Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Cauzele psihologice pentru care incetam activitatea sportiva

activitatea sportiva

Activitatea sportiva intrerupta si adevaratele cauze

Se stie: cauza nr.1 pentru care incepatorii renunta la sala este faptul ca au asteptari nerealiste, iar atunci cand isi dau seama ca obiectivele nu pot fi atinse peste noapte, se intorc la sedentarism. Insa de ce intrerup activitatea sportiva cei care au constientizat importanta miscarii si au inclus-o in viata lor zi de zi, ani la rand?

Sedentarismul nu tine de natura umana. Cand suntem mici suntem extrem de activi, schimbarile aparand in jurul varstei de 18-19 ani, conform Psychcentral.com; acest „trend” a fost studiat de multi psihologi de-a lungul timpului, unul dintre ei fiind Steven Bray de la McMaster University care a realizat un studiu pe 127 de studenti , observand faptul ca o mare parte dintre acestia isi intrerup activitatea sportiva odata cu intrarea la facultate.

Sa fie lipsa de timp motivul? Dorinta de a petrece mai mult sau de a se dedica altor activitati? Se pare ca nu: adevaratul motiv pentru renuntarea la activitatea sportiva este unul de natura sociala, si anume influenta puternica a celor din jur. De aceea, unul dintre cele mai bune sfaturi pentru cei care isi doresc sa se tina de un program de antrenament este sa fie permanent conectati la oameni pasionati de sport, fie ca iti faci prieteni buni la sala sau devin membri al unui grup de culturism pe internet, unde determinarea celorlalti le poate alimenta vointa.

De asemenea, un alt motiv pentru care renuntam la activitatea sportiva este, conform Psychcentral.com, o schimbare majora in viata noastra si dificultatea de a ne adapta acestei schimbari, aspect ce scade mult motivatia de a ne antrena. Fie ca este vorba despre schimbarea locului de munca, casatoria, schimbarea locuintei, aparitia copiilor s.a.m.d, toate acestea reprezinta momente „cheie” in care tentatia de a renunta la sport este foarte mare, iar multi dintre cei care o fac cu greu isi mai reiau activitatea sportiva.

Desigur, evenimentele pot fi puse in legatura cu un nivel crescut de stres, insa sportul este remediul perfect pentru stres, anxietate, depresie, iar cei care au trecut prin astfel de experiente si au reusit sa le depaseasca prin antrenament, stiu foarte bine despre ce vorbesc… Din pacate, insa, sportul este primul (si cel mai important) lucru la care renuntam atunci cand viata noastra se „aglomereaza”.

Factori care influenteaza activitatea sportiva la varste mai inaintate

Piedicile care stau intre noi si sala de sport la a doua tinerete ar trebui sa fie, de fapt, motive pentru a face miscare zi de zi.

Conform psihologului Rachel Newson de la Flinders University din Australia, unul dintre principalele motive pentru care persoanele de peste 60 ani nu fac sport este acela ca… nu cred ca sunt in stare, nu cunosc adevarata capacitate a corpului lor si le este teama sa incerce.  De asemenea, durerile articulare sau „vremea” sunt alte piedici in calea miscarii. Pe de alta parte, motivul pentru care cei trecuti de aceasta varsta apeleaza la sport este dorinta de a se simti competitivi in continuare.

Conform lui Jochen Ziegelman, psiholog la Berlin’s Freie Universitat, cheia pentru a nu renunta la activitatea sportiva este modul de a gandi: in urma a numeroase studii, el si alti cercetatori au descoperit faptul ca un obiectiv de tipul „Voi face mai multa miscare in timpul liber” este sortit esecului, in timp ce unul de tipul „Voi face o plimbare lunga in

activitatea sportiva
Aparatul Stairmaster

fiecare luni, miercuri si vineri seara” are mari sanse de reusita. Totul sta in controlul pe care il asi asupra deciziilor tale.

Pe de altra parte, acest control, dus la extreme, iti poate aduce exact opusul rezultatului scontat. Spre exemplu, cu cat incerci mai mult sa iti refuzi un anumit aliment, cu atat vei ceda mai usor; din acest motiv, multi nutritionisti ne recomanda sa „trisam” ocazional, satisfacandu-ne anumite pofte alimentare.

In final, terbuie mentionat ca un alt motiv pentru care multe persoane nu fac miscare este acela ca se gandesc exclusiv la sala sau un sport anume si nu-si dau seama ca pana si cele mai banale activitati, cum ar fi mersul pe jos sau urcatul scarilor, au impact foarte mare asupra sanatatii lor. Iata si o micuta anecdota:

Intr-o sala de fitness este un afis pe care scrie urmatorul lucru „Aparatul Stairmaster la etajul 3”. Cei care frecventeaza sala nu au considerat niciodata urcatul scarilor pana la etajul 3 parte din antrenament.

1 Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recomandate