Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Piept de pui sau pulpe de pui? Diferente nutritionale

piept de pui

Piept de pui – una dintre principalele surse de proteine pentru culturisti

Daca sala este ca a doua ta casa sau daca dedici macar cateva ore pe saptamana miscarii cu scopul de a diminua stratul adipos si de a creste masa musculara, probabil ca una dintre principalele surse de proteine din dieta ta este carnea de pui, sub forma de piept de pui.

Totusi, conform revistei Prevention,  carnea din pulpele de pui contine doar 1g in plus de grasime fata de pieptul de pui, dar de aproximativ 2 ori mai mult fier si de 3 ori mai mult zinc decat pieptul. In plus, acest continut mic de grasime extra contribuie la cresterea nivelului de testosteron, un aspect deosebit de important pentru cei care isi doresc cresterea in masa.

Piept de pui vs. pulpe de pui – Diferente:

In primul rand, indiferent daca alegi sa consumi piept de pui sau pulpe de pui, trebuie sa inlaturi pielea, intucat aceasta este extrem de bogata in grasimi.

Din punct de vedere al numarului de calorii, 85g de pui gatit contine aproximativ 140 calorii, in timp ce aceeasi cantitate de carne provenind din pulpele de pui contine 180 calorii.

In ceea ce priveste macronutrientii si micronutrientii/ 85g, situatia este urmatoarea, conform Livestrong.com:

Piept de puiPulpe de pui
Proteine26g22g
Colesterol70mg80mg
Zinc 6% DZR15% DZR
Fosfor 20% DZR15% DZR
Fier 4% DZR6% DZR
Magneziu 4% DZR6% DZR
Vitamina B2 6% DZR10% DZR
Vitamina B3 60% DZR30% DZR
Vitamina B6 25% DZR15% DZR
Vitamina B9  –2% DZR
Vitamina B12 6% DZR4% DZR

*DZR= doza zilnica recomandata. Valorile difera usor si in functie de modul in care este gatita carnea.

Asadar, daca pana in prezent consumai doar piept de pui de teama continutului de grasime al pulpelor, afla ca diferenta nu este una foarte mare, motiv pentru care le poti alterna pentru o dieta sanatoasa, gustoasa si bogata in calorii.

Tu ce preferi: piept de pui sau pulpe de pui?

8 Comments

  • Eu consumam inainte si pulpe de pui dar si piept de pui , amandoua sunt bune si sanatoase , dar cum spune Domnul bolbo trebuie sa inlaturam grasimea de pe el , si inca ceva nu trebuie sa fie prajit in ulei , eu il fac pe gratar sau tigaie dar fara ulei 🙂

    • dai bre baiatule cu slanina si su sarmalute daca vrai sa fi bengos ca eu cred ca deabe stai pi cicioare cu prostiile alea

  • dai bre cu prejiture daca vrai calorie si nu cu toati asilea di prosti si sa vezi bre cum se culcutä la tini toti ce bengos esti

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate