Top 5 motive pentru care femeile renunta la antrenament si cum sa le eviti

0
65

Ai inceput anul in forta antrenandu-te pentru cursa la care urmeaza sa participi, insa pe parcursul anului ai observat ca orele de antrenament se reduc din ce in ce mai mult. Iti gasesti tot timpul motive si crezi ca mai ai timp destul pentru a recupera?

Iata mai jos cinci motive pentru care femeile renunta la antrenament si cum poti sa te asiguri ca nu ti se intampla si tie acelasi lucru.

1. Lipsa timpului

Viata va continua sa vina ca un tavalug asupra ta indiferent ce faci. Daca un lucru este important pentru tine, iti vei face timp! Pana la urma, gandeste-te realist, cat timp iti petreci stand pe internet?

15 minute cand si cand duc imediat la 2 ore… De ce nu ai petrece acest timp antrenandu-te pentru obiectivul tau? Analizeaza sincer modul in care petreci orele de peste zi si vei vedea ca ai sanse foarte mari sa poti introduce intotdeauna un antrenament in timpul tau.

2. Pauzele in cadrul unui program

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein

Cu totii trecem prin asta: sari peste un atrenament de marti, care duce apoi la saritul peste un antrenament de miercuri si, pana sa iti dai seama, sari peste o saptamana intreaga de antrenamente. Iar de cele mai multe ori pare mai la indemana sa renunti de tot la programul de antrenamente decat sa revii la sala dupa o pauza lunga. Indiferent de scuza pe care o ai, fa-ti un serviciu si ia-o de la capat. Nu ai nevoie decat de o saptamana de antrenament si vei reveni in joc.

3. Lipsa rezultatelor

Corpul uman are si faze naturale de platou. De cele mai multe ori cand atingem aceste faze de platou, reducem si chiar stagnam in atrenamente, ceea ce face ca obiectivele fizice sa fie si mai dificile. Continua sa iti lansezi provocari noi si sa faci eforturi, pentru a atinge noi culmi.

4. Nu ai parte de un sistem de sustinere

Stim cu totii cum e sa ai un prieten care iti spune “ce se poate intampla daca ratezi un antrenament, hai cu noi la cina”. E usor sa ai un moment de slabiciune, mai ales daca cineva la care tii iti ofera o scutire de la un antrenament.

Tocmai pentru a evita astfel de situatii, avem nevoie in viata noastra de mai multi oameni care sa sustina demersurile pe care le facem. Spune-le apropiatilor tai ca sprijinul lor este important pentru tine, dar atingerea obiectivelor personale este la fel de importanta.

Fa-i sa inteleaga ca orice iesire la o seara de distractie sau la un pahar si o cina, poate veni doar ca o rasplata dupa ce iti termini antrenamentul. In acest fel, prietenii tai vor deveni acel sistem de sprijin si motivatie de care ai nevoie.

5. Lipsa motivatiei

Antreneaza-te alaturi de un grup sau de un prieten cel putin de doua ori pe saptamana. E mai greu sa te retragi dintr-o cursa lunga daca mai ai si alte sase persoane care conteaza pe tine sa fii acolo.

Nu numai ca tu si prietenii tai va puteti motiva unul pe altul, dar este si mai distractiv sa te atrenezi alaturi de prieteni.
In plus, ofera-ti momente de rasfat! Nu exista nimic mai motivational decat un top de ciclism sau un kit nou de antrenament. Cui nu ii place sa faca sport intr-o tinuta cu stil?

6. “Baietii” care le stiu pe toate

O categorie aparte de factor demotivational sunt “baietii” care le stiu pe toate si sunt mereu gata sa sara in ajutorul oricarei fete frumoase de la sala. Ca sa nu mai vorbim de iubitii care stiu intotdeauna mai bine decat tine ce ai de facut ca sa arati bine!

Lor le vom acorda, asadar, o atentie aparte, pentru ca in afara de faptul ca iti distrag atentia la maxim si te demotiveaza, te pot face sa ai probleme serioase in urma accidentarilor. Iata mai jos doua categorii de barbati pe care e imposibil sa nu ii intalnesti.

Colegul care impartaseste sfaturi necerute

In mod sigur stii genul de tipi care iti ofera “sfaturi pretioase” despre cum ar trebui sa te antrenezi si despre postura in timpul exercitiilor. Probabil ca ai auzit cel putin o data un “nu mai face genuflexiuni atat de joase, te poti accidenta la genunchi” sau “daca lucrezi cu o chinga de suspensie poti avea mai multe beneficii” sau, si mai bine, “daca ai nevoie de sfaturi, te pot ajuta sa iti duci antrenamentul la urmatorul nivel”, bineinteles toate acestea venind de la persoane care nu au calitatea de antrenor personal.

In general, femeile care sunt puse in fata acestui gen de abordari zambesc, spun “multumesc” sau “nu, multumesc”, insa exista si destule fete care nu refuza o mana de ajutor bine intentionata de la un coleg de sala, ajungand sa faca un atrenament care nu ii aduce niciun beneficiu.

De ce accepta? Pur si simplu pentru ca au in fata un barbat, si exista un fel de idee preconceputa – fara niciun fel de justificare reala – ca e musai ca barbatii sa stie totul despre fitness! Si nu este doar o perceptie a femeilor, ci chiar barbatii au impresia ca masculinitatea lor compenseaza cumva experienta si expertiza reala in materie de fitness.

Desigur, unii dintre cei care iti vor oferi sfaturi despre cum sa te antrenezi vor doar sa sparga gheata si sa te invite la un pahar, astfel ca abordarea sportiva li se pare cel mai la indemana.

Iubitul care stie tot

Situatia sfaturilor oferite complet gratuit exista si in cupluri si nu putine sunt femeile care chiar accepta sfaturi sportive de la un partener fara ca acesta sa stie mai multe despre fitness decat ea. Acest fenomen s-a accentuat in perioada de pandemie, care a fortat o apropiere extrema intre partenerii izolati in aceeasi casa.

Stii sigur situatia aceea in care iti dai sufletul facand abdomene, iar sotul tau se trezeste spunand de pe canapea ca “nu faci bine” si ca “a vazut el pe YouTube” care e forma corecta a abdomenelor. Nu esti singura! Multe femei s-au trezit deodata cu un “antrenor personal” acasa, doar ca din pacate unul fara pic de cunostinte verificabile cu privire la subiect.

Asadar, dragi barbati, daca simtiti nevoia sa oferiti ponturi despre fitness partenerelor voastre – chiar si cu intentie buna – trebuie sa stiti ca sfaturile nesolicitate sunt un mod aproape sigur de a isca o cearta. Cu atat mai mult cand partenerele se simt criticate atunci cand ele se antreneaza si voi comentati de pe margine!

Exista cateva motive pentru care orice barbat ar trebui sa se gandeasca de doua ori inainte de a-i spune iubitei cum sa se antreneze.

 Poate ca ea stie mai multe decat tine despre antrenament

Desi intr-o oarecare masura este adevarat ca barbatii se antreneaza in general mai mult decat femeile (mai ales cand vine vorba despre antrenamente de forta) aceste decalaje incep treptat sa se diminueze. Conform datelor raportului CDC –

Comportamentele Sanatoase ale Adultilor, efectuat in perioada 2011-2014, aproape 54% dintre barbati au intrunit reglementarile federale privind activitate aerobica, in comparatie cu procentul de 46% dintre femei. Insa un studiu din 2014 a constatat ca in general femeile studente si absolvente au raportat ca au efectuat mai multe exercitii decat barbatii.

Desigur, femeile si barbatii pot efectua tipuri diferite de exercitii (femeile din studiul din 2014 au raportat ca au facut sport mai frecvent, dar au raportat si forme mai putin intense de activitate), dar cand vine vorba despre respectarea reglementarilor privind sanatatea si stilul de viata, doamnele nu trag chiulul de la sala.

Ca sa nu mai spunem ca participarea la diverse competitii sportive este din ce in ce mai populara in randul femeilor.
Daca ne uitam la ratele de participare la CrossFit, un studiu de piata din 2014 efectuat de Rally Fitness a constatat ca exista o participare de 50%-50% femei –barbati. Iar de atunci, sportul a capatat si mai multa popularitate. Iar cand vine vorba de alergat, un raport din 2019 publicat de IAAF (Asociatia Internationala a Federatiilor de Atletism) a constatat ca femeile reprezinta peste 50% din totalitatea participantilor la curse, femeile care participa la curse de 5000 de metri atingand chiar un procent de 60%.

Cu alte cuvinte, doar pentru ca ridici din cand in cand greutati din adolescenta, nu inseamna ca prietena ta nu a facut si ea asta. In functie de background-ul sau, de experienta si de obiectivele personale poate fi la fel de experimentata ca tine.

Daca nu esti antrenor personal, e mai bine sa iti tii parerile pentru tine

Pentru unii dintre barbati, faptul ca isi platesc abonamentul la o sala si ca fac cateva genuflexiuni este cumva o dovada suficienta ca stiu tot ce trebuie sa stie despre sport si ca sunt experti in ceea ce priveste forma. Nimic mai fals!

Nu degeaba exista parcursuri educationale dedicate sportului si miscarii fizice, cu niveluri inalte de certificare si ani de experienta necesari pentru a face programe de antrenament. Fiecare organism este diferit, fiecare obiectiv necesita antrenament personalizat si o mecanica si forma adecvata, astfel incat antrenamentele pot necesita modificari de la persoana la persoana.

Chiar si daca ai un plan perfect, alcatuit de un antrenor personal, nu inseamna ca el poate fi transmis si ca va functiona la fel de bine si pentru partenera ta. Ba chiar ai sanse foarte mari ca sfaturile pe care i le dai sa nu fie atat de bune pe cat crezi.
Asa ca, in loc sa iti enervezi partenera si sa risti o cearta, poate ar fi mai bine sa incerci sa eviti sa dai sfaturi nesolicitate.

Surse: https://www.menshealth.com/uk/fitness/lifestyle/a35317822/stop-coaching-your-girlfriend/

https://www.liv-cycling.com/global/campaigns/top-5-reasons-women-give-up-on-training-and-how-not-to/19979

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.