Tipuri somatice de baza – Ectomorf

26
3742
ectomorf

Caracterizat de o structura osoasa subtire si lunga, ectomorful este un hardgainer tipic. Pentru un ectomorf este foarte greu sa castige in greutate (atat masa musculara, cat si grasime). Supermodele, balerinele si jucatorii de baschet se incadreaza perfect in acest grup.

Ectomorf – caracteristici:

  • ectomorfSlab
  • Articulatii mici
  • Brate si picioare lungi
  • Umeri mici
  • Usor musculos
  • Piept si fese mici
  • Tesut adipos minim (fara exercitarea sau in urma diete slabe in calorii)
  • Pot manca tot ce isi doresc, neexistand pericolul cresterii in greutate
  • Metabolism rapid si eficient
  • Hiperactiv
  • Intampina dificultati in obtinerea masei musculare

Celebritati care se incadreaza in tipul somatic ectomorf:

Barbati: Brad Pitt, Bruce Lee, Bradley Cooper, Chris Rock, Toby Maguire, Edward Norton;

Femei: Kate Moss, Gisele Bundchen, Nadja Auermann, Audrey Hepburn, Thandie Newton, Cameron Diaz, Whitney Houston, Calista Flockhardt;

Desi un ectomorf este de foarte multe ori invidiat, sa nu uitam si de problemele cu care se confrunta. Ectomorfii au rate metabolice mari, fiind foarte greu pentru ei sa acumuleze masa musculara. Acest lucru poate deveni chiar frustrant pentru multe persoane, in special cele de sex masculin. Ectomorfii de gen feminin intampina in schimb alte probleme: piept plat, lipsa formelor (curbelor) feminine.

Cu varsta, chiar si metabolism super-rapid al ectomorfului incetineste si, ca urmare, ei castiga in greutate.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein

Ectomorf – antrenament si plan nutritional

Un ectomorf va avea permanent tendinta de a se supraantrena, ceea ce este total gresit. S-a dovedit faptul ca pentru acest tip somatic un antrenament mai rar poate da rezultate excelente. Exercitiile recomandate sunt cele de baza pentru forta. Un alt lucru de care trebuie tinut cont este limitarea efortului aerobic atat ca intensitate, cat si ca durata (maxim 30 de minute de 2-3 ori pe saptamana).

Dupa cum bine stim antrenamentul, dieta si odihna sunt foarte importante pentru cineva care vrea sa performeze in culturism, dar in cazul ectomorfilor cred ca nutritia este cea care face diferenta.

Recomandarea noastra este sa se lucreze cu greutati libere si miscari compuse. Exercitiile de izolare pentru inceput trebuie minimalizate. Un alt sfat este sa incercati o schema piramidala (se va creste treptat greutatea). In cazul ectomorfilor cel mai bine este sa se imparta antrenamentul in 3 zile pe saptamana, avand cel putin o zi de pauza intre antrenamente. Vezi aici un program de antrenament incepatori – 3 zile pe saptamana pentru tipul ectomorf.

Asa cum am sustinut mai sus, nutritia joaca poate cel mai important rol in cazul ectomorfilor. Incercati o alimentatie bogata in nutrienti: proteine de calitate(de origine animala), grasimi sanatoase(inclusiv cele de origine animala), carbohidrati cu absorbtie medie. Pentru ca ectomorful are o pofta de mancare mai scazuta sunt preferate alimentele bogate in nutrienti dar sarace in “balast”, adica fibre. Sunt de evitat mesele care contin leguminoase(mazare, fasole, linte, naut), cantitatile mari de legume cu continut caloric scazut. De asemenea, dieta ectomorfului este ajutata de suplimente nutritive, intre care enzimele digestive ocupa un rol important pentru ca asigura o asimilare mai buna a alimentelor.

Un ectomorf trebuie sa aibe un psihic puternic. Nu trebuie sa apara descurajarea si demotivarea in urma absentei progreselor sau a unor progrese minore. Stabileste-ti obiective realiste si planuri flexibile! Succes!

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

26 COMENTARII

  1. Va multumim nespus pentru informatii.Acest site/forum este printre putinele care tine cont de rugamintile si cererile userilor.Ati putea incerca sa creati un program avansat de antrenament si nutritie si pentru ectomorfi?Eu de exemplu am 20 de ani 1.74 si 66-67 kg.Ectomorf 100%, am avut mare performanta ca de sarbatori sa nu pun nici un gram in conditiile in care am avut 3 mese pe zi uneori cu gustari intre ele.Ar fi util daca ati reusi sa gasiti niste date privind dieta si antrenamentele lui Frank Zane.Am auzit ca acesta este unu din vestitii culturisti ectomorfi.

  2. dar am si eu o intrebare nu e logic sa fi ectomorf cand esti tanar ? adica metabolismul scade cand inaintezi in varsta nu ? deci nu o sa fi niciodata 100% ectomorf sau mezo sau endo… si de kevin levrone ce sa mai zic …. astept raspuns multumesc !

    • Tipul somatic este un criteriu in clasificarea corpului omenesc, in acest caz in functie de cateva caracteristici evidente: grosimea oaselor, masa musculara, strat adipos. Clasificarea dupa tipul somatic nu este singura si nici nu poate incadra perfect pe oricine, de aceea, ea trebuie folosita mai mult orientativ, prin evitarea incercarii de a incadra pe cineva fortat intr-un anumit tip somatic (majoritatea suntem o combinatie a celor 3 tipuri.). Totodata, tipul somatic trebuie sa reflecte anumite caracteristici constante si evidente. Trebuie sa tinem minte ca indiferent din ce tip somatic facem parte, daca ne dorim cu adevarat putem arata exact asa cum am visat, este necesar sa stim in ce tip somatic ne incadram cel mai bine pentru a sti ce antrenament, ce alimentatie sunt mai bune pentru noi. Nu putem trece de la un tip somatic la altul pe parcursul vietii, chiar daca intervin schimbari in aspectul corpului. Am mai spus-o: suntem oglinda a ceea ce mancam, cum ne antrenam, cum ne odihnim, cum avem grija de sanatatea noastra.

  3. Eu am 18 ani, 1.77m si 53 de kg. Imi e foarte greu sa iau in greutate, in ultimii 2 ani am stat pe la 50 de kg, si vreau neaparat sa ma ingras. Nu prea fac sport, flotari seara inainte de culcare, in jur de 60 in serii de cate 20. De mancat mananc, am pofta de mancare, nu prea mananc la ore fixe. Vreau sa stiu daca exista un supliment ceva pe care as putea sa-l iau fara sa fie nevoie de exercitii, pentru ca nu am timp sa ma duc la sala, sau ce ati putea sa-mi recomandati.

  4. in primul rand va multumesc pt articolele foarte bune pe care le faceti.am constatat ca si eu fac parte din aceasta categorie si anume ectomort,nu aveam idee despe acest fapt..am 1,82m si 72kg,merg de luni pana vineri la sala ,doar pe weekend fac pauza,antrenamentul dureaza max 1 h iar acesta este in felul urmator (luni-piept,abdomen; marti-spate; mircuri-picioare,gambe; joi-umeri,abdomen; vineri-biceps,triceps) exercitii doar de baza ,fara aparate…am si un program bine pus la punct in vederea alimentariei ,4 mese pe zi .aproximativ 400 g de piept pui + garnituri (cartofi fierti,piure,orez,etc) pe zi + 3 cupe proteina WPI(separat:1,5-dimineata impreuna cu masa,1,5 imediat dupa antrenament) + 1 pliculet de animal pak iar seara administrez 1 cupa cazeina cu lapte ajungand la peste 150 g proteina pe zi (peste 2g/kg corp)..rezultatele sunt f bune:D..ce parere aveti ?este bine ce fac si cum fac? MULTUMESC ANTICIPAT

  5. foarte foarte bun articolul dar as vrea sa va intreb eu am 1.77 si prima data cand m-am dus la sala am avut 53 de kile in aproximativ 1 an am pus 20 de kile … fara regim alimentar adica mancam ce aveam in casa cioarba mancare… etc …. acum am aceeasi greutate credeti ca daca as avea un regim alimentar as mai putea creste in masa si greutate? astept un raspuns Multumesc Frumos !

    • Daca ai pus 20 de kg mancand normal as zice ca tinzi mai mult spre mezomorf.Cat despre intrebarea ta raspunsul este da.Daca ai un regim alimentar bine pus la punct vor aparea rezultate si mai bune in masa si greutate.

    • Nu stiu sa iti zic cu siguranta chestia asta, dar din cate am citit el spunea ca tricepsul si coapsele lui ii erau grupe deficitare.De asemeni am mai citit prin diverse articole ca el era numit nu doar Stejarul austriac si si Mezomorful suprem.Probabil din cauza ca in cea mai mare proportie era mezomorf.

      • sti ce nu inteleg scrie sus „Supermodele, balerinele si jucatorii de baschet se incadreaza perfect in acest grup” phil heath ? nu a plecat din baschet :)) si acuma e mister olimpia 😐 cat despre Arnold nu stiu ce sa zic sincer mie mi-a placut foarte mult arnold si imi place in continuare … dar dupa cum scrie aicea … nu stiu ce sa zic eu asa stiam ca a zis ca e ecto mezo … oricum au dreptate aicea „Trebuie sa tinem minte ca indiferent din ce tip somatic facem parte, daca ne dorim cu adevarat putem arata exact asa cum am visat”

  6. Cu toate ca sunt ectomorf in timp este posibil sa inaintez sa-mi latesc spatele de exemplu o data cu incetinirea metabolismului si cresterii in greutate???
    Astept raspuns multumesc!

  7. Am 13 ani 1,76 si 50 kg am inceput de la 11 ani jumate sa fac exercitii deoarece cand ma incordam vedeam paratele (aveam abdomen) da nush de unde si plus ca, copii isi bateau joc de mine ca is slab si nu mai suportam pe nimeni sa imi zica asa, m-am tot antrenat iar acum la varsta de 12 ani (13 fac in mai si naa) am 6 patratele cand ma incord, si biecpsi potrivitii si putin piept. Arat ca un ectomorf cu toate ca sunt unul dar cand ma incord ma umflu si lumea tot imi zice ca is slab si nush ce sa mai fac sa pun masa musculara. Vre-o idee si plus ca vreau un piept mai mare…..:X ?

  8. Salut! Nu sunt sigur daca sunt ectomorf sau mezomorf , nu sunt deloc lat in spate (cand nu faceam sala aveam soldurile putin mai late decat spatele), pot manca ori ce si nu iau in greutate, in conditia sa nu fac sala si nu am o problema cu cresterea in masa musculara. Ce supliment imi recomanzi in conditile astea, un concentrat proteic sau un gainer. Ce parere ai de programul meu Luni: spate, Marti: picioare, miercuri: piept, Joi: pauza, Vineri: Umeri-trapez, Sambata: brate(biceps-triceps), Mersi!

  9. Sunt tipul ectomorf, am 1,72 m si 55 kg. Unele fete ar spune ca este o greutate buna, dar par slaba si la 55 kg. Problema mea cea mai mare sunt picioarele, care nefiind bete, ar arata mai bine cu ceva masa musculara pe ele, sunt destul de subtiri, mai ales la gambe.
    Intrebarea mea este: pot urma antrenament recomandat pentru barbatii ectomorfi? Pentru fete nu prea gasesc pe net.

  10. Salut!,nu stiu sigur ce tip somatic sunt adica sunt lat in spate (e grupa care mi se dezvolta cel mai bine ) ,la piept stau destul de bine ,mai putin partea de sus ,sunt micut in talie,dar in rest bratele ,inclusiv umerii si picioarele sunt destul de mici comparativ cu restul corpului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.