Cum poti recastiga masa musculara dupa dieta

5
916

masa-musculara-dupa-dieta„Sunt un veteran in culturism. Chiar daca nu am concurat niciodata, m-am antrenat din greu toata viata. Acum cativa ani insa, am fost foarte ocupat cu afacerea pe care o conduc si, desi mergeam cat de des puteam la antrenament, mancam mult fast-food si pizza. La inceput nu mi-am dat seama, dar pe parcursul a doi ani  am pus pe mine 20 de kilograme de grasime pura. Mi-au trebuit 6 luni de dieta cu continut minim de carbohidrati si exercitii cardio pentru a pierde tot tesutul adipos si bineinteles ca am pierdut si din masa musculara. Problema este ca, ori de cate ori consum o cantitate considerabila de carbohidrati, pun pe mine un kilogram sau chiar mai mult. Oare ce ar trebui sa fac pentru a recastiga masa musculara, dar fara a adauga si grasime?”

Fara carbohidrati in cadrul dietei?

Toti cei care doresc sa scape de grasime, trebuie sa urmeze un regim alimetar pe o perioada lunga de timp si care nu este extrem de scazuta in macronutrienti. Intr-o saptamana nu este bine sa pierzi mai mult de o jumatate de kilogram, urmand un regim alimentar bogat in proteine, moderat in cantitatea de carbohidrati si relativ scazut in cantitatea de grasimi.  Se poate incepe printr-un dieta cu 40 % proteine, 40% carbohidrati si 20% grasimi. Ajustarile se fac pe parcurs, in functie de evolutie. In general acest tip de dieta combinat cu un program de antrenament bazat pe ridicari de greutati si exercitii cardio va avea rezultatele dorite. Cea mai mare greseala este sa scazi numarul de macronutrienti intr-un mod drastic.

Filosofia este destul de simpla – cu cat pierzi mai repede in greutate, cu atat mai repede vei creste, asta pentru ca  este greu de mentinut, poate chiar imposibil. Propun o abordare pe trei directii:  ridicari de greutati si antrenament dificil, exercitii cardio si dieta moderata.

Sfaturi pentru recastigarea masei musculare

Ti-am spus ce trebuie sa faci in perioada de dieta, acum iti voi exemplifica pasii pe care trebuie sa-i urmezi pentru a recastiga masa musculara. Dupa dieta, celulele adipoase sunt super-sensibile la carbohidrati, deci tot ce trebuie sa faci este sa ii introduci treptat in alimentatia ta, pe masura ce organismul isi regleaza procesul de crestere musculara. Singura situatie in care acesta metoda nu poate da rezultate este atunci cand suferi de o afectiune patologica.

  1. Incepi cu 20g de carbohidrati pe zi, timp de 2 saptamani. Poti sa continui sa adaugi din ce in ce mai multi carbohidrati, dar daca observi ca nivelul de grasime creste, redu cantitatea.
  2. Este important sa masori nivelul de grasime cu un aparat special sau cu o balanta hidrostatica, la fiecare doua saptamani. In primele zile insa, este normal sa cresti in greutate cu aproximativ 1kg sau 2, pana se completeaza depozitele de glicogen.
  3. Exista o regula pentru a avea succes in acest proces: sa incerci sa adaugi carbohidrati saraci in glucide. La inceput o sa consumi cam 10-15 g de carbohidrati la fiecare masa (50g/zi) si nu mai mult de 25 g la o masa.
  4. Printre alimentele cu continut scazut de glucide se numara ovazul, cartofii dulci, orezul brun si fructele, precum piersicile, merele, portocalele. Ar trebui sa consumi proteinele in combinatie cu carbohidratii pentru rezultate mai bune.

Si nu in ultimul rand, tine un carnetel unde sa notezi tot ceea ce consumi si cat de multe exercitii efectuezi. Fii harnic si rabdator si recompensele vor fi pe masura!

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

dupa Ironman

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

5 COMENTARII

  1. Bun articol Bolbo!pot spune ca am 2 luni de dieta hiperproteica cu 0 carbohidrati dar insa cu o zi de incarcare pe saptamana,cardio dimineata inainte de micul dejun 40 min,si rutine de antrenament cuprinzand seturi gigant,super seturi,triple seturi.Rezultatul….am reusit sa dau jos 12 kg dar bineinteles a scazut si masa musculara,multumindu-ma de o calitate superioara,definite,vascularizare.Acum bineintelesva urma o etapa de urcare in masa musculara pura,exact la ceea ce se refera articolul,crescand treptat cantitatea de carbohidrati cu indice mic, si urmarind evolutia corpului.Trebuie sa obtin rezultatul dorit , multe salutari si sarbatori fericite pt echipa Redis !!!!!!

  2. Salut bolbo, in 2012 am slabit 22 kg la fel ca in articolul tau. Low carbo si sala (cardio) la greu, am ajuns la 63 kg (1,76m), eram schilod dar cu o mica cuta de grasime la abdomen, acolo m-am impotmolit, nu am mai stiut sa le dau jos. Am tinut la fel low carbo dar nu a mers. Am facut pauza 6 luni (de sala si dieta) si am ajuns la 68 kg, grasime cat cuprinde, am exagerat cu dulciurile. De pe 1 ianuarie am inceput iar low carbo si de azi sala, vreau sa dau iar grasimea jos. Ai vreo „reteta” si pentru stratul adipos ce mai ramane la sfarsit, am impresia ca pot ajunge la 55 kg si burtica imi ramane. Mersi

    • Salut, Delgea 🙂 Repeta ce ai facut la prima slabire. Ceva grasime va ramane pe abdomen, nu vad o problema in asta. Sa nu ai deloc grasime pe abdomen se poate, dar nu
      mai vorbim de sanatate aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.