Imbatraneste frumos prin culturism (II)

1
615
imbatranirea

…continuam lista celor 10 biomarkeri prezentati in articolul anterior!

6. Toleranta la glucoza

imbatranireaMulti oameni isi pierd sensibilitatea la insulina cand imbatranesc. Acest lucru duce la diabet si la o imbatranire accelerata. Cand e prea mult zahar in sange (glucoza), acesta se combina cu proteina, ceea ce duce la o pierdere a fortei tesuturilor, un proces ce se crede ca duce la anchilozarea specifica batranilor. Studii mai recente sugereaza ca prea multa glucoza si insulina in creier duce la Alzheimer, temuta boala in care iti pierzi functiile creierului si ajungi sa nu mai stii cum te cheama.

Ridicarea de greutati reduce riscul de diabet cu 60%. Mai mult nu e nevoie sa spun.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

7. Proportia HDL din colesterolul total

Excesul de colesterol este blamat pentru bolile cardiovasculare. Exista doua feluri de colesterol: HDL (colesterolul de mare densitate) forma benefica de colesterol si LDL (colesterolul de joasa densitate) care este de fapt cel care se depune pe artere si cu timpul le infunda ducand la infarct sau atac cerebral.

Nivelul de HDL creste cand faci exercitii, nu fumezi si cand bei o cantitate mica de alcool.

In concluzie, sportul impiedica depunerile de LDL pe peretii interni ai arterelor.

8. Tensiunea arteriala

Prevenirea obezitatii, efectuarea de exercitii aerobice si reducerea consumului de sare ajuta la prevenirea hipertensiunii arteriale. Hipertensiunea este principalul factor de risc in infarct si atac cerebral. Hipertensiunea cronica distruge neuronii in mod gradual ducand la dementa. Stilul de viata de tip culturist are ca obiectiv un corp musculos fara grasime si un regim sanatos fara grasimi si dulciuri, lucru care combate obezitatea si hipertensiunea.

9. Densitatea osoasa

Continutul mineral al oaselor, ce constituie densitatea osoasa, incepe sa scada cand trecem de 30 de ani. Oasele devin poroase si se fractureaza mai usor, la orice cazatura. Exercitiul fizic, in special cel cu greutati, mentine densitatea osoasa de-a lungul anilor. Includerea de cantitati suficiente de calciu, magneziu si vitamina D asigura eficacitatea exercitiului fizic in combaterea osteoporozei. De asemeni, trebuie sa consumam fructe si vegetale pentru mentinerea echilibrului acid-alcalin al organismului, mai ales la culturisti pentru ca aciditatea creste de la consumul unor cantitati mari de proteina.

10. Reglarea temperaturii interne

Cel mai important lucru aici e sa consumi cantitati suficiente de apa. Lipsa de lichide induce un stres pe rinichi. Un volum sangvin scazut datorat deshidratarii interfera cu oxigenarea celulara la nivel muscular si al altor organe ceea ce scade nivelul de energie, producand oboseala. Deshidratarea promoveaza catabolismul, in timp ce mentinerea celulelor hidratate promoveaza anabolismul.

Mentinand acesti 10 biomarkeri, vei mentine o calitate crescuta a vietii cand imbatranesti. Majoritatea acestor biomarkeri sunt imbunatatiti de antrenamentul si alimentatia culturistilor, deci continuati sa va antrenati si sa tineti regim pentru a trai mult si a va simti mai bine si pentru ca nu are nicio valoare sa traiti mult daca sunteti aproape o „leguma”.

Florin Uceanu

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.