Ghidul tau pentru prima competitie bikini

0
99

 

Tot ce trebuie sa stii despre show-urile de fitness bikini, pornind de la bronz si ajungand pana la tinuta si pana la modul in care stai de vorba cu juratii.
Exista femei pasionate de fitness care viseaza sa se afle in lumina reflectoarelor, in fata unei multimi si sa isi prezinte efectele muncii intense depuse la sala (si in bucatarie!).

In fiecare an, din ce in ce mai multe femei sunt atrase de competitiile de fitness, fiecare avand motivele sale unice pentru care isi doresc sa urce pe scena.
Pentru unele, este punctul culminant al unei lungi calatorii in lumea fitness-ului, care a inceput cu o banala incercare de a slabi si de a fi sanatoase. Pentru altele, este sansa de a-si dovedi lor insesi ca sunt si pe interior la fel de puternice ca in exterior, in timp ce pentru altele e vorba doar de o noua provocare.

Indiferent care este motivul, te poti gandi la intrarea intr-o competitie de fitness in lunile ce urmeaza, si suntem aici sa te ajutam sa faci asta!

Toate ponturile de mai jos au fost alcatuite cu ajutorul lui Shannon Dey si al lui Gennifer Strobo, creierele din spatele Bombshell Fitness. Dey, specialist in sanatate si fitness cu un master in stiinta miscarii si doctorand in psihologie sportiva, a fondat Team Bombshell in 2007, o platforma de fitness pentru femei. Ea a realizat nevoia unui program de antrenament complet, care sa le ajute pe femei sa isi urmeze obiectivele legate de stil de viata si de fitness, inclusiv competitiile de fitness; Strobo, campioana IFBB de noua ori si de noua ori concurenta la Olympia, este una dintre cele mai populare antrenoare ale Team Bombshell si nutritionist certificat.

“Desi acest ghid te poate ajuta sa pornesti la drum spre orice obiectiv legat de competitii de fitness, el este conceput in mod special pentru femei care vor sa concureze la divizia bikini, un punct de pornire pentru multe femei”, spune Dey.
Pe langa un antrenament complet si un plan de dieta, vei gasi mai jos ponturi si sfaturi cu privire la orice, de la ce sa iti pui in bagaj pentru show si cum sa alegi un costum care sa iti puna in evidenta cele mai tari atu-uri.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein

Programul este conceput sa inceapa cu minim 12 saptamani inainte de show. E posibil, insa, sa ai nevoie de mai mult timp pentru a-ti curata dieta si pentru a-ti consolida capacitatea de efort, in functie de necesitati.
“In mod cert nu ai in fata o sarcina usoara, asa ca este important sa fii pregatita psihic”, spune Dey, care mai adauga ca in acest fel vei descoperi in final exact cat de puternica esti! “Inveti despre devotament si daruire, despre disciplina si despre forta interioara pe care o poti aplica in aproape orice segment al vietii” adauga ea. “In plus, vei invata foarte multe despre tine pe parcurs”.

Trebuie sa iau suplimente speciale in timpul pregatirii pentru competitie?

vitamine si minerale

O dieta echilibrata care contine o cantitate suficienta de fructe si legume iti poate garanta ca vei obtine cantitatea adecvata de nutrienti de care ai nevoie pentru a arata si a te simti bine. Insa chiar si cu o dieta curata, poate fi necesar sa iei in considerare adaugarea unor suplimente extra, care te vor ajuta sa treci in forta prin perioada de antrenament si iti vor imbunatati recuperarea, spune nutritionistul si antrenorul Bombshell Fitness, Gennifer Strobo.

Pe lista se afla:

  • Vitamina B12 – contribuie la producerea de globule rosii, la repararea tesutului muscular si la sinteza proteica, asa ca este important sa te asiguri ca obtii destul pentru a-ti sustine antrenamentul. Studiile arata ca aceasta vitamina poate avea un nivel mai scazut la femeile care fac sport in mod regulat.
  •  Calciul este esential pentru oase puternice, desigur, dar te poate ajuta si la echilibrarea hormonala si la reducerea crampelor musculare.
  •  Magneziul este vital pentru metabolismul proteinelor si grasimilor si joaca, de asemenea, un rol important in functionarea sistemului imunitar, a sistemului nervos central si in reglarea presiunii sanguine.
  •  Zincul te ajuta sa construiesti masa musculara, sa repari tesuturile si sa iti mentii sistemul imunitar la capacitate maxima.
  •  Vitaminele C si E ajuta ambele la contracararea partiala a stresului pe care sportul il pune asupra organismului. Vitamina E este esentiala pentru reducerea inflamatiei si a durerii musculare, in timp ce vitamina C contribuie la repararea tesutului conjunctiv care este distrus in timpul antrenamentului de rezistenta.
  •  Colagenul este extrem de important pentru o piele sanatoasa, dar el contribuie, de asemenea, si la imbunatatirea functionarii articulatiilor, prin intarirea tendoanelor si ligamentelor.
  •  Fierul este esential pentru femei, dar in mod deosebit pentru sportive, contribuind la aducerea oxigenului catre muschi si organe, in asa fel incat sa beneficiezi de rezistenta si forta necesara pentru a avea rezultate excelente.

Citeste si: Aminoacizi esentiali si neesentiali. Ghidul complet!

Cum obtin cel mai bun bronz?

Cheia pentru a avea o piele perfect bronzata este sa te asiguri ca iti pregatesti pielea in saptamanile dinainte de show. Va trebui sa iti exfoliezi usor tot corpul cat de des poti. Folosirea manusilor exfoliante si/sau a unui scrub pentru corp te poate ajuta sa obtii o piele fina, care sa absoarba in mod egal produsele pentru bronzat.
Recomandarea specialistelor de la Team Bombshell este sa apelezi la un bronz profesional executat cu ajutorul sprayului chiar inainte de show, pentru ca pielea ta sa arate bronzata uniform.

Poti incerca, de asemenea, si varianta in care sa te bronzezi singura, dar va trebui sa incepi procesul cu cateva saptamani inainte de show, pentru a parcurge toate instructiunile de pregatire a pielii, tinand cont ca majoritatea brandurilor au cate un set de instructiuni inainte de aplicarea produsului bronzant.

Cum aleg costumul perfect?

Depui foarte mult efort si timp pentru antrenamentele pe care le faci, asa ca nu te zgarci la costum, este sfatul lui Shannon Dey, CEO-ul Team Bombshell. Cauta un bikini care sa aiba o croiala cat mai flatanta si sa fie facut dintr-un material de buna calitate, elastic si mai gros.

Costumul nu trebuie doar sa stea pe corpul tau, el trebuie sa ia si forma sa, spune ea. Alege un design care sa nu fie prea mic in partea de sutien (prea putin material in partea de sus iti va distruge simetria) sau prea mare in partea de jos (ironic, mai mult material iti poate face fesierii sa arate mai lati, mai spune Dey).
Daca incerci sa economisesti bani, alege un bikini cu o croiala si un model bun si adauga-I tu niste pietre, pentru o estetica speciala.

De ce mai am nevoie pe scena?

Incaltamintea clasica pentru competitie are un toc transparent de 12 cm, cu o platforma a carei inaltime nu depaseste 1 cm. Poti gasi astfel de incaltaminte online, pe site-uri de profil. Specialistii recomanda sa iti cumperi incaltamintea mai devreme, in asa fel incat sa iti poti exersa mersul si pozatul in niste sandale care nu sunt prea confortabile.

In afara de costum, e posibil sa iti doresti sa adaugi putina stralucire, cu ajutorul unor bijuterii pentru concurs. “Nu cheltui foarte mult pentru ele, pentru ca in general se murdaresc de la bronz si, in plus, au si tendinta de a se pierde pe la competitii. Cauta cercei candelabru sau rotunzi si mari, o bratara fixa si un inel, mai ales ca majoritatea competitiilor nici nu permit bijuterii in jurul gatului”.

La ce se uita juratii?

Cheia pentru un show de succes este sa ai incredere, spune Steve Weinberger, jurat NPC (cea mai mare organizatie de bodybuilding pentru amatori din SUA) si IFBB (Federatia Internationala de Bodybuilding si Fitness) si presedinte al NPC Northeast. “Concurentele trebuie sa detina controlul si sa fie sigure pe ele atunci cand urca pe scena, dar sa nu cada in extrema cealalta, fiind prea arogante” avertizeaza el.

Conditia fizica este si ea importanta. Asta inseamna sa ai o conditie fizica de competitie cu doua saptamani inainte – nu merge sa incerci sa fii in conditie perfecta cu o zi sau doua inaintea unui eveniment”.

Detalii precum bronzul si costumul te fac si ele sa fii remarcata. “Daca bronzul nu este perfect, se vede. In final, lucreaza la pozat si la prezentare. Pana la urma, acesta este momentul in care fiecare detaliu e pus cap la cap, si va fi factorul decisiv pentru cat de bine te prezinti” mai spune Weinberger.

Care e treaba cu pozarea?

Un antrenor de pozare te poate ajuta sa perfectionezi ceea ce faci pe scena, insa daca nu il ai incearca cel putin sa petreci ceva timp studiind ceea ce fac alte concurente, in asa fel incat sa vezi cum functioneaza. “Poti avea cel mai bun corp de pe scena si sa te clasezi totusi pe ultimul loc, pentru ca nu ai stiut exact cum sa te prezinti in mod adecvat” spune Dey. Exerseaza cel putin de doua ori pe saptamana de-a lungul perioadei de pregatire, apoi zilnic, pe masura ce te apropii de momentul show-ului.

Cere-i unei prietene sa te filmeze, in asa fel incat sa vezi cum arati. Ai grija ca filmarea sa fie facuta de jos, in asa fel incat sa vezi exact din perspectiva din care vor vedea si juratii competitiei. Este o chestiune individuala, asa ca trebuie sa vezi ce anume arata cel mai bine in cazul tau” incheie ea.

Participarea la un alt show, inainte de cel la care participi tu, te poate ajuta de asemenea sa intelegi exact cum stau lucrurile, in asa fel incat sa nu ai momente in care sa arati ca o caprioara in bataia farurilor.
Alegerea unei piese preferate, care te face sa te simti minunat, te poate ajuta sa intri in starea de moment. Foloseste piesa in timpul antrenamentului si apoi ascult-o in bucla in culise, in asa fel incat sa te simti increzatoare cand e momentul tau sa urci pe scena.

Care este cronologia show-ului?

Pre-jurizarea se face de obicei dimineata. “Acesta este momentul in care juratii petrec un timp suplimentar pentru a analiza fiecare concurenta” spune Strobo. Juratii vor compara toate participantele in asa fel incat sa decida pozitiile. Finala are loc mai tarziu in cursul zilei; acesta este momentul in care familia si prietenii pot veni sa te vada pe scena in toata splendoarea.

Ce urmeaza dupa show?

Sarbatoreste-ti realizarea, pentru ca in mod cert o meriti din plin! Daca esti interesata, imediat dupa show este un moment prielnic sa primesti cateva sfaturi cu privire la evolutia ta.

“Majoritatea show-urilor permit competitoarelor sa abordeze juratii imediat dupa finala si sa le ceara un feedback” spune Strobo. “Dar cele mai bune critici pot veni prin emailuri pe care le poti trimite juratilor dupa ce show-ul s-a incheiat, atunci cand sunt mai putini factori de distragere” adauga ea. In general, poti primi emailurile juratilor de la promoterul show-ului.

“Intreaba politicos despre modul in care te poti imbunatati” adauga Strobo. “In acest fel vei reusi sa obtii sfaturile de care ai nevoie pentru ca show-ul tau urmator sa fie si mai bun!”.

Cat te va costa totul?

Iata mai jos o defalcare aproximativa a cheltuielilor, oferita de Team Bombshell.

Card de concurent NPC: 120 USD;
Inscrierea la concurs: 100 USD;
Hotel (pentru ca va trebui sa calatoresti in alta tara): peste 100 USD pe noapte;
Costuri aditionale de calatorie: inchiriere masina, bilet de avion: peste 1000 USD;
Costum: 350-550 USD;
Bijuterii: 20-100 USD;
Incaltaminte: 30-60 USD;
Bronzat: 150 USD;
Machiaj si coafura: 200 USD;
Bilete de intrare pentru sustinatori: 35-50 USD de persoana;
Foto pe scena: 100-250 USD;
Antrenor: 800-3000 USD.

Te-ar puteea interesa si: Exercitiile calistenice. Ghidul incepatorului.

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.