor dori sa arate ca tine.

Poti sa te antrenezi in stilul asta incorect si riscant pentru un timp, in special cand esti tanar, fara sa ai prea multe accidentari, dar pe masura ce trec anii rezultatele accidentarilor acumulate te pot scoate „pe tusa”, fortandu-te sa inchei cariera.

dupa Ironman

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate