O idee cu… cereale: preparat simplu din ovaz

2
451

ovazCred ca s-au scris tone de articole despre beneficiile utilizarii cerealelor integrale ca sursa de carbohidrati in alimentatie si, personal, ma declar un sustinator fervent al acestui principiu. Sincer vorbind, nu imi amintesc sa fi trecut o zi din ultimii 10 ani in care sa nu fi consumat cereale integrale, sub o forma sau alta.

Si pentru ca traim intr-o societate de consum in care atentia producatorilor este in mod direct indreptata, pe de o parte, spre satisfacerea nevoilor consumatorilor si, pe de alta parte, spre cresterea profitului propriu, varietatea produselor este infinita.

Cu toate acestea, satul fiind de consumul fulgilor de ovaz in stare neprelucrata, am incercat sa gasesc in supermarketurile bucurestene un produs care sa contina ovaz si care sa aduca in alimentattia mea putina diversitate; si am gasit, insa pe langa ovazul mult dorit si atat de valoros din punct de vedere nutritional, citind eticheta produsului am descoperit ca zaharul si aditivii alimentari abunda.

Nemultumit de alternativa oferita, intr-o linistita dupa-amiaza de duminica am decis sa imi plamadesc propriul produs din fulgi de ovaz. Nu va inchipuiti ca sunt un specialist in arta culinara! Recunosc ca, fara ajutorul unei reprezentante a sexului frumos, cu siguranta succesul in demersul meu m-ar fi ocolit.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

In speranta ca v-am starnit interesul, va voi povesti despre ce este vorba.

Ingrediente:

– 500g fulgi de ovaz

– 500ml lapte 1.5% grasime

– 1 cub de drojdie de bere (25g)

– 1 plic de praf de copt

– 1/2 cescuta otet

– 2 oua intregi

Fulgii de ovaz se rasnesc bine (in rasnita de cafea) si se pun intr-un vas. Se stinge praful de copt in cescuta cu otet. Se incalzeste putin laptele in care se dizolva drojdia si se adauga in faina de ovaz.

Se adauga apoi ouale intregi (galbenus si albus) peste faina de ovaz si se framanta bine, pana obtinem un aluat moale. Se acopera aluatul cu un servet textil si se lasa la dospit aproximativ 30 minute.

Intre timp, pentru coacere, se pregateste o tava in care se aseaza hartie pentru copt unsa cu putin ulei de masline. Verificam daca aluatul lasat la dospit a crescut si purcedem la modelarea lui.ovaz

Diversitatea formelor in care acesta poate fi modelat tine numai de imaginatia voastra, asa ca nu va voi sugera o forma anume… Eu am modelat niste covrigei pe care i-am asezat in tava dinainte pregatita. Foarte important este ca atunci cand modelati aluatul sa va ungeti degetele cu putin ulei de masline, pentru ca altfel aluatul se va lipi de degete.

 

Tava se introduce in cuptorul care a fost incins in prealabil si se lasa la foc potrivit cam 20 minute, dupa care se intorc pe partea cealalta. Se mai lasa la copt vreo 10 minute si cand sunt gata, se scot si se acopera cu un servet umed.

Cand s-au racit pot fi serviti ca atare sau ca substitut al painii. Daca sunteti mai pretentiosi in privinta gustului, puteti adauga in compozitia aluatului scortisoara, nuci sau migdale macinate, stafide sau orice altceva credeti ca v-ar face placere.

Cam asta e tot… In speranta ca veti gasi putin timp pe care sa il dedicati modelarii in aluat de ovaz, va urez succes si distractie placuta!

Daniel Oprea

campion balcanic

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

2 COMENTARII

  1. mda..interesant dar sa ai timp de asa ceva..eu iau fulgi de ovaz cam 150g cu apa calda se umfla dupa 10 min si e f buna…merge si cu proteina pt gust daca vreti…

  2. Seara am amestecat niste faina cu apa si drojdie intr-un castron si am bagat la frigider acoperit cu folie. a doua zi pe la pranz am scos castronul si am intins o aluatul (cu mainile unse bine cu ulei de masline) pe o tava acoperita cu hartie de copt si l-am lasat fro 15-20 min sa ajunga la temperatura camerei (timp in care creste putin). Am stropit aluatul cu ulei de masline si sos de rosii si l-am bagat la cuptior pana aproape s’a facut – procedez asa pentru ca nu prea-mi place cum ramane aluatul cand este bagat cu toate ingredientele odata, plus ca nu tin sa omor nici o leguma atat timp cat ii trebuie aluatului sa se faca. deci dupa ce aproape s-a facut am scos tava, am aruncat rapid tot ce aveam chef pe el, am stropit din nou cu ulei de masline si un praf de condiment sau sare/piper si am bagat la loc doar cat sa se topeasca apetisant branza. mai greu o fost sa astept sa se raceasca. rucola se adauga intotdeauna la sfarsit! mmmm…daaaa, am mancat o tava in doi :))) e light and easy si buna rau ca nu te poti opri oricum pana nu se termina :))) a must try i tell ya!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.