Cele mai bune 20 alimente pentru cei care fac fitness/ culturism (I)

8
10033

cele mai bune alimente

De lipit pe frigider: lista cu cele mai bune 20 alimente pentru un corp puternic

Daca iti doresti un corp puternic, ferm, sanatos, trebuie sa acorzi alimentatiei aceeasi atentie pe care o acorzi antrenamentului. De multe ori, atunci cand ne propunem sa mancam sanatos, facem greseala de a ne orienta exclusiv catre fructe si salate, fara a tine cont de faptul ca organismul nostru, supus efortului fizic intens, are nevoie de alimente bogate in nutrienti, care sa ajute cresterea musculara.

Revista Men’s Fitness a intervievat 40 dintre cei mai apreciati  nutritionisti si a pus cap la cap o lista cu cele mai bune 20 alimente pentru persoanele care fac fitness, respectiv culturism, indicandu-ne si ce cantitati ar tebui sa consumam pe zi/ saptamana. Lista include si bauturi recomandate sportivilor.

Cele mai bune alimente pentru necesitatile organismului tau

20. Piept de curcan

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

30g de piept de curcan ne aduc aproximativ 7g de proteine de calitate, necesare cresterii musculare. De asemenea, pieptul de curcan este bogat in vitamina B si zinc si are un continut extrem de mic de grasimi saturate.

Specialistii ne recomanda 3 portii a cate 85g pe saptamana, fiecare portie continand aproximativ 70 calorii.

19. Ulei de masline

Pe langa cantitatea foarte mare de grasimi mononesaturate, uleiul de masline este inclus in aceasta lista a celor mai sanatoase alimente pentru practicantii de culturism/ fitness datorita valoroaselor sale proprietati antiinflamatoare, avand un efect asemanator ibuprofenului si diminuand riscul de durere sau inflamatii.

Specialistii ne recomanda 2 lingurite de ulei de masline pe zi, fiecare lingurita continand aproximativ 120 calorii.

18. Quinoa

Quinoa este cereala cu cel mai mare continut de proteine, fiind in acelasi timp extrem de bogata in grasimi sanatoase, vitamina B, fier, magneziu sau mangan. De asemenea, quinoa contine aproape de 2 ori mai multe fibre decat majoritatea cerealelor, prevenind bolile cardiovasculare, diabetul si aparitia hemoroizilor.

O cana de quinoa contine in jur de 320 calorii si este indicat sa consumam 2-3 astfel de portii pe saptamana.

17. Fasole neagra

Extraordinar de bogata in fibre si carbohidarti complecsi, fasolea neagra este o alternativa minunata la carne, continand 0g de grasimi saturate si o cantitate semnificativa de proteine. De asemenea, aceasta regleaza glicemia si colesterolul si are puternice proprietati anticangerigene, fiind bogata in fitonutrienti.

Incearca sa consumi 2 cani de fasole neagra pe saptamana, o cana continand aproximativ 320 calorii.

16. Ceai verde

Despre beneficiile ceaiului verde am mai vorbit, acesta accereleaza arderea grasimilor, tine departe afectiunile cardiovasculare si intarzie aparitia semnelor imbatranirii (prevenind si boala Alzheimer).

Bea 2 cani de ceai verde pe zi… adica 4 calorii.

15. Oua

Un ou ncontine 4 g de aminoacizi necesari cresterii musculare si este unul dintre alimentele cele mai bogate in colina (alaturi de ficat si germeni de grau), esentiala pentru o memorie “de elefant”.

Acest aliment complex trebuie consumat de 3-7 ori pe saptamana, un ou continand, in medie, 75 calorii.

14. Lapte

Laptele este considerat unul dintre cele mai bune alimente pentru persoanele care fac sala din motivul ca, atunci cand nu consumam lactate, organismul elibereaza hormoni care determina celulele sa retina calciul si grasimea. Totusi, nu trebuie sa exageram, ci sa consumam in jur de 3 portii de lactate pe zi.

O cana de lapte contine aproximativ 120 calorii.

13. Cartofi dulci

Mai putin populari la noi, cartofii dulci sunt vedete in SUA, acoperind necesarul zilnic de beta-caroten al organismului, continand cantitati mari de fier, vitamina C sau E si fiind unul dintre cele mai bune alimente pentru recuperare fizica, dupa un antrenament dificil.

Consuma un cartof dulce mediu pe saptamana, cu un continut caloric de aproximativ 100 calorii.

12. Soia

Soia este aproape la fel de bogata in proteine precum carnea, are un continut de fibre aproape de cel al cerealelor si “rivalizeaza” cu fructele in ceea ce priveste cantitatea de minerale si vitamine continuta.  Altfel spus, este un aliment complet. Soia previne declinul cognitiv, protejeaza sanatatea sistemului cardiovascular, intareste sistemul imunitar si sistemul osos.

Consuma 2 cani de soia pe saptamana, fiecare avand 300 calorii.

11. Apa

Despre importanta extraordinara a apei pentru slabit sunt convins ca sunteti constienti, iar daca acest aspect nu va determina sa beti suficienta apa in fiecare zi, ganditi-va ca apa elimina toxinele din organism, regleaza temperatura corpului, protejeaza incheieturile, previne aparitia pietrelor la rinichi, ne energizeaza si cate si mai cate.

Nu pleca de acasa fara sticluta de apa, iar pentru a diversifica, poti incearca apa cu lamaie (fara zahar).

10. Carnea de vita

E drept, pentru a ne proteja sanatatea nu trebuie sa facem abuz de carne (si, se stie, in niciun caz de produse procesate din carne), dar 2-3 portii de carne de vita pe saptamana te pot ajuta sa iti indeplinesti obiectivele in materie de culturism.

Carnea de vita este bogata in aminoacizi necesari cresterii musculare, dar si in fier, zinc, seleniu, fosfor, vitaminele B3, B6 si B12. O bucata de aproximativ 90g de carne de vita inseamna in jur de 160 calorii.

Pentru partea a doua a articolului, click aici.

Pofta buna!

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

8 COMENTARII

  1. Nu e buna soia ! Incercati sa o evitati pe cat de posibil, auzi si tu, soia la mijlocu clasamentului la alimente pentru culturisti ?? Pe bune acum. Deja ati pierdut toata credibilitatea la urmatoarea fraza „Soia este la fel de bogata in proteine precum carnea”. Cred ca a vrut sa fie o gluma asta, da eu nu rad.

    Pe langa ca soia are o valoare biologica foarte mica, undeva pe ultimele locuri, multe studii recente au aratat ca: „consumul de soia creste nivelul estrogenilor” …. eu nu am vazut culturisti consumand soia si nici n-o sa vad in viitorul apropiat.

    Mai nou au aparut izolate proteice care nu mai folosesc lecitina de soia pentru a le produce, ci lecitina de floarea soarelui sau ou. Deci va rog corectati articolul

  2. Aia cu „pentru sanatatea noastra nu trebuie sa mancam carne” – e cea mai mare aberatie
    Produsele pe baza de carne de pui / pasare / porc / peste & ouale – trebuiau sa fie in Top 5, fara discutie
    Acolo sunt proteine, grasimile esentiale si amino-acizi care produc cresterile musculare!
    E dovedit de stiinta si de culturisti din intreaga lume!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.