Trapez la paralele – cum se face pentru a proteja spatele?

2
2892

Antrenamentele dure – un pericol?

trapez-1Multi dintre noi fac antrenamente dure care, chiar daca sunt executate corect, datorita greutatii excesive folosite, pot crea anumite probleme, mai ales in zona coloanei. In acest articol iti voi arata cum poti creste masa musculara facand antrenamente grele, fara a pune presiune pe coloana. Trapezul este un muschi important pentru sustinerea zonei cervicale conferind, totodata si un ascpect musculos si plin spatelui.

In general, exercitiile folosite pentru a dezvolta aceasta grupa musculara sunt ridicarile de umeri cu bara sau cu gantere. Fiind o miscare relativ simpla, ne permite folosirea unor greutati mari. Este adesea usor sa trisam, chiar fara sa vrem, dand un impuls din genunchi la ridicarea greutatii. Astfel, in loc sa facem miscarea lent, ceea ce ar duce la cresterea eficientei si ar ingreuna exercitiul, facandu-ne sa folosim greutati direct proportionale cu forta pe care o avem, ne folosim de balas si de confortul psihic si adaugam discuri pe bara si presiune pe coloana. Acest lucru nu va face ca muschii sa creasca mai mult, ci dimpotriva, facand mare parte din cursa cu ajutorul avantului, vom implica trapezul mai putin, iar eficienta va fi mica. Si asta fara sa mai vorbim despre presiunea foarte mare pe discurile intervertebrale, care in timp se va simti prin aparitia durerilor lombare.

Este bine sa ne protejam din timp, pentru a nu simti repecusiunile mai tarziu, iar recomandarea mea este ca, in afara de executarea corecta a exercitiilor, sa fie luate in considerare si anumite alternative. In cazul de fata, putem transforma miscarea pozitiva a exercitiului in miscare negativa, folosind cadrul pentru flotari paralele.

Cum sa faci trapez la paralele?

trapez-la-paralele

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

31 LEI

COMANDA ACUM

Pozitia de inceput este aceeasi ca la exercitiul amintit, tinand bratele intinse, cu coatele indreptate inspre spate sau lateral. Miscarea de coborare si ridicare a trunchiului se executa din umeri si trebuie facuta lent, cat mai amplu, concentrandu-te sa nu indoiesti coatele. Dupa ce te obisnuiesti cu exercitiul, poti adauga greutati, cu ajutorul unei centuri cu lant, pe care o fixezi putin mai jos decat e normal, ajutand astfel la decompensarea discurilor intervertebrale. Acest exercitiu este foarte eficient si poate fi folosit deopotriva de persoanele care au sau nu au probleme cu spatele, in special in zona lombara.

Razvan Sindelariu,

6 titluri de campion national

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

2 COMENTARII

  1. va dau un mic sfat. pentru a va face articolele mai interesante si mai usor de inteles, ar fi recomandat sa postati si videoclipuri (in care se executa miscarea explicatain articol de exemplu). altfel riscati ca cititorii dumneavoastra sa inteleaga multe lucruri gresit

  2. Eu fac acest exercitiu si este foarte bun. Fac de fiecare data febra. Si da ar trebui sa puneti niste filmulete/imagini care arata toate miscarile etc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.