Tractiuni pentru bicepsi

3
1208

Vrei un exercitiu de baza pentru bicepsi care sa-ti mareasca rapid masa musculara? Cel mai probabil toti se gandesc la flexiile cu bara cand vine vorba de un exercitiu de baza pentru bicepsi, dar, pentru ca exista miscare doar intr-o incheietura (a cotului), acesta nu este de fapt un exercitiu clasic de baza. In schimb, tractiunile la bara, cu priza supinatie, se incadreaza in aceasta categorie deoarece exista miscare in doua incheieturi, a umarului si a cotului iar, in afara de bicepsi, sunt puternic implicati dorsalii, dar si alti muschi mai mici.
Mai rar insa gasim acest exercitiu in reviste si de aceea e foarte rar folosit in sali.
Personal, il folosesc din cand in cand, cu rezultate foarte bune, dupa ce l-am vazut efectuat de Dorian Yates, de 6 ori Mr. Olympia, prin 1994.
E un exercitiu mai dificil pentru cei cu o greutate corporala mare, dar ceilalti au sansa sa obtina progrese rapide.
Lungimea prizei trebuie schimbata pentru a stimula diferit bicepsii. Eu prefer sa fac un antrenament intreg cu o priza usor mai larga decat latimea umerilor, iar urmatorul antrenament cu o priza ingusta, doar 10 cm intre palme. Desigur, puteti schimba largimea prizei si in timpul antrenamentului.
Fac de obicei 8 serii de tractiuni pentru bicepsi dupa care mai fac un exercitiu cu bara sau cu ganterele, din picioare sau la banca Scott, tot pentru 8 serii. Sunt persoane care nu au nevoie de atatea serii ca sa progreseze cum a fost si cazul marilor campioni precum Dorian Yates, Mike Mentzer, dar sunt si alte cazuri de culturisti care au facut mai mult de 16 serii pe grupa musculara: Arnold, Lee Priest, Ronnie Coleman etc.
Cautati singuri numarul ideal de serii la un antrenament pe grupa musculara, dar nu uitati ca muschiul nu creste daca nu e fortat cu greutati din ce in ce mai mari.
O alta regula pe care o stiu de la Arnold este ca nu poti creste circumferinta bratelor daca nu cresti in acelasi timp si in greutate. Cam 7 kg trebuie sa cresti pentru a obtine aproximativ 2,5 cm in plus la brat, zicea Arnold. Pentru a creste in greutate, mananc de 6 ori pe zi, de 3 ori mancare si de 3 ori suplimente: batoane Wheybar, Ideal Protein plus Omega Complex, care contine uleiuri esentiale Omega 3, 6 si 9, vitamine si creatina.
In incheiere, insist din nou asupra maririi constante a greutatii pe care o ridicati, lucru ce poate fi obtinut prin atasarea unor greutati la centura sau prin apucarea unei gantere cu labele piciorului. Prefer a doua varianta pentru ca, in momentul in care obosesc, pot sa las greutatea pe podea si, fara pauza, sa continui exercitiul pentru inca 3-4 repetari.

Florin Uceanu
18 titluri de campion national

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.