Potasiu – de ce este esential pentru practicantii de culturism

0
713

potasiu

Potasiu – nu doar pentru o inima puternica

Magneziu, calciu, zinc, fier, cupru, fosfor, potasiu – iata cateva dintre mineralele esentiale pentru sportivi in general si pentru culturisti in mod special, insa din toate acestea, potasiul are o importanta aparte.

Potasiul este esential nu doar pentru sanatatea inimii (prin reglarea tensiunii arteriale si a nivelului de colesterol), dar si pentru buna functionare a sistemului nervos si a celui muscular, sustinand contractilitatea.

Cele mai bune surse de potasiu sunt fructele si legumele, motiv pentru care o dieta cu un continut mic de carbohidrati, urmata de multi culturisti, poate conduce la un deficit de potasiu. De asemenea, o dieta saraca in carbohidrati are un efect diuretic puternic, determinand eliminarea sodiului si a potasiunlui prin urina si, automat, oboseala si scaderea rezistentei fizice (o problema care poate fi partial rezolvata cu ajutrul suplimentelor).

Carenta de potasiu, la fel de periculoasa ca excesul de potasiu

Potasiul este esential si pentru refacerea rezervelor de glicogen dupa un antrenament intens, dar acest lucru nu inseamna ca trebuie sa exageram, deoarece un exces de potasiu poate fi la fel de periculos ca un deficit de potasiu.

Daca sanatatea inimii depinde si de asigurarea necesarului de potasiu zilnic prin intermediul alimentatiei, excesul de potasiu poate conduce chiar al oprirea inimii, insa corpul uman a dezvoltat “mecanisme” de eliminare a potasiului in exces, cu ajutorul rinichilor. Insa, daca suferim de o afectiune la nivelul rinischilor, este extrem de important sa evitam excesul de potasiu!

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

32 LEI

COMANDA ACUM

De asemena, un alt aspect de care trebuie sa tinem cont este faptul ca anumite medicamente, cum ar fi cele menite a regla tenisunea arteriala, pot determina retentia unei cantitati prea mari de potasiu in organism si  eliminarea sodiului.

Cel mai adesea, culturistii sunt expusi riscului unui deficit de potasiu, in special cei care apeleaza la diuretice din dorinta de a elimina apa in exces inaintea unui concurs, spre exemplu. O cantitate insuficienta de potasiu in organism poate conduce la probleme de respiratie sau chiar la rabdomioliza, distrugere a tesutului muscular, care, in mod paradoxal, determina eliberarea unei cantitati excesive de potasiu in sange.

Consumul exagerat de bauturi alcoolice, cafea, zahar, hiperglicemia sau problemele de natura digestiva (diareea sau voma excesiva) pot conduce si ele la un deficit de potasiu.

Simptomele carentei de potasiu

Cateva dintre simptomele unei carente de potasiu sunt oboseala accentuata, slabiciune musculara, retentia de apa, starile de confuzie, perturbarile functiei renale, constipatia, tulburarile de ritm sau senzatia inexplicabila de greata.

Alaturi de sodiu, potasiul mentine echilibrul electrolitic si balanta hidrica a organismului. Un alt aspect important pe care este bine sa-l cunosti este faptul ca magneziul, “mineralul muschiului”, regleaza nivelul de potasiu intracelular, motiv pentru care este indicat, daca folosesti un supliment, sa ai grija ca acesta sa contina ambele minerale.

Este important sa acoperim necesarul de potasiu ( de aproximativ 4.700mg/ zi) prin intremediul unei alimentatii sanatoase, bogate in rosii, citrice, broccoli, banana, avocado, spanac, fasole, mazare, caise, sfecla, pepene galben, stafide sau orez brun.

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.