Tipuri somatice de baza – Mezomorf

8
3037
Mezomorf

Mezomorf– sunt dotati genetic pentru culturism cu potential mare. Prin natura lor sunt musculosi si puternici;

– au spatele larg, clavicule lungi, piept plin, talie si incheieturi subtiri, sunt cei mai indicati pentru culturismul de performanta.

 Mezomorf. Frecventa si periodizarea antrenamentelor

– deoarece tipul acesta raspunde bine la antrenament, mezomorful poate sa se antreneze atat cu exercitii de baza cat si cu exercitii de forma, cu cat exista mai mare varietate in antrenamente cu atat mai mari sunt sansele de a obtine rezultate;

– este indicat sa se lucreze 3,4,5 saptamani cu intensitate mare si apoi cateva saptamani cu intensitate mica.

Mezomorf – seturi si repetari

– inainte de a „atinge” muschiul cu exercitii de forma si izolare, utilizati exercitii puternice, de baza;

– mentineti numarul de repetari la 8-12 pe fiecare grupa musculara, iar numarul de seturi sa fie de la 6 la 25;

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein

– chiar daca sunteti mai dotati genetic, evitati supraantrenamentul fiindca mai mult antrenament nu este mai bun.

Mezomorf – intensitate

– mentineti constant corpul in „garda” prin varierea exercitiilor, seturilor, repetarilor, greutatilor si pauzelor;

– includeti regulat zile grele si zile usoare si chiar moderate de antrenament;

– combinati stilul de repetari lente cu cele rapide;

– introduceti regulat in antrenament tehnici de intensitate precum: repetari partiale, repetari fortate, seturi descrescatoare, seturi compuse si pre-obosire.

Recuperare

Fara odihna propice, niciodata nu va veti putea exploata resursele naturale la maxim. Dormiti fiecare noapte intre 7 si 9 ore. Nu antrenati niciodata o grupa musculara care nu a fost complet recuperata. Luati-va o zi de pauza de la antrenament daca motivatia, energia si puterea de a va antrena va lipsesc.

Aerobice

Pentru a va maximaliza castigul de masa musculara nu faceti mai mult de trei antrenamente cardio pe saptamana de cate 20-30 minute (5 minute incalzire, 15-20 minute antrenamentul si alte 5 minute pentru revenire). Activitati recomandate: bicicleta stationara, plimbat, urcat pe scari. Daca alergati, limitati-va la aproximativ 3 km, cate trei ori pe saptamana si fara alte activitati aerobice. Unii dintre mezomorfi construiesc picioarele din alergari, asa ca antrenati-le mai putin daca sunteti dintre aceia.

Considerente nutritionale

– mentineti consumul de proteina la 1 gram/pound (0,5 kg aprox.) de greutate corporala;

– mentineti consumul de hidrati de carbo la 60% si acestea sa fie sintetizate din: cereale, legume, fructe;

– limitati consumul de grasimi la 10-20% din totalul alimentelor consumate;

– consumati proteina din: albusuri de oua, piept de pui, curcan si peste.

– nu incerca sa lucrezi „prea mult, prea repede” pentru ca asta te va face pasibil de accidentari sau supraantrenament. Incetineste si asculta-ti trupul. Castigurile vor veni an dupa an daca esti rabdator. Consumati suficienta apa in fiecare zi.

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

8 COMENTARII

  1. De acord cu andrey domnule Florin.Mai degraba pune-ti niste informatii de baza concrete pentru ectomorfi dat fiind ca acestia sunt o majoritate in prezent.Numai bine!

    • Echipa Topculturism incearca sa va ofere cat mai multe informatii despre tot ce va intereseaza. Asteptam in continuare propunerile si sugestiile voastre. Va multumim!

  2. Din pacate nu ne putem imparti in doar 3 categorii mari si late…. sunt combinatii intre cele 3, de ex: eu am anumite caracteristici de mezomorf, dar am un metabolism si structura musculara de ectomorf.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.