Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Indreptari romanesti pentru femurali

indreptari romanesti

Indreptari romanesti – un exercitiu faimos peste hotare

Intreptarile cu bara sunt cunoscute de toti culturistii pasionati. Nu exista un exercitiu mai bun pentru stimularea cresterii generale a masivitatii si a fortei. Genuflexiunile cu bara la ceafa sunt foarte aproape, dar ca exercitiu pentru stimularea cresterii, acestea se situeaza pe locul doi, dupa indreptari.

Ce vreau sa va aduc in atentie este varianta facuta cu picioarele drepte si talpile paralele, departate la maximum 10cm. Desigur, s-a mai vorbit despre acest exercitiu, dar acum ceva vreme am intalnit acest exercitiu intr-un articol dintr-o revista americana sub numele de “The Romanian Deadlift”, adica “Indreptari romanesti”.

Normal ca titlul mi-a atras atentia si astfel am descoperit ca aceasta denumire este folosita in SUA si Canada datorita unui fost halterofil roman, ajuns ulterior antrenor al nationalei americane de haltere. El a publicat un articol despre acest exercitiu, insistand asupra abandonarii variantei cu picioarele perfect drepte in favoarea unei noi variante, cu genunchii usor flexati.

Indreptari romanesti: pentru protejarea incheieturilor si a zonei lombare

Motivul este acela ca varianta cu genunchii flexati protejeaza incheietura genunchilor si zona lombara, in timp ce vechea varianta tindea sa produca uzura cu timpul. Fiind o autoritate in SUA, in domeniul halterelor, iar acesta fiind un exercitiu de baza pentru halterofili, s-a impus denumirea “Indreptari romanesti”. Iata, asadar, ca mai sunt si romani celebri peste hotare, care ne fac sa ne simtim mandri, nu doar cei care au hotarat ca lebedele din Viena sunt o sursa valoroasa de proteine la masa de seara.

Indreptari romanesti – mod de executare:

Asadar, flexeaza usor genunchii, renunta sa tii picioarele perfect drepte la aceste indreptari. Chiar si asa, solicitarea se indreapta asupra bicepsilor femurali si am observat pe propria piele ca astfel pot folosi greutati mai mari. Acest lucru se traduce intr-un progres mai rapid.

Nu uita ca este foarte important sa tii spatele drept. Daca dai capul pe spate, e posibil sa stai cocosat. Priza este bine sa fie mixta pentru ca o sa poti sa tii in maini greutati mai mari cu mai multa usurinta, pentru un timp mai indelungat.

Centura si bretelele (chingile) nu trebuie folosite si la incalzire, ci doar dupa ce ai trecut de 75% din greutatea maxima posibila, asta pentru a favoriza si dezvoltarea muschilor secundari participanti.

Fiind un exercitiu dificil, cu greutati mari, recomand cel putin 3 serii de incalzire, din ce in ce mai grele, inaintea acestor indreptari romanesti.

Florin Uceanu

18 titluri de campion national

7 Comments

  • Stiam ca la varianta cu picioarele drepte lucreaza lombarii , iar la cea cu genunchii usor flexati-femuralii…asa am inclus acest exercitiu in programul meu…iar in articolul acesta se spunea ca nu tb sa tinem picioarele drepte..deci cum e corect?

  • Domnul Uceanu a uitat sa mentioneze ca indreptarile romanesti, spre deosebire de cele clasice, isi incep miscarea de sus, adica bara se ridica de pe un cadru, nu se ia de pe jos ca la cele clasice, de asemenea de mentionat ca se coboara bara aproape lipita de picioare pana pe la jumatatea tibiei.
    Din pacate 80% din persoanele de la salile locale de fitness care executa aceste indreptari, daca ii intrebi pentru ce lucreaza or sa raspunda: spate !

    • Pai si lombarii sint tot in … spate. Ca doar nu-s in fatza 🙂 Lasind gluma la o parte, ceea ce intra la categoria „spate” sint marele dorsal, romboidal, trapez, teres major. Adica acei muschi care trag bratele inapoi / in jos. Asta dpdv sportiv. Dar dpdv anatomic, sa stii ca si lombarii tot la spate intra.

    • Inainte sa lasi un comentariu despre orice vrei tu citeste si tu putin inainte despre domeniul respectiv iar in cazul de fatza domeniul ales de tine este atat de complex ca nu exista nici macar o singura persoana in LUME sa le stie pe toate cu atat mai putin o creatura ca tine.Oricum mi-e asa o scarba de tot ce inseamna fitness-ul si culturismul romanesc tocmai datorita nivelului submediocru de cunostinte pe care le poseda atat instructorii cat si practicantul de rand dar nu m-am putut abtine sa nu las un comentariu in care sa mentionez ca la indreptarile romanesti unde poti pune o greutate mult mai mare ca la celalalte (care dupa parerea mea sunt foarte periculoase si limitate ca si mecanica a miscarii) iti lucreaza tot corpul de la degetele picioarelor pana la varful nasului si chiar daca muschiul pe care cade tensiunea cea mai mare este bicepsul femural, intr-un anumit punct al miscarii toata greutatea este preluata de spatele inferior trapez si brate.V-as sugera tuturor cunoscatorilor sa deschideti o carte de anatomie si sa studiati functiile muschilor inainte sa pretindenti ca stiti ce muschi lucrati in sala mai COPII!!!

      • Asa am invatat si eu la cursul de antrenor, acum o luna, nu prea se mai executa cele cu picioarele perfect drepte 😀

  • Poate ar fi meritat sa scrieti si numele „fostului halterofil roman”: Nicu Vlad – campion olimpic, mondial, european , național, unul dintre cei mai buni sportivi romani ai tuturor timpurilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate