Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Cum te poate ajuta consumul de ciocolata inainte de antrenament

consumul de ciocolata

Consumul de ciocolata, pentru crestere si recuperare musculara

Inainte de a discuta despre beneficiile unui consum de ciocolata moderat inainte de antrenament, trebuie sa clarificam un aspect: dupa cum probabil te asteptai, este vorba despre ciocolata in starea ei pura, rafinata, fara adaos de zahar, adica ciocolata neagra.

Cu totii stim ca ciocolata neagra este o sursa excelenta de flavonoide si are, asadar, puternice proprietati antioxidante; de asemenea, ciocolata, sau mai bine spus continutul mare de cacao, stimuleaza eliberarea de endorfina si serotonina, imbunatateste circulatia si regleaza tensiunea arteriala.

Un alt aspect extrem de important care sustine consumul de ciocolata inainte de antrenament este faptul ca aceasta creste nivelul de oxid nitric, imbunatatind in acelasi timp cresterea in masa musculara si accelerand recuperarea. Ciocolata cu lapte (si zahar din plin) intra la categoria „carbohidrati simpli”, iar acestia sunt absorbiti foarte repede de catre organism si transformati in energie, insa doar pe moment, fiind inutili pentru un efort indelungat.

Dar sa vedem ce spun si studiile:

Consumul de ciocolata neagra – efectul asupra rezistentei fizice

In cadrul unui studiu publicat in European Journal of Nutrition , cercetatorii de la Aberystwyth University le-au oferit berbatilor participanti la experiment 100g de ciocolata neagra, 70% cacao, inainte de un antrenament ce consta in pedalarea timp de 2 ½ ore pe o bicicleta stationara, cu o intensitate moderata.  Nivelul de glicemie si cel de insulina au fost principalele aspecte monitorizate de oamenii de stiinta.

Conform rezultatelor, cei care au consumat ciocolata neagra au mentinut nivelul de glicemie o perioada mai lunga, au prezentat un nivel mai mare de insulina si un stres oxidativ mai mic.  Astfel, acestia s-au bucurat de mai multa energie si au reusit sa pastreze intensitatea antrenamentului. Insa, desi un nivel mai mare de insulina poate contribui la accelerarea cresterii in masa musculara, acesta poate incetini arderea grasimii. Astfel, daca scopul tau este de a slabi, nu de a castiga in masa, consumul de ciocolata neagra este mai eficient dupa antrenament, nu inainte.

Un alt studiu citat de Fitsugar.com sustine ca epicatechina, flavonoid din ciocolata neagra, creste rezistenta, in special in cazul alergatorilor, si imbunatateste viteza. Poti incerca si consumul de cacao daca nu ai ciocolata neagra la indemana.

Tu cat de des consumi ciocolata neagra si cum te ajuta?

1 Comment

  • Ciocolata neagra e preferata mea,si imi place 75-80% cacao.Am mancat si ciocolata cu 99% cacao,dar aia numai ciocolata nu e.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate