Antrenament specific

0
325
antrenament

Antrenament cu greutati sau exercitii aerobice?

antrenamentPotrivit principiului antrenamentului specific, daca vrei sa maresti rezistenta, fa exercitii de lunga durata sau aerobice, daca vrei sa maresti masa musculara si forta, fa antrenament cu greutati. Diferite exercitii produc efecte diferite in muschi.

Antrenamentul cu greutati nu are efect semnificativ asupra capacitatii aerobice, dar mareste forta muschilor, abilitatea lor de a utiliza glicogen, ca sursa de energie, si cantitatea de creatina din muschi care, la randul ei, mareste cantitatea de energie disponibila pentru muschi.

Cand faci exercitii aerobice (inot, ciclism, alergare etc.), maresti numarul de mitocondrii din muschi, deoarece acolo sunt oxidate grasimile in timpul exercitiilor aerobice. Totodata, corpul creste densitatea capilarelor pentru a livra mai mult oxigen catre muschi, deoarece oxigenul este necesar pentru arderea grasimilor folosite ca sursa de energie . Mioglobina, pigmentul rosu din muschi care contine oxigen, este marita ca numar pentru cresterea furnizarii de oxigen. Impreuna cu aceste schimbari, marimea muschilor este deseori redusa deoarece antrenamentul de rezistenta impiedica sinteza proteinelor musculare.

Cam cu 25 de ani in urma, studiile au inceput sa arate ca efectuarea exercitiilor aerobice, pe langa antrenamentul cu greutati, impiedica acumularile musculare. Un studiu recent a ajuns la concluzia ca, pe de alta parte, si reciproca este valabila: efectuarea exercitiilor cu greutati, pe langa cele aerobice, impiedica obtinerea de progrese in capacitatea de a absorbi oxigen in muschi.

Deci, sportivii preocupati de sporturile de rezistenta, cum ar fi alergarile pe distante lungi sau inotul pe distante lungi, ar trebui sa separe, in perioade diferite ale anului, aceste doua tipuri de antrenament sau sa nu faca deloc antrenamente cu greutati. Si reciproca este valabila. Antrenamentul cu greutati facut singur, fara exercitii aerobice, mareste forta si masa musculara mai eficient.

Florin Uceanu

Produse pentru masa musculara - Ideal Protein
IDEAL PROTEIN

Concentrat hiperproteic cu absortie in doua trepte de viteza, bogat in glutamina si aminoacizi cu catena ramificata (BCAA).

32 LEI

COMANDA ACUM

Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.
Aboneaza-te pentru cele mai noi articole!
Sfaturi pentru antrenamente si retete sanatoase in fiecare zi prin e-mail!

Plus cele mai noi oferte de la www.redis.ro.

Informaţiile publicate de topculturism.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul TopCulturism.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva TopCulturism.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.