Necesar de proteine zilnic: este mai mare atunci cand ne antrenam?

8
1978
aminoacizi

Auzim tot timpul despre „doze zilnice recomandate”, dar sunt ele la fel pentru toata lumea? De exemplu, culturistii au tendinta de a creste cantitatea de proteine pentru dezvoltarea masei musculare, si la fel procedeaza si cei care practica diferite sporturi. Care sunt premizele de la care trebuie sa plece?

In realitate, totul depinde de o serie de factori precum greutatea, procentul de grasime din dieta, cate calorii consumi zilnic, etc. Desi exista o cantitate recomandata, nu trebuie sa iei totul drept litera de lege, nimeni nu iti poate spune cu exactitate ceea ce ai tu nevoie.

Inainte de toate, trebuie sa analizezi foarte bine semnele care iti spun ca s-ar putea sa nu consumi indeajuns de multe proteine. De exemplu, pofta excesiva pentru carne sau alte alimente de origine animala bogate in proteine, pofta pentru carbohidrati, oboseala, pierderea in greutate, incapacitatea de lua in greutate si instabilitatea emotionala.

Exista insa si reversul: sa consumi prea multe proteine! In acest caz, semnele pot fi: o digestie greoaie, dificultatea de a gasi alimentele de origine animala  gustoase sau lipsa poftei de mancare. Consumul ridicat de proteina duce la deshidratare si suprasolicita rinichii, deci nu uita sa consumi si foarte multa apa.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

In plus, este  bine sa alegi si alte alimente care contin proteina, batoane sau alte produse asemanatoare.

Necesar de proteine zilnic

Necesarul de proteine de care avem nevoie cand ne antrenam

Atunci cand ne antrenam (ridicam greutati, incercam sa marim rezistenta, sa construim muschi) avem nevoie de o cantitate mai mare de proteine.

Recomandarea este sa luati 2 g proteine pentru 1 kg de masa musculara curata. Spre exemplu, un barbat care cantareste aprox. 70 kg si are 10% grasime corporala, va avea nevoie de 135 g proteine zilnic. Dar acest plan se aplica mai ales persoanelor active, care se antreneaza de cel putin 3 ori pe saptamana si doresc sa construiasca masa muscualra. Daca nu mergi la sala sau nu te antrenezi in niciun fel, este posibil ca excesul sa duca la ingrasare.

Necesarul de proteine zilnic atunci cand esti la dieta

Si acest lucru depinde de cate calorii consumi zilnic. Daca ne referim strict la o dieta bazata pe consumul de alimente, fara a lua in considerare antenamentul si intentia de a construi masa musculara, atunci necesarul zilnic de proteine este undeva intre 10% – 25% din numarul total de calorii.

1800 de calorii X 0,10 = 180 calorii provenite din proteine

1800 x 0,35 = 630 calorii

Asadar, necesarul zilnic este undeva intre 180  si 630 de calorii.

Iata un exemplu in functie de numarul de calorii pe care le consumi zilnic:

Fiecare gram de proteina are aprox. 4 calorii.  De exemplu, daca ai o dieta de 1200 de calorii, 10%  inseamna 120  de calorii, iar 35% inseamna 420 de calorii. Calculand in  grame => ai nevoie de cel putin 30 g proteine si de cel mult 105 g.

Asadar, inainte de a incepe orice plan pentru cresterea masei musculare sau pentru slabit, cantareste-te  si stabilesate numarul de calorii zilnic pentru a afla care este necesarul zilnic de proteine de care ai nevoie.

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

8 COMENTARII

  1. Eu merg la sala de 4/5 ori pe saptamana dimineatza dupa munca…am 79 de kg si 1.85 inaltime si as vrea sa stiu cum calculez mai sigur ca sa stiu si ce proteine pot consuma ca sa ma ajute la masa musculara macar in prima luna…

  2. Exces de proteina !!

    Am rugamintea sa-mi oferiti o parere, avind in vedere ca TIMP de O LUNA, in anul 2011, am consumat zilnic pe parcursul a 4-5 ore consecutive, aproximativ 500g proteina pura din Concentratul de zer WPC 80. Asta insemnind ~ 9-10g P/Kgcorp/zi/in doar 4-5 ore din 24H !! Eu avind atunci greutatea de 52-54Kg – 172cm; nu practic vreun sport si nici nu frecventez sala de fitness.
    Va ofer si motivul acestui exces: INGHETATA preparata de mine cu zahar, karoba sau scortisoara si ciocolata ! Gustul meu nu a facut diferenta intre o inghetata din lapte normal si o inghetata din CONCENTRAT cu 80%Proteina pura … si m-am lasat dusa de gust … si nu de ratiunea informatiei nutritionale cum ca ingeram mult mai multa proteina decit intr-o inghetata din lapte natural !! Efectul a aparut in luna urmatoare, iulie, sub forma de dureri de articulatie genunchi .

    Am prezentat aceasta ipoteza si altor kinetoterapeuti si nu sunt de acord cu afirmatia mea ca articulatiile pot fi afectate si de excesul de proteina: avind in vedere ca proteinele se descompun in acid oxalic care ( mai ales ca eu am folosit atunci si suplimente de Ca si suc de lamiie care suc de lamiie potenteaza continutul alimentelor) acid oxalic care impreuna cu Ca formeaza oxalatul de Ca care este unul din substantele cele mai greu de eliminat din corp … si probabil, pina la eliminare se depune in locurile cele mai sensibile sau slabe ! Si asta este explicatia mea pentru durerea de genunchi , aparuta din senin, eu avind si mai multe excrescente osoase la diferite articulatii.

    Solicit raspuns din partea admin sait pe e-mailul personal pentru situatia in care voi avea si alte intrebari legate de suplimente sau programe de exercitii . Aceasta deoarece am incercat mai demult sa ma inscriu pe Forum si nu am fost multumita de raspuns!!

    Sa reusiti in tot ceea ce faceti bine!
    Va multumesc anticipat,
    Cu respect,

    • Buna!Nu putem spune daca utilizarea unei cantitati mari de proteine zilnic, timp de o luna, a cauzat sau nu problemele la articulatii, la aceasta problema poate raspunde un medic specializat.

  3. Buna, eu am 1.58 mentri inaltime si 48 de kilograme, care ar fi recomandarea dumneavoastra pentru suma caloriilor consummate zilnic si pentru gramele de protein necesare?\

    Multumesc anticipat

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.