Simplifica programul de antrenament pentru mai putine accidentari

5
316

programul de antrenament

Programul de antrenament de zi cu zi

Aud des de la pacienti care lucreaza intre 40 si 60 de ore pe saptamana, merg eventual la o facultate fara frecventa, sunt casatoriti, poate au si copii, ca au dificultati cu programul de antrenament. Timpul alocat pentru serviciu, familie, scoala face ca antrenamentul regulat sa fie dificil.

Imi amintesc un pacient cu dureri la umar. Era foarte suparat si demoralizat deoarece, datorita durerilor la umar, nu mai putea tine pasul cu antrenamentele profesionistilor despre care citea in reviste. Arata ca si cum s-ar fi antrenat toata viata lui. L-am intrebat cu ce se ocupa si mi-a spus ca este macelar. Lucra cam 50 – 55 de ore pe saptamana si avea doi copii.

Stia ca trebuie sa munceasca, sa ajute la cresterea copiior, sa acorde timp si sotiei, dar iubea sa se si antreneze. Daca ar fi renunta la antrenamente si-ar fi tradat propriile teluri. Daca nu ar fi acordat suficient timp familiei, ar fi simtit ca nu este un tata si un sot bun. Rezultatul era ca se simtea frustrat si nu putea sa faca niciuna cum trebuia.

Am avut o lunga discutie cu el cu privire la cerintele fizice ale slujbei lui, pentru a gasi programul de antrenament adecvat si a evita durerile. Avea nevoie sa inteleaga ca ridicarea de carcase de vite si taierea lor, timp de 50 de ore pe saptamana, ii consumau foarte mult timp si mare parte din energie si cu greu se mai putea dedica si antrenamentelor. Asadar, noul plan de atac implica doua aspecte: simplificarea programului de antrenament si schimbarea locului de antrenament.

Rogramul de antrenament – mai simplu, dar mai eficient

Era clar ca nu se putea antrena precum profesionistii, cu 20 serii pe grupa, de 5-6 ori pe saptamana, pentru ca nu avea timpul lor, alimentatia si restul. I-am recomandat sa schimbe locatie unde se antreneaza, dintr-o sala comeciala la el acasa. Astfel scutea timp pretios.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein

In garajul casei putea sa-si faca o sala simpla cu o banca de impins, suporti pentru genu, un helcometru, bara si gantere. Programul de antrenament a fost regandit pentru a avea un exercitii de baza si 1-2 de izolare in fiecare seara. Pana la sfarsitul saptamanii toate grupele ar fi fost antrenate si astfel avea timp mai mult pentru copii sau sa-si ajute sotia daca era nevoie.

I-am explicat ca oamenii cei mai puternici din lume au facut sau fac antrenamente simple. De exemplu John Brenner, care facea doar 4 exercitii de baza, cate unul al fiecare antreament, a avut rezultate extraordinare: 250kg la impins, 364kg la genu si 132kg la smuls. Campionul la powerlifting, Ed Coan, facea genu lunea, impins miercuri si indreptari vineri.

Programul de antrenament trebuie sa fie, in primul rand, unul inteligent!

Exemplul pacientului meu il intalnim foarte des. A inceput sa se antreneze 4 ore pe saptamana cand se pregatea pentru un concurs si 3 in rest. Rezultatele lui au fost foarte bune: 365kg la genu, 246kg la impins si 388kg la indreptari. Mi-a spus ca, atunci cand avea mult de lucru la serviciu sau legate de familie, facea doar un singur exercitiu la antrenament decat sa nu faca deloc.

Asadar, se poate sa te antrenezi in mod regulat, sa dormi suficient pentru recuperare si crestere si sa nu-ti neglijezi familia. Mai intai antreneaza-te inteligent, apoi greu. Astfel vei putea continua antrenamentele.

Alexandru Bolborici

dupa Ironman

 

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

5 COMENTARII

  1. 365kg la genu, 246kg la impins si 388kg la indreptari – RONNIE COLEMAN facea cu greutatile astea
    365kg la genu – 800 pounds ( 800 solid ass pounds , daca stiti filmuletzul )

    de ce puneti minciuni ca un macelar ( care lucreaza 40 – 60 de ore pe saptamana) ar putea face asta?

    • @Denis,

      Daca citeai calumea articolul n-ai fi aberat.

      N-a spus nimeni ca a putut macelaru sa impinga cu 2000 la piept ci ca unii oameni care fac exercitii simple au reusit la performante mari, si ca la randul lui poate si el sa faca un antrenament bun de-acasa.

  2. Trebuie sa ai o vointa extraordinara ca sa te antrenezi acasa;in plus echipamentul minin de care ai nevoie e echivalent cu abo.la o sala medie pe cel putin 1 an.Un atntr.eficient dureaza maxim 1 ora de cand intri pana iesi din sala (cu tot cu incalzire si dus) si 3 antr.pe saptamana sunt suficiente.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.