5 Intrebari frecvente in culturism si raspunsuri la obiect

27
1809
intrebari frecvente

intrebari frecvente

Intrebari frecvente si raspunsuri simple

Toti am fost incepatori si toti stim cat de debusolant poate fi sa decizi sa te apuci de sala si sa fii confruntat cu o multitudine de informatii, de multe ori contradictorii, care te indeamna sa faci 100 de lucruri in acelasi timp si sa iei 100 suplimente din prima zi. De aceea, am decis sa facem o mica lista de intrebari frecvente ale incepatorilor si nu numai, cu ajutorul careia sa elucidam cateva dintre „misterele” acestui sport.

Intrebari frecvente in randul culturistilor amatori sau profesionisti

1. Cate zile ar trebui sa ma antrenez pe saptamana?

Imi pare rau ca nu iti pot oferi un raspuns concret, dar depinde foarte mult de obiectivul tau, de conditia ta fizica si de experienta in acest sport.

Daca, spre exemplu, doresti sa pierzi din grasimea corporala si te antrenezi cu greutati mai usoare, dar la o intensitate mai mare, te poti antrena si de 5-6 ori pe saptamana dupa ce ai prins ceva experienta. Daca antrenamentul tau presupune lucrul cu greutati medii, recomandat este sa te antrenezi de 4-5 ori/ saptamana, iar daca greutatile sunt mari, ideal este sa te antrenezi de 3-4 ori/ saptamana, intrucat vei avea nevoie de o perioada de recuperare mai mare.

2. Cate serii sau repetari ar trebui sa contina antrenamentul pentru abdomen?

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

32 LEI

COMANDA ACUM

Aceasta abordare este gresita, intrucat trebuie sa avem in vedere, in primul rand, un antrenament holistic si sa lucram abdomenul in cadrul fiecarui exercitiu, indiferent pentru ce grupa musculara este menit. Abdomenul lucreaza permanent, deci nu trebuie izolat neaparat de restul corpului.

De asemenea, o greseala intalnita frecvent in randul celor cu mai putina experienta, excesiv de preocupati de aspectul abdomenului, este neglijarea zonei lombare si a muschilor erectori spinali. Cercetatorii de la University of Virginia sunt de parere ca 250.000 de abdomene insemna 0.5kg de grasime pierduta, adica 100 abdomene/ zi timp de 7 ani! De asemenea, abdomenele executate in exces pot determina o postura gresita (spate curbat), datorita presiunii execesive exercitate asupra gatului atunci cand ridicam truchiul. Nu le exclude din antrenament, dar nici nu exagera, si lucreaza si muschii spatelui!

3. Cat de lungi trebuie sa fie pauzele intre seturi?

Din nou, depinde de obiectivul tau, insa in general pauzele trebuie sa fie scurte, de 30 – 60 secunde daca antrenamentul tau vizeaza eliminarea stratului adipos si are o intensitate mare, si de 60 – 90 secunde daca te antrenezi cu greutati medii (daca greutatile sunt mari, poti lua o pauza de 2 minute).

4. Ce inseamna „recuperare activa”?

Un concept des regasit in aceste intrebari frecvente ale incepatorilor: recuperare activa. Pe scurt, recuperarea activa reprezinta orice activitate fizica pe care o incluzi in programul tau, dar care nu se aseamana cu antrenamentul de baza. Spre exemplu, daca antrenamentul tau presupune ridicarea de greutati, inotul, baschetul sau ciclismul pot fi considerate forme de recuperare activa.

5. Ce trebuie sa mananci inainte de antrenament?

Grasimi sanatoase si carbohidrati. Grasimi pentru un aport de energie pe termen lung, carbohidrati pentru o doza mare de energie imediata. Poti consuma oua, nuci sau migdale, alimente bogate in acizi grasi omega 3, 6, 9, fructe, suc de fructe.

Tu ai o intrebare care te framanta? O asteptam in rubrica de comentarii.

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

27 COMENTARII

  1. Buna ziua!
    Fac sala de un an jumate.Alimentatie ok,suplimentatie la fel,e mult daca maresc numarul se serii la spate la 15?antrenamentul arara cam asa:
    -tractiuni la bara fixa la piepg 2 serii
    -tractiuni la bara fixa la ceafa 2 serii
    – tractiuni la helcometru 4 serii
    -ramat orizontal cu bara T 4 serii
    -ramat la scripete/gantera 3 serii

    • Tractiunile la ceafa (ca si impinsul de la ceafa) sunt periculoase pt.articulatia umarului;tractiunile la piept sunt mult mai confortabile si permit sa lucrezi cu o greutate mai mare.
      Tractiunile la scripete sau la bara sunt in esenta acelasi ex.asa ca e redundant sa le faci pe amandoua la acelasi antr.,mai bine le alternezi de la un antr.la altul.
      La fel,ramatul cu bara,cu gant.sau la scipete lucreaza aceiasi portiune a marelui dorsal,presupunand ca bratul circula pe langa corp.
      Fa 3 serii de tractiuni,3 serii de ramat si adauga 3 serii de indreptari sau hiperextensii pt.lombari.Daca lucrezi suficient de intens nu vei mai putea/dori sa adaugi serii suplimentare 🙂

  2. intrebarea pe care o adresez eu ar fi…de ce florin uceanu minte ca nu a folosit niciodata steroizi???sau alta…de ce mai sunt inca fraieri care cred ca arnold,coleman sau alti profesionisti s-au facut asa mari datorita odihnei,greutatilor libere,suplimentelor si modului de a se antrena ?iar asta cu cate zile sa merg pe sapt la sala va zic eu,pt ca nu sunteti si nu veti fi niciodata culturisti de top macar european,mergeti in fiecare zi ca sa va intre in metebolism ca sa zic asa mersul la sala si lasati prostiile cu antrenamentul lui arnold sau coleman ca astia la ce hormoni si steroizi luau si daca doar alergau sau faceau flotari erau mari….

  3. Buna ziua,
    Fac antrenament 4-5 zile/saptamana la sala. Vreau sa mai dau jos din stratul de grasime depus pe abdomen, dar nu vreau sa pierd din greutate si implicit din masa musculara. Precizez ca am 34 de ani , sunt ectomorf, 180cm, 74 kg si merg la sala de 2 ani de zile.De 3 ori /sapatamana dupa antrenamente fac 10 min de cardio pe banda la o intensitate medie spre mare ca sa consum tot glicogenul din muschi.Dupa antrenament iau o portie de 20g-25g proteine cu 20 g carbohidrati.Alimentatia mea generala este destul de echilibrata nefacand exces de grasimi si carbohidrati.Intrebarea mea este: este bun cardio doar 10 min , ar trebui sa maresc la 15-20 min si ar trebui sa renunt la suplimente dupa cardio in aceasta perioada sa zicem de reducere tesut adipos sau nu ??

    • Salut, Adrian! : Baga cardio de 25-30 minute, intensitate medie in sedinte separate de
      antrenamentele de forta. O zi forta, o zi cardio samd. Mananca la micul
      dejun cel mai mult si dupa antrenamentul de forta, restul de mese sa scada
      cantitativ de-a lungul zilei. Seara doar ceva proteina cu absorbtie lenta.
      NU renunta la suplimente in aceasta perioada, shakeul de proteina cu carbo
      dupa antrenament trebuie mentinut.
      In general, orice scadere in strat adipos se face si cu ceva ardere de
      masa musculara, mai mult sau mai putin in functie de corp si experienta.

    • incetati fratilor cu arderea tesutului muscular…cautati si cititi mai bine ce inseamna aceasta idee, prost preluata si eronat perpetuata. Adrian, eu am 28 de ani, 187 cm inaltime, 81 kg tipologie ectomorf.
      grasime corporala cca 5%, deci se potobserva pe toti muschii corpului striatiile specifice si evident abdomenul „sculptat”.
      Exercitiile cardio se numesc astfel deoarece antreneaza miocardul (diafragma si sistemul circulator per ansamblu sunt implicate deasemeni) acestea NU reprezinta mijlocul principal de a arde grasimea corporala. Nu-ti face griji de pierderile musculare, acestea nu sunt adevarate, pierzand grasime de pe muschi evident ca vi avea impresia ca te-ai micsorat si vei pierde si in greutate (grasimea aceea cantareste si ea ceva kg) detalii in POSTARE, nu vreau sa o lungesc cu un RASPUNS .

  4. pt adrian…la 1,80 doar 74 kg e cam putin..tu vrei sa dai jos de pe abdomen si atat…nu se poate fara sa pierzi si din restul corpului asa ca dacat sa faci cardio care te slabeste din toate unghiurile,mai bine incearca antrenamente mai hard,cu suplimente mai hipercalorice ca sa pui masa pe tine,macar 90kg si apoi sa dai jos…oricum mai bine mare si cu putina burta decat slab cu burta mare..antrenamentul tau e de fitness mai mult si daca dupa 2 ani de sala ai dimensiunile astea modeste ceva nu merge ,corect?esti barbat nu pitipoanca…fa antrenamente de culturism mai dure si mai lungi si lasa cardio ca si dupa alti 2 ani tot aici te vei gasi…parerea mea

    • Adrian, daca vrei sa slabesti, puneti in ordine alimentatia, nu sarii peste micul dejun, trebuie sa reduci aportul caloric (ptr ca organismul tau sa arda din depozitele de grasimi) sa cresti aportul de vitamine si minerale care sunt ESENTIALE in acest demers si sa te antrenezi cu greutati la o intensitate ridicata, adica sa faci un efort sustinut constant, zilnic. Acest lucru este realizabil insa necesita timp de adaptare, estimez ca in cca 4-5 luni corpul tau se va fii adaptat treptat la acest „tratament” si atunci vei observa si rezultatul.

    • de acord cu tine Tex, insa abordarea aceasta este una complexa, care va aduce si mai mult tesut adipos si i-l va demoraliza pe Adrian (scopul lui imediat este de a avea „six-pack” nu de a fii cat muntele)
      si-apoi „burta mare” nu este placuta nici cand cantaresti 50 kg si nici cand cantaresti 90kg…chiar daca se vede un pic de muschi pe brate (si acela invelit in grasime ca sa fie mai mare, mai masiv)
      Adrian nu este halterofil si nici powerlifter…sunt sigura ca nu vrea s afie pitipoanca iar fitness-ul este parte componenta a bodybuildingului…nu sunt separate.

  5. La raspunsul foarte bun al lui Bolbo as mai completa doar ca nu exista spot reduction,adica nu poti da jos grasimea doar de pe abdomen,si ca la varsta asta si fiind si ectomorf maximul ar fi 4 antr./saptamana 3 greutati si 1 cardio,greutati mari,rep.putine si corecte si mancare multa si calitativa.
    Spor!

  6. Cu referire la postarea lui ADRIAN:
    Abdomenul se sculpteaza in bucatarie, insa se mentine in sala de gimnastica.
    Sunt dator cu explicatii: pentru a obtine energia necesara functionarii, organismul nostru arde zaharurile din sange urmand ca atunci cand acestea se epuizeaza sa faca apel la depozitele de lipide de care dispune.
    In conditii EXTREME (cazurile de malnutritie sau subnutritie ) organismul recurge- DUPA CE A EPUIZAT rezervele de grasimi – la degradarea tesutului muscular pentru a arde proteinele din acesta si a obtine energia necesara mentinerii functiilor vitale (creierul si inima sunt mari energofage). Abia acum putem vorbii de pierderea masei musculare, un fenomen ce pune viata in pericol si datorita cresterii toxicitatii in organism ca efect secundar emacierii corpului. Cel mai bun dar si sinistru exemplu sunt detinutii din lagarele naziste/ sovietice, subnutriti, emaciati, care nu cred ca si-au pierdut masa musculara din cauza antrenamentelor la sala 🙂 ..sa fim seriosi.

  7. va multumesc pentru postari si apreciez toate raspunsurile. pentru cei care mi-au raspuns as dori sa mai adaug cateva informatii: merg la sala de 2 ani de zile ( trasul de fiare pe mine ma relaxeaza ) , dar obiectivul meu nu este sa devin foarte masiv, as dori sa ajung treptat la 79-80 kg si acolo sa ma opresc. cand am inceput aveam 71 kg si aveam/am cunostinte destul de avansate legate si de exercitii si de alimentatie. asta inseamna ca nu ma duceam/duc la sala doar ca sa fac o plimbare. ca alimentatie iau 4 mese /zi , vitamine, minerale, plus din cand in cand lecitina soia, omega 3-6-9 de peste, antioxidanti, am incercat si spirulina , catina……….iar ca suplimente nu am luat decat dupa antrenament nu si in timpul zilei pentru ca obiectivul meu nu era sa devin masiv intr-un timp scurt. legat de exercitii nu am reusit sa folosesec greutati foarte mari, desi la sala unde ma duc sunt printre putinii care fac incalzire 8-10 min inainte de antrenament , cand am marit greutatile m-am acidentat + ca nu ma tin incheieturile la solicitarea facuta. ( ex. acum fac biceps cu gantera de 18 kg, impins piept gantera de 24 kg pt 6-9 repetari/serie) , insa sunt atent sa fac repatarile intr-o forma cat mai corecta/ antrenamentul meu fiind de maxim 60-70 minute.
    fiind ectomorf daca vreau sa slabesc este suficient sa nu mai mananc la orele mele de masa/ sa reduc din alimentatie si in 2-3 zile dau jos 2 kg. am postat intrebarea mea de mai sus doarece nu stiam exact in situatia expusa de mine , dupa un antrenament , cat timp trebuia sa fac cardio adica in speta eu fac pentru un consum de 200-250 kcalorii/10-15 minute – este suficient , e putin sau trebuie mai mult – eu zic ca raspunsurile dv se aplica si pentru alte categorii somatice binainteles referitoare la acest caz.
    inchei cu precizarea ca in cazul meu stratul de grasime de pe abdomen nu este foarte mare , se pot vedea cand ma incordez muschii abdominali care sunt bine conturati, insa de cand merg la sala si am acumulat masa musculara am acumulat si putin mai multa grasime in aceasta zona.practic din raspunsurile dv am vrut sa inteleg mai bine mecanismul pt ardere grasime daca se poate fara a pierde si din masa musculara. ce am observat in ultimele 3 luni este ca pastrandu-mi exact aceasi greutate 74 kg am crescut la biceps cu 1 cm, insa parca din talie nu am dat jos prea mult, cu toate ca asta inseamna ca am ars ceva grasime in aceasta perioada de cand am inceput si cardio, pt ca nu pot explica altfel; Arnold spunea ca daca vrei sa pui 1 cm la brat trebuie sa iei in greutate 2-3 kg. 🙂

    • Greutatea in culturism e doar o unealta,nu e un scop in sine,ca in haltere sau powerlifting,asa ca nu are sens sa-ti distrugi articulatiile incercand sa folosesti greutati pe care corpul tau nu le poate duce.Pe de alta parte,daca nu gresti progresiv greutatile mentinandu-te,evident in intervalul de rep.propus si pastrand o forma decenta nu o sa vezi progrese.
      Cardio e mult mai bine de facut intr-o zi separata,nu dupa greutati,20-30 min.la intensitate mica-medie.
      Asigura-ti 150 g de proteine si cam 300 g de carbo curati pe zi,mentine grasimile la minim,si vezi ce se intampla:daca te acoperi redu carbs,daca te simti obosit si fara vlaga creste-i.Daca pui pe tine 1 kg pe luna intr-un an o sa ai cam cu 10 kg in plus din care cam 7 o sa fie muschi si restul apa si grasime.

  8. Eu as avea o intrebare si o rugaminte in aceiasi fraza… eu muncesc 2 zile cu 2 zile libere…si as dori sa stiu sau sa va rog sa imi spune`ti si mie cum sa combin grupele de muschi sa ma dezvolt uniform…si daca ar trebui sa iau niste suplimente…care ar fi mai ok? ( 23 de ani, 69 kg ) …. Multumesc frumos!

  9. coapse cu brate??piept cu umeri si spate in cadrul aceluiasi antrenament???bolbo…ma dezamagesti profund…el vrea sa se dezvolte uniform si tu-i zici sa bage coapse cu brate ???ce pompare mai are el saracu la brate dupa ce a lucrat coapsele???dumnezeule ce prostie ai putut sa scoti!!!pe bune,de ce nu i-ai zis sa le faca pe toate intr-o zi si scapa de o grija….si gambele si trapezul le intercaleaza in antrenamentul asta magnific nu?si niste antebrate printre picaturi nu???chiar ai dat cu bata-n balta don bolbo…nu ma asteptam….si dupa ce se rupe in doua cu antrenamentul asta ,sa ia doar aminoacizi nu?ce-i trebuie carbo,vitamine si minerale??

      • E foarte buna reteta prescrisa de Bolbo,in conditiile tale de antrenament(2 zile libere,2 la munca).Eu ma antrenez dupa aceeasi structura:
        Luni-piept,spate,umeri
        Miercuri-coapse,brate
        Vineri-de la capat
        week-end-ul liber.
        -1 exercitiu la fiecare grupa
        -intre 1 si 4 seturi la fiecare exercitiu,in functie de experienta ta si intensitatea cu care te antrenezi
        -de fiecare data schimbi exercitiile,adica efectuezi un exercitiu care nu l-ai mai facut la antrenamentul precedent al grupei musculare respective
        -lucreaza corect,dar cu greutati cat mai mari (greutati mari combinate cu executia corecta a exercitiului,inseamna MUSCHI MARI).bafta
        P.S.:In prezent efectuez acest antrenament,dar cu 1 singur set/grupa musculara,deoarece ma antrenez cu greutati foarte mari.Ma incalzesc bine,2-3-4 serii,dupa care ma concentrez si intru la setul cel mai greu!

    • Hahaha @tex.

      Foarte amuzant, dar perfect adevarat… este un haos total in programul ala, saracul incepator il asteapta niste antrenamente pe cinste !

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.