Lista de cumparaturi: cum alegem cele mai sanatoase produse

2
540

lista de cumparaturi

Lista de cumparaturi care ne imbolnaveste

Daca ar fi sa ne gandim la omul preistoric pentru o clipa si sa ne imaginam in ce conditii reusea acesta sa isi dobandeasca hrana, fie ca era vanator, culegator sau pescar, ar trebui sa ne consideram niste fericiti beneficiari ai confortului civilizatiei secolului XXI.

Cred ca sunteti de acord cu mine ca, de la efortul si adrenalina doborarii unui bivol cu sulita, pana la linistea si relaxarea impinsului de carucior prin supermarket cu lista de cumparaturi in mana, e cale lunga. Finalitatea ambelor actini este aceeasi: procurarea hranei.

Pericole erau si atunci, dar si acum. Daca pe omul preistoric, odata ce si-a carat prada in pestera, il pandea doar pericolul indigestiei, pentru omul de astazi pericolele incep sa apara abia dupa ce a terminat de aranjat in frigider “prada” pe care tocmai a cumparat-o.

Acesta este motivul pentru care am decis ca, in acest articol, sa va vorbesc despre acele cateva elemente de principiu pe care trebuie sa le aveti in vedere atunci cand cumparati alimente.

Lista de cumparaturi: alege inteligent alimentele!

Primul pas ar fi acela de a stabili care va sunt obictivele in ceea ce priveste greutatea voastra corporala (daca doriti sa cresteti in greutate sau sa slabiti). Si intr-un caz si in celalalt, pentru un sportiv sau pentru o persoana care acorda o atentie deosebita imaginii sale, alimentatia este esentiala. De aceea, alegerea alimentelor potrivite scopului propus poate fi o chestiune de care depinde in mod cert succesul unei diete.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

32 LEI

COMANDA ACUM

Un al doilea pas ar fi acela de a stabili cu exactitate o lista de cumparaturi pe care, odata ajunsi in magazin, sa o respectam si sa incercam sa nu ne abatem de la ea, stiut fiind faptul ca un produs cumparat este mult mai dificil de evitat, iar tentatia de a-l consuma este mult mai mare decat atunci cand acesta nu se gaseste in frigiderul propriu.

Lista de cumparaturi, fara indoiala, presupune putina creativitate, mai ales atunci cand se achizitioneaza alimente pentu o perioada mai lunga, cateva zile sau o saptamana. Monotonia in alimentatie este una dintre cauzele esecului multor programe nutritionale. Lista de cumparaturi ar trebui sa fie in concordanta cu dieta pe care v-ati propus-o si, de asemenea, daca aceata a fost intocmita riguros, va va scurta timpul alocat cumparaturilor, scutindu-va de neplacuta “orbecaiala” cu infernala intrebare in minte “Ce as putea sa mai cumpar?”.

Un alt aspect important este consultarea informatiilor nutritionale inscrise pe fiecare produs pe care il punem in cos. Fiecare dintre noi trebuie sa fie constient ca principalul interes al producatorilor este acela de a-si vinde produsele si, ca urmare, se vor folosi de o sumedenie de tertipuri care sa conduca la indeplinirea acestui obiectiv.

Departe de mine dorinta de a face aici un proces de intentie, insa daca ar fi sa ne luam dupa ceea ce scrie pe partea din fata a etichetei unui produs… vom constata ca 90% din ceea ce se afla pe rafturi aduce sanatate si tinerete vesnica.

Ei bine, nu e chiar asa: sunt o gramada de produse care iti iau ochii cu un “2% grasime” scris violent de mare, iar cand citesti informatiile nutritionale constati ca acel produs are 30% zahar. Acest lucru, pentru o persoana care si-a propus sa slabeasca, este un dezastru.

La fel de bine, atunci cand interpretam tablelul cu informatii nutritionale ale unui anumit produs, trebuie sa avem in vedere faptul ca unii producatori prezinta valorile nutritionale per portie si nu pe 100g de produs.

De asemenea, trebuie stiut ca detaliile referitoare la “doza zilnica recomandata – DZA” sunt stabilite pentru persoanele ale caror nevoi sunt de nivel mediu, cele ale unui sportiv care se antreneaza din greu fiind, evident, mai mari.

Lista de cumparaturi in functie de… calorii?

Numarul de calorii al unui produs este, de asemenea, foarte important, insa mult mai important este din ce anume provin acestea. O atentie deosebita ar trebui acordata valorii biologice a nutrientilor unui aliment. Spre exemplu, nu toate proteinele sunt la fel de valoroase, carbohidratii sunt fie simpli, fie complecsi, iar grasimile sunt saturate, polisaturate sau mononesaturate. De aceea, impactul pe care fiecare dintre acestea il are asupra organismului este diferit.

Substantele adiacente care se gasesc in alimentele prelucrate , conservanti, arome, indulcitori, sare etc., trebuie luate in considerare la alegerea unui produs. Nu cred ca mai este cineva care nu a auzit de efectele nefaste ale “E-urilor” asupra sanatatii si, de aceea, orientarea catre alimente intr-o forma cat mai naturala cu putinta este dezirabila.

Ar mai fi multe de spus, insa consider ca fiecare dintre noi trebuie sa invete sa aleaga inteligent alimentele si sa nu faca rabat de la exigenta atunci cand vine vorba despre produse alimentare.

P.S: Un truc vechi: mancati inainte de a merge la cumparaturi, veti rezista tentatiilor mult mai bine. Chiar functioneaza!

Daniel Oprea

campion balcanic

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.