Care este cel mai sanatos mod de a gati carnea?

0
62

Carnea este un aliment de baza in multe diete deoarece este gustoasa, satioasa si este o sursa excelenta de proteine ​​de inalta calitate si alti nutrienti importanti. Cu toate acestea, diferite metode de gatit pot afecta calitatea produsului. Acest articol arunca o privire detaliata asupra schimbarilor care au loc in carne in timpul gatitului. De asemenea, ofera indrumari pentru alegerea celor mai sanatoase metode de gatit. Mai pe scurt, noi va vom spune cum sa gatim carnea sanatos.

Oamenii gatesc carne de cel putin 250.000 de ani, potrivit estimarilor. Gatitul carnii descompune orice fibra dura si tesut conjunctiv, ceea ce o face mai usor de mestecat si de digerat. De asemenea, duce la o mai buna absorbtie a nutrientilor. In plus, gatitul carnii ucide in mod corespunzator bacteriile daunatoare, cum ar fi Salmonella si E. coli, care pot provoca intoxicatii alimentare care duc la boli sau chiar la moarte.

Cu toate acestea, carnea isi poate reduce capacitatea antioxidanta, in functie de modul in care este gatita, iar nutrientii se pot pierde si in timpul procesului de gatit. In plus, incalzirea carnii la temperaturi ridicate pentru perioade lungi de timp poate duce la formarea de compusi nocivi care pot creste riscul de infectare cu anumite bacterii.

Noi va sugeram sa alegeti metodele de gatit care reduc la minimum pierderile de nutrienti si nu produc substante chimice daunatoare, maximizand beneficiile pentru sanatate.

Prajire si coacere

Prajirea si coacerea sunt forme similare de gatit folosind caldura. Gatitul cu caldura uscata difera de metodele de caldura umeda, in care carnea este gatita in apa sau alt lichid. Carnea se prajeste de cele mai multe ori in ulei vegetal, ceea ce nu este cel mai sanatos aliment.

Asadar, foarte multe persoane opteaza pentru coacere, lucru se poate face simplu cu un rotisor de cuptor. De altfel, puteti folosi si o tava. Aceasta tehnica este de obicei folosita pentru prepararea bucatilor mari de carne sau chiar pasari intregi, cum ar fi gainile sau curcanii. Coacerea este folosita in general pentru pui, pasari de curte sau peste, mai degraba decat pentru carne rosie. Carnea este gatita intr-un vas de copt care poate fi acoperit sau deschis.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein

Temperaturile pentru prajire si coacere variaza de la 149–218 ° C, iar timpul de gatit poate varia de la 30 de minute la o ora sau mai mult, in functie de tipul si dimensiunile bucatilor de carne. In general vorbind, prajirea si coacerea sunt tehnici de gatit care duc la pierderi minime de vitamina C. Cu toate acestea, in timpul perioadelor lungi de gatit la temperaturi ridicate, pana la 40% din vitaminele B se pot pierde.

Prajirea si coacerea sunt tehnici asemanatoare de gatit, in special, datorita temperaturilor la care se coace carnea, dar si a timpului mai scurt de preparare. Servirea carnii impreuna cu alte alimente poate inlocui unele dintre vitaminele B pierdute prin procesul de preparare.

Asemenea tehnicilor de prajire si coacere, si gratarul este metoda de gatit la caldura uscata si la temperaturi ridicate. Acesta tehnica este mult mai buna decat prajirea.

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.