Tractiunile la ceafa

1
1729
tractiuni la ceafa

Tractiunile la ceafa cauzeaza probleme?

tractiuni la ceafaTractiunile la ceafa la helcometru au proasta reputatie de a fi un exercitiu care cauzeaza probleme. Intr-adevar, tractiunile la ceafa pot cauza probleme in articulatia umarului care se pot agrava pana devin cronice, ajungand in situatia in care nu mai poti face nimic pentru partea superioara a corpului. Ce e de facut? Scoatem exercitiul din antrenamentele noastre? Nu neaparat.

Am citit intr-o revista despre recomandarile unor antrenori celebri referitor la acest subiect: Charles Glass si Iris Kyle – Ms. Olympia. Ei explicau ca tractiunile la ceafa reprezinta un exercitiu foarte eficient pentru muschii dorsali, partea inferioara si de mijloc a trapezului, precum si pentru muschii care dau detalii spatelui: romboizi, teres major si minor si intraspinos. „Pentru a inlatura riscul aparitiei problemelor la umeri, trebuie sa minimizam rotatia externa a articulatiei umarului iar aceasta se obtine daca nu tragem bara pana jos, la baza gatului”, explica Iris. Tot ce trebuie sa facem e sa ne oprim la mijlocul capului, cu 2-3 cm mai sus de unde se termina radacinile firelor podoabei capilare (vezi foto).

Pentru a face exercitiul mai eficient si mai sigur, iata ce ne mai sfatuieste Iris Kyle sa facem: „Tineti capul putin aplecat in fata, asta va determina ca traiectoria miscarii tragerii barei sa fie in linie dreapta, perpendiculara pe sol. Incercati sa includeti acest exercitiu la finalul fiecarui antrenament de spate, efectuand 3 serii a 12-15 repetari. Mentineti contractia in partea de jos pana numarati pana la doi, ceea ce va va determina un control mai bun si o greutate mai mica la helcometru.”

Cu ani buni in urma, incepeam antrenamentele de spate cu tractiuni la ceafa la helcometru, preferandu-le in locul tractiunilor in fata, pentru ca puteam utiliza o greutate mai mare. Nu mai e cazul acum, datorita problemelor la umeri cauzate, asa ca recomand cu caldura maniera de executie prezentata mai sus la care am ajuns si eu, instinctiv, cu timpul.

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

Alexandru Bolborici

 

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

1 COMENTARIU

  1. eu cand am abordat acest exercitiu, acum doi ani si ceva cand eram inca jumatate de tantalau in sala,
    am simtit ca fortez umarul cu cat trag de bara mai in jos, asa ca am decis (de capul meu) sa ma opresc cu miscarea la nivelul osului Atlas. Dupa un an de antrenament, regasindu-ma la o sala din Bruxelles cu un antrenor din Cluj (Vlad, un tip de nota 10 ) acesta m-a abordat si m-a felicitat pentru acest exercitiu, executat cum spunea si el „mult mai cu cap si mai corect anatomic”.
    Concluzie: ascultati-va organismul si nu exagerati prosteste.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.