Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Greutati libere, de neinlocuit!

greutati

Greutati libere – esentiale intr-un antrenament?

Era o vreme in adolescenta cand, dupa ce citeam unele argumente foarte convingatoare despre superioaritatea noilor aparate de tip Nautilius promovate de Arthur Jones, eram sigur ca exercitiile cu greutati libere folosite pentru cresterea in masa musculara vor disparea precum caruta trasa de cai in fata aparitiei automobilului.

Nu a trecut mult timp dupa aceea si am invatat ca acel lucru pur si simplu nu era adevarat si ca acest fapt continua sa fie dovedit iar si iar. Am asistat recent la efectele renuntarii la greutati libere in programul de antrenament al profesionistului de top, Dennis Wolf.

De ce este necesar antrenamentul cu greutati libere

Dennis are un genetic extraordinar si sunt in stare sa contrazic pe oricine nu e de accord cu asta. Pur si simplu nu poti sa te clasezi in primii 5 la M. Olympia doi ani la rand, cum a facut el in 2007 si 2008, fara sa ai un astfel de genetic, structura forme si proportii. Dennis si-a facut fizicul de top in Germania, cu greutati libere. Dupa Mr. Olympia din 2008, el a urmat o operatie de reparare dupa hernie care, din pacate, nu s-a vindecat la fel de repede cum se astepta initial: “Chirurgul a uitat complet sa indeparteze un mare depozit de calciu care s-a format inainte de operatie si acel lucru a fost cauza durerilor postoperatorii.”

Tot anul 2009 Dennis nu a putut face antrenamentul sau obisnuit cu greutati libere cu bara si gantere si a folosit aparatele si cablurile. Teoretic, ar fi fost de ajuns macar sa-si mentina masa musculara acumulata pana atunci, dar nu a fost asa. La Mr. Olympia 2009 el nu a mai avut acele forme pline si muschi ca de granit ca in trecut. Nu a intrat nici in primii 15.

Intr-un final, durerile din zona inferioara a abdomenului s-au diminuat si Dennis a putut sa foloseasca din nou greutati libere la antrenamente incepand cu anul 2010. Si l-a luat ca partener pe monstrul lituanian  Robert Bumeika, care a devenit apoi campion national la supergrea si open in versiunea NPC.

Asadar, exercitiile de baza precum genuflexiunile, impinsurile din culcat, ramaturile, impinsul pentru umeri sau indreptarile nu au mai lipsit din rutina sa. Fizicul lui Dennis a inceput sa se imbunatateasca, iar locul 5 de la concursul suprem profesionist din 2010 spune totul.

Greutati libere, pentru cresterea in masa musculara

Este asta dovada ca exercitiile cu greutati libere sunt o necesitate? Poate ca da, poate ca nu, dar cand vine vorba de cresterea in masa musculara, nimic nu le poate egala.

Alexandru Bolborici

dupa Ironman

1 Comment

  • adevarat,greutatile libere nu trebuie sa lipseasca din antrenament…ok mai faci cate un ex cu cablu,cu lant,scripeti etc etc dar daca nu faci cele libere nu te maresti si nu simti ca ai fost la sala…asta daca esti culturist hard nu model sau salvamar…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate