Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Cum eviti plafonarea in culturism?

Fiecare dintre cei care practica in mod regulat fitnessul si culturismul, are in vedere cateva aspecte care cuantifica, practic, rezultatele obtinute. Cel mai vizat aspect este acela de a modifica compozitia corporala, adica de a reduce substantial nivelul de tesut adipos si, in aceeasi masura, hipertrofiere/tonifierea tesutului muscular somatic.

Cum evita plafonarea avansatii?

Evident, cei care au deja multi ani de antrenament constant si serios, isi pot pune indreptatit problema atingerii limitei biologice a organismului, adica nivelul maxim de dezvoltare musculara fara utilizarea unor substante stimulatoare, precum steroizii sau anabolizantii, ori hormonii de crestere.

Odata atinsa acceasta limita, potrivit cercetarilor stiintifice, este foarte dificil ca ea sa fie depasita in mod natural, doar prin imbunatatirea uneia dintre cele trei coordonate esentiale: antrenament, nutritie, odihna. Asadar, se poate apela la diversi stimulenti naturali, care sa dea corpului un boost de energie, sa ajute la revigorare si refacere, astfel incat sa nu stagnam.

Evitarea plafonarii pentru intermediari

Daca insa este vorba despre practicantul natural, de nivel intermediar sau avansat, care nu a atins inca limita biologica a dezvoltarii, depasirea perioadelor de plafonare in crestere musculara si forta este un obiectiv realizabil si, bineinteles, o provocare.

Primul pas este evaluarea obiectiva a statusului fizic existent, pentru ca ulterior sa putem stabili cu claritate care este calea de urmat. Sportivul trebuie sa se detaseze psihic de plafonarea aparuta, si va face o evaluare obiectiva a progresului obtinut pana atunci, dar si o analiza corecta a neajunsurilor.

De asemenea, fiecare dintre cei aflati intr-o astfel de situatie, ar trebui sa se intrebe daca nu cumva motivul pentru care evolutia lor a stagnat este acela ca asteapta prea multe de la propriul corp. Acestia ar putea merge mai departe cu analiza si, cu siguranta, ar putea depisa si alte motive care conduc la esuarea unui program de antrenament.

Un aspect care, indiferent de nivelul atins de un sportiv, imbunatateste performanta, este planificarea antrenamentului si nutritiei pe o perioada suficient de lunga si notarea acestor programe intr-o agenda pe care o veti consula periodic. Astfel, cu siguranta va fi mult mai greu sa va abateti de la programul stabilit.

evitarea-plafonarii

Faptul ca uneori nu suntem capabili sa constientizam propriile noastre rezultate este cauzat cel mai adesea de lipsa unui jurnal al activitatilor, in care sa notam acele detalii care mai tarziu ne vor ajuta sa identificam motivele plafonarii. Motivatia pentru a ramana in programul propus este foarte importanta, iar pentru a ramane motivat act mai mult timp, este necesar sa va gasiti fie un partener de antrenament, ori un grup de prieteni care sa aiba aceleasi preocupari ca si voi.

Fitnessul, ca orice alt domeniu, evolueaza. Noi metode de antrenament si nutritie sunt descoperite si implementate, iar cele vechi sunt imbunatatite. In momentul in care veti considera ca stiti totul, probabil ca va inceta si evolutia, iar asta se intampla pentru ca nu veti mai aduce nimic nou in programul vostru, nimic care sa stimuleze progresul.

Trebuie sa intelegi, in primul rand, cum functioneaza corpul tau si de ce are nevoie pentru a progresa. Deci puneti-va intrebari, cititi, documentati-va si alegeti raspunsurile care vi se potrivesc cel mai bine. In plus, trebuie sa stiti ca nu intotdeauna o metoda care a dat rezultate in cazul cuiva, va da neaparat aceleasi roade si in cazul tau. Fiecare organism este unic si de aceea antrenamentele si nutritia trebuie individualizate in functie de nevoile specifice, cu precizarea ca anumite principii universal valabile sunt aplicabile tuturor.

O alta cale sigura catre esec este folosirea steroizilor anabolizanti. E clar ca fiecare dintre noi vrea cat mai mult, cat mai repede, insa steroizii nu sunt o solutie, ci mai degraba un sabotaj adus corpului vostru. Pericolele acestor substante sunt evidentiate de istoria culturismului, poti citit aici despre mari culturisti decedati inainte de vreme. Nu trebuie sa platesti pretul suprem. Drumul bun si sigur este, de fapt, abordarea sistematica, serioasa si responsabila a antrenamentului, nutritiei si refacerii.

Daniel Oprea – campion balcanic

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate